Latvijas elektromobilis nefinišē trešo Dakaras posmu pēc kārtas
"Team Latvia" komandu pārstāvošajām ekipāžām ceturtdien nav izdevies pirms tumsas sasniegt finišu arī slavenā "Dakaras" rallijreida 11. posmā.
Līdz ar to Latvijas pārstāvjus identisks liktenis piemeklējis jau trešajā posmā pēc kārtas.
301 kilometru garajā ātrumposmā Latvijas elektropiedziņas automašīna "OSCar eO", ko vada Māris Saukāns un Andris Dambis, pēc 160 nobrauktiem kilometriem satikās ar pavadošo smago automašīnu ar francūzi Žanu-Šarlu Morī, kā arī stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi no Latvijas, turpmāko ceļu mērojot kopā, ziņo komandas mehāniķis Kaspars Dambis.
Kopā ar abām minētajām automašīnām atlikušo distances daļu veic arī otra "Team Latvia" vieglā automašīna ar krievu Antonu Grigorovu un latvieti Aināru Princi.
Finišu, pēc oficiālajiem rezultātiem, laicīgi sasniegušas 60 ekipāžas.
Paredzams, ka Latvijas sportisti saņems kārtējās soda stundas.
Tikmēr Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem desmitajā posmā atkal iekļuva labāko 30 vidū - Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ierindojās 13. pozīcijā, bet Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 26. vietu.
11.posmā uzvarēja kopvērtējuma līderis 46 gadus vecais francūzis Stefans Petransels ar "Mini" automašīnu, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš par trim minūtēm un 44 sekundēm apsteidza otrajā vietā finišējušo spāni Nani Romu ar "Mini" mašīnu, bet trešais bija portugālis Rikardu Leals duš Santušs ("Mini").
Kopvērtējumā pēc 11 posmiem līderpozīcijā nostiprinājās Petransels, kurš tagad par nepilnām 23 minūtēm apsteidz Romu. Uz ceturto vietu atkāpies amerikānis Bobijs Gordons ("Hummer"), kuru 11.posmā piemeklēja tehniskas ķibeles.
Tikmēr Meļņikovs/Nikolajevs kopvērtējumā atrodas 20.pozīcijā, bet Kuzņecovs/Jelagins ieņem 36.vietu.
Motociklu klasē 11.posmā uzvaru svinēja francūzis Sirils Desprē (KTM), kurš par minūti un 39 sekundēm apsteidza spāni Herardu Farresu (KTM). Trešais bija Marks Koma no Spānijas (KTM).
Līderpozīciju kopvērtējumā saglabāja Desprē, kurš pašreizējo čempionu Komu tagad apsteidz par divām minūtēm un 22 sekundēm.
Līdz ar "Team Latvia" ķibelēm smago automašīnu klasē finišu vēl nav sasniegusi "Team Latvia" pavadošā ekipāža Morī/Kakē un Kaspars Dambis.
Jau ziņots, ka "RE Autoclub" sagatavotā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli izstājās pēc astotā posma.
Pārliecinošs kopvērtējuma līderis ir Žerards de Rojs no Nīderlandes.
Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.
Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".
LETA jau vēstīja, ka Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Sacensības risināsies līdz 15.janvārim.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.
LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA