Latviešu elektromobilis netiek līdz finišam jau ceturto posmu pēc kārtas
"Team Latvia" komandu pārstāvošajām ekipāžām piektdien nav izdevies pirms tumsas sasniegt finišu arī slavenā "Dakaras" rallijreida 12.posmā.
Līdz ar to Latvijas pārstāvjus identisks liktenis piemeklējis jau ceturtajā posmā pēc kārtas.
Latvijas elektropiedziņas automašīna "OSCar eO", ko vada Māris Saukāns un Andris Dambis, tikai piektdien pabeidza vēl ceturtdien uzsākto 11. posmu un uzreiz uzsāka ceļu uz sacensību 12.posma starta vietu.
"Tikai vienu stundu pavadījām nometnē un uzsākām 439 kilometrus garo pārbraucienu uz 12.posma starta vietu. Divas naktis bez gulēšanas, jūtamies noguruši," savā "Twitter" profilā vēstīja komandas mehāniķis Kaspars Dambis.
Vēlāk Saukāns/Dambis, kā arī otra "Team Latvia" vieglā automašīna ar krievu Antonu Grigorovu un latvieti Aināru Princi uzsāka arī 245 kilometrus garo ātrumposmu, tomēr pirms tumsas iestāšanās nespēja sasniegt 12. posma finišu.
Kaut 12.posma finišu, pēc oficiālajiem rezultātiem, laicīgi sasniegušas 74 ekipāžas, sestdienas starta protokolos jau atkal ir 81 automašīna, ieskaitot arī abas "Team Latvia" ekipāžas.
Paredzams, ka Latvijas sportisti saņems kārtējās soda stundas.
Tikmēr Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem 12.posmā iekļuva labāko 35 vidū - Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 18.vietu, bet Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ierindojās 35.pozīcijā.
12.posmā uzvarēja amerikānis Bobijs Gordons ar "Hummer" automašīnu, kurš par 15 minūtēm un 18 sekundēm apsteidza otrajā vietā finišējušo krievu Leonīdu Novicki ar "Mini" mašīnu, bet trešais bija DĀR autobraucējs Žinels de Viljērs ("Toyota").
Kopvērtējumā pēc 12 posmiem līderpozīciju saglabāja 46 gadus vecais francūzis Stefans Peterhansels ar "Mini" automašīnu, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš tagad tieši par 20 minūtēm apsteidz spāni Nani Romu ("Mini").
Tikmēr Meļņikovs/Nikolajevs kopvērtējumā atrodas 19.pozīcijā, bet Kuzņecovs/Jelagins ieņem 37.vietu.
Motociklu klasē 12.posmā uzvaru svinēja pašreizējais čempions Marks Koma no Spānijas (KTM), kurš par divām minūtēm un 43 sekundēm apsteidza citu spāni Hoanu Bortu Barredu ("Husqvarna"). Trešais bija vēl viens Spānijas sportists Hordi Viladomss (KTM).
Līderpozīciju kopvērtējumā pārņēma Koma, kurš francūzi Sirilu Desprē (KTM) šobrīd apsteidz par minūti un 35 sekundēm.
Līdz ar "Team Latvia" ķibelēm smago automašīnu klasē 12.posma finišu nesasniedza arī "Team Latvia" pavadošā ekipāža ar francūzi Žanu-Šarlu Morī, kā arī stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi.
Pretēji izskanējušai informācijai, sacensības turpina arī "RE Autoclub" sagatavotā smagā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli.
"Pretēji izskanējušajai informācijai Latvijas medijos arī mūsu kravas automašīna sekmīgi turpina ceļu uz mērķi. Tās galvenais uzdevums ir nodrošināt tehnisko palīdzību abām mūsu sporta mašīnām," informē “RE Autoclub” komandas vadītājs Roberts Elbakjans. "Līdz ar to Pavlova sasniegtā pozīcijā kopvērtējumā ir mazsvarīga, jo šajā rallijreidā jau viņu mašīnas palīdzība lieti noderēja gadījumā ar Kuzņecova mašīnas tehniskajām problēmām. Īpašs prieks, ka šā trio pilnvērtīgs dalībnieks ir arī Cīrulis. Iespējams, ka pēc gada "RE Autoclub" jau sacensībās piedalīsies ar divām kravas automašīnām, no kurām vienai būs sportiski mērķi, bet otrai - tehniskā atbalsta nodrošinājums."
Pārliecinošs kopvērtējuma līderis ir Žerards de Rojs no Nīderlandes.
Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.
Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".
Jau vēstīts, ka Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Sacensības risināsies līdz 15. janvārim.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007. gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010. gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.