"Team Latvia" ekipāžas jau piekto "Dakaras" rallijreida nakti pēc kārtas pavada tuksnesī
"Team Latvia" komandu pārstāvošajām ekipāžām sestdien nav izdevies laicīgi nav sasniegt finišu arī slavenā "Dakaras" rallijreida 13.posmā.
Līdz ar to Latvijas pārstāvjus identisks liktenis piemeklējis jau piektajā posmā pēc kārtas.
275 kilometrus garo ātrumposmu laicīgi pabeidza 73 ekipāžas. Paredzams, ka Latvijas automašīnas saņems kārtējās soda stundas, bet piedalīsies svētdien paredzētajā pēdējā posmā.
Kā ziņots, "Team Latvia" komandu sacensībās pārstāv elektropiedziņas automašīna "OSCar eO", ko vada Māris Saukāns un Andris Dambis, kā arī vieglā automašīna ar krievu Antonu Grigorovu un latvieti Aināru Princi.
Tikmēr augstas vietas izcīnīja Latvijas komandas "RE Autoclub" sagatavotās "Mitsubishi" automašīnas ar krievu braucējiem - Antons Meļņikovs/Antons Nikolajevs izcīnīja 13.vietu, bet Iļja Kuzņecovs/Romāns Jelagins ierindojās 22.pozīcijā.
13.posmā uzvarēja slavenais francūzis Stefans Peterhansels ar "Mini" automašīnu, kurš par astoņām minūtēm un 29 sekundēm apsteidza DĀR autobraucēju Žinelu de Viljēru ("Toyota"). Savukārt trešais palika krievs Leonīds Novickis ar "Mini" mašīnu.
Kārtējo uzvaru kopvērtējumā praktiski jau garantējis 46 gadus vecais Peterhansels, kurš karjeras laikā sešas reizes uzvarējis motociklu klasē, bet trīs reizes vieglo automašīnu vidū. Viņš tagad jau par 42 minūtēm un 57 sekundēm apsteidz spāni Nani Romu ("Mini").
Tikmēr Meļņikovs/Nikolajevs kopvērtējumā atrodas 18.pozīcijā, bet Kuzņecovs/Jelagins ieņem 36.vietu.
Motociklu klasē 13.posmā uzvaru svinēja portugālis Helders Rodrigešs ("Yamaha"), kurš par 47 sekundēm apsteidza francūzi Sirilu Desprē (KTM). Savukārt trešais bija Spānijas sportists Hordi Viladomss (KTM).
Kopvērtējumā Desprē tagad jau par 11 minūtēm un trīs sekundēm apsteidz pašreizējo čempionu Marku Komu no Spānijas (KTM).
Līdz ar "Team Latvia" ķibelēm smago automašīnu klasē 13.posma finišu nesasniedza arī "Team Latvia" pavadošā ekipāža ar francūzi Žanu-Šarlu Morī, kā arī stūrmaņiem Žanu-Klodu Kakē no Beļģijas un Kasparu Dambi.
Tikmēr "RE Autoclub" sagatavotā smagā automašīna ar krieviem Dmitriju Pavlovu, Oļegu Uperenko un latvieti Gintu Cīruli šajā posmā palika pēdējā, 50.pozīcijā.
Pārliecinošs kopvērtējuma līderis ir Žerards de Rojs no Nīderlandes.
Kopā "Dakaras" rallijreida sacensībās "Team Latvia" sastāvā ir 20 cilvēki, kas atbild par trim sporta automašīnām, trim tehniskajām un vienu žurnālistu automašīnu.
Kā ziņots, "OSCar eO" ir nopietna sporta mašīna ar četriem velkošiem riteņiem, vienu elektromotoru, 210 kilovatiem, 800 ņūtonmetriem, vienu elektrisko ģeneratoru, vienu iekšdedzes motoru, kas iedzen šo ģeneratoru, 240 litru benzīnbāku un, galvenais, - ar 160 maziem akumulatoriem, kas dod 600 voltu strāvas spriegumu.
Savukārt "RE Autoclub" jau vairāk nekā 20 gadus ir vieni no vadošajiem apvidus automašīnu tehniskās apkopes un remonta, sporta automašīnu būves un sagatavošanas veicējiem. Ne tikai Latvijas, bet arī citu valstu autosportisti pat pirms pasaules mēroga sacensībām bieži uztic savas sporta mašīnas tieši "RE Autoclub".
LETA jau vēstīja, ka Dienvidamerikā notiekošajā "Dakaras" rallijreidā nepiedalās Latvijas motosportisti Jānis un Einārs Vinteri, kuriem neizdevās savākt nepieciešamo finansējumu, lai nodrošinātu pilnvērtīgu startu sacensībās.
Iepriekšējos divos gados prestižajās daudzdienu sacensībās neviens no Latvijas sportistiem nestartēja.
Jau vēstīts, ka nopietni tika izvērtēta šī gada rallijreida atgriešanās Āfrikas kontinentā, taču, ņemot vērā pēdējo divu gadu pieredzi, kad tas veiksmīgi risinājās Argentīnā un Čīlē, organizatori pieņēma lēmumu nemainīt sacensību norises vietu.
Rallijreids no 1979. līdz 2007.gadam 29 reizes norisinājās Āfrikā. 2008.gadā tas drošības iemeslu dēļ tika atcelts, bet 2009. un 2010.gadā risinājās Argentīnā un Čīlē.
LETA/Foto: Edijs Pālens/LETA