Latvijas elektromobilis nefinišē Dakaras rallijreida devītajā posmā
Citi sporta veidi

Latvijas elektromobilis nefinišē Dakaras rallijreida devītajā posmā

Jauns.lv

"Team Latvia" komandu pārstāvošās ekipāžas joprojām nav sasniegušas finišu slavenā "Dakaras" rallijreida devītajā posmā.

Latvijas elektromobilis nefinišē Dakaras rallijrei...
Elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO" piemeklēja vairākas tehniskas ķibeles, ieskaitot pārdurtas riepas un pārkarsušu ģeneratoru.
Elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO" piemeklēja vairākas tehniskas ķibeles, ieskaitot pārdurtas riepas un pārkarsušu ģeneratoru.

556 kilometrus garā posma laikā Latvijas elektropiedziņas automašīnu "OSCar eO", ko vada Māris Saukāns un Andris Dambis, piemeklēja vairākas tehniskas ķibeles, ieskaitot pārdurtas riepas un pārkarsušu ģeneratoru. Posma gaitā ekipāža bija spiesta apstāties, lai uzlādētu karstajā svelmē uzkarsušās baterijas.

Finišu nav sasnieguši arī otri "Team Latvia" pārstāvji vieglo automašīnu klasē - krievs Antons Grigorovs un latvietis Ainārs Princis.

Līdz finišam tikušas 72 ekipāžas, bet pēdējā kontrolpunktā Saukāns/Dambis atradās 90. vietā.

Kaut finišu devītajā posmā sasniedza tikai 72 ekipāžas, trešdienas posma starta protokolos jau atkal ir 105 automašīnas, ieskaitot arī abas "Team Latvia" ekipāžas. Paredzams, ka Latvijas sportisti saņems kārtējās soda stundas, kas jau līdz šim viņiem bija sasniegušas 11.

Tikmēr labākās Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem devītajā posmā ieņēma sekojošas vietas - Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ierindojās 25. pozīcijā, bet Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 26. vietu.

Devītajā posmā uzvarēja amerikānis Robijs Gordons ("Hummer"), savukārt izstāties bija spiests pašreizējais čempions katarietis Nasers Salehs Al Atija ("Hummer").

Kopvērtējumā pēc astoņiem posmiem līderpozīciju saglabāja 46 gadus vecais francūzis Stefans Peterhansels ar "Mini" automašīnu, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš tagad par piecām minūtēm un 58 sekundēm apsteidz Gordonu, bet 16 minūtes un 498 sekundes no līdera atpaliek polis Kšištofs Holovcičs ("Mini").

Tikmēr Meļņikovs/Nikolajevs kopvērtējumā atrodas 23. pozīcijā, bet Kuzņecovs/Jelagins ieņem 57. vietu.

Motociklu klasē devītajā posmā uzvarēja portugālis Helders Rodrigešs ("Yamaha"), kurš par trim minūtēm un 16 sekundēm apsteidza ar 15 minūšu sodu sodīto francūzi Sirilu Desprē (KTM).

Par jauno kopvērtējuma līderi kļuva Desprē, kurš tagad par divām minūtēm un 28 sekundēm apsteidz pašreizējo čempionu Marku Komu no Spānijas (KTM).

Līdz ar "Team Latvia" ķibelēm smago automašīnu klasē finišu vēl nav sasnieguši "Team Latvia" pavadošā ekipāža francūzis Žans-Šarls Morī ar stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas.

Jau ziņots, ka "RE Autoclub" sagatavotā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli izstājās pēc astotā posma.

Kopvērtējuma līderis ir Žerards de Rojs no Nīderlandes.

Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.

Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.

Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".

LETA jau vēstīja, ka Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.

Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.

Sacensības risināsies līdz 15. janvārim.

Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.

Rallijreids no 1979. līdz 2007. gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010. gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.

LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA