Latvijas elektromobilis nesasniedz finišu arī Dakaras desmitajā posmā
"Team Latvia" komandu pārstāvošajām ekipāžām trešdien nav izdevies pirms tumsas sasniegt finišu arī slavenā "Dakaras" rallijreida desmitajā posmā.
Šādas problēmas abas Latvijas ekipāžas piemeklējušas jau ceturto reizi rallijreida laikā.
377 kilometrus garā ātrumposmā Latvijas elektropiedziņas automašīna "OSCar eO", ko vada Māris Saukāns un Andris Dambis, apstājās bīstamā posmā 259.kilometrā, bet desmit kilometrus tālāk to gaidīja pavadošā smagā automašīna ar francūzi Žanu-Šarlu Morī, kā arī stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas. Vēlāk abas ekipāžas satikās un pašlaik joprojām dodas pretī finišam, ziņo komandas mehāniķis Kaspars Dambis.
Spriežot pēc oficiālajiem rezultātiem, finišu pagaidām nav sasniegusi arī otra "Team Latvia" vieglā automašīna ar krievu Antonu Grigorovu un latvieti Aināru Princi.
Pēc otrā no trijiem ātrumposmiem Saukāns/Dambis atradās 78.vietā, bet finišu, pēc oficiālajiem rezultātiem, laicīgi sasniegušas mazāk nekā 70 ekipāžas.
Paredzams, ka Latvijas sportisti saņems kārtējās soda stundas, kas jau līdz šim viņiem bija pārsniegušas desmit.
Tikmēr Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem desmitajā posmā atkal iekļuva labāko 30 vidū - Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ierindojās 21.pozīcijā, bet Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 28.vietu.
Desmitajā posmā uzvarēja spānis Nani Roma ar "Mini" mašīnu, bet nopietnas problēmas piemeklēja vienu no nopietnākajiem pretendentiem uz uzvaru Robiju Gordonu, jo tiesneši konstatēja, ka amerikāņa "Hummer" automašīnas dzinējs neatbilst noteikumiem. Gordonam gan tika ļauts pabeigt šo posmu, kurā viņš finišēja ceturtajā vietā, bet pagaidām nav zināms vai amerikānis drīkstēs turpināt sacensības.
Kopvērtējumā pēc desmit posmiem līderpozīcijā nostiprinājās 46 gadus vecais francūzis Stefans Peterhansels ar "Mini" automašīnu, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš tagad par nepilnām 20 minūtēm apsteidz Romu un Gordonu.
Tikmēr Meļņikovs/Nikolajevs kopvērtējumā atrodas 21.pozīcijā, bet Kuzņecovs/Jelagins ieņem 49.vietu.
Motociklu klasē desmitajā posmā uzvarēja spānis Huans Barreda Borts ("Husqvarna"), kurš par minūti un 32 sekundēm apsteidza Marku Komu no Spānijas (KTM), bet vēl par divām minūtēm lēnāks bija otrs pretendents uz uzvaru francūzis Sirils Desprē.
Līderpozīciju kopvērtējumā saglabāja Desprē, kurš pašreizējo čempionu Komu tagad apsteidz par nieka 21 sekundi.
Līdz ar "Team Latvia" ķibelēm smago automašīnu klasē finišu vēl nav sasniegusi "Team Latvia" pavadošā ekipāža Morī/Kakē un Kaspars Dambis.
Jau ziņots, ka "RE Autoclub" sagatavotā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli izstājās pēc astotā posma.
Pārliecinošs kopvērtējuma līderis ir Žerards de Rojs no Nīderlandes.
Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.
Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".
LETA jau vēstīja, ka Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007. gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008. gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010. gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.
LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA