Somu autobraucējs Ketomā uzvar rallijā Liepāja-Ventspils
Jari Ketomā šajās sacensībās startēja ar kādreizējo Kimi Raikonena stūrmani Kaju Lindstrēmu.
Citi sporta veidi

Somu autobraucējs Ketomā uzvar rallijā Liepāja-Ventspils

Jauns.lv

Vairākkārtējais Somijas čempions Jari Ketomā ("Ford Fiesta RRC") svētdien kļuva par Eiropas autorallija čempionāta (ERC) otrā posma Liepāja-Ventspils uzvarētāju.

Somu autobraucējs Ketomā uzvar rallijā Liepāja-Ven...

Pēc tam, kad pirmajos piecos ātrumposmos piektdien un sestdien labākais bija talantīgais īrs Kreigs Brīns ("Peugeot 207"), Ketomā uzvarēja astoņos no atlikušajiem desmit "dopiem" un droši triumfēja kopvērtējumā.

Ketomā šajās sacensībās startēja ar kādreizējo Kimi Raikonena stūrmani Kaju Lindstrēmu.

Tikmēr Brīns, kura automašīnai svētdien bija elektrības problēmas, noslēdzošos ātrumposmus nobrauca pietiekoši droši, lai saglabātu otro vietu kopvērtējumā. Viņš summā Ketomā piekāpās par 31 sekundi.

"Esmu ļoti priecīgs, jo pēdējie divi gadi man bija neveiksmīgi," pēc sacensībām izteicās Ketomā. "Jutos tiešām labi. Rallijā bija ekstremāli ātrumi un daudz sasalušas grants, tomēr mēs nepārtraucām ticēt darbam, ko darām un paveicām visu labi."

"Biju šeit ieradies, lai finišētu uz goda pjedestāla un to arī paveicu. Šoreiz netiecos pēc uzvaras, jo zinu, ka tās šosezon vēl nāks," ļoti priecīgs bija arī Brīrs.

Trešo vietu nosargāja leģendārais franču autosportists Fransuā Delakūrs ("Peugeot 207"), kurš no Ketomā atpalika par divām minūtēm un 47,5 sekundēm. Pēdējā dienā ar Delakūru konkurēja krievs Aleksejs Lukjaņuks ("Mitsubishi Lancer Evo X"), tomēr viņam ļoti neveiksmīgs izvērtās priekšpēdējais, 14.ātrumposms, kura sākumā nokrita aizsargvairogs, bet vēlāk tika pārsists karteris un nācās izstāties.

Pēdējo dienu fantastiskā ātrumā aizvadīja čehu sportists Jans Černijs (Škoda Fabia"), tomēr summā viņam pietrūka 22,3 sekundes līdz Delakūra panākšanai. Punktu rallijam Černijs pielika ar uzvaru pēdējā, 15.ātrumposmā.

Savukārt piektajā vietā sacensības noslēdza labākais no Latvijas autosportistiem Raimonds Kisiels ar stūrmani Arni Roni ("Mini JCW RRC"), kurš pēdējā ātrumposmā apsteidza lietuvieti Vītautu Švedu ("Mitsubishi Lancer Evo X").

Septīto vietu izcīnīja cits Latvijas sportists Aivis Egle ar stūrmani Andi Daugu ("Mitsubishi Lancer Evo X"), bet labāko desmitnieku noslēdza igaunis Rauls Jētss ("Mitsubishi Lancer Evo X"), čehu sportists Jaroslavs Orsāks ("Mitsubishi Lancer Evo IX") un ukrainis Vitālijs Puškars ("Mitsubishi Lancer Evo X").

Eiropas čempionāta kopvērtējumā pēc visu bonusa punktu pieskaitīšanas par līderi ar 39 punktiem kļuva Ketomā, viņam punktu zaudē sacensību pirmajā posmā uzvarējušais Čehijas sportists Jans Kopeckis, bet trešais ar 32 punktiem ir abos posmos startējušais Delakūrs.

Kisiels ar 12 punktiem pašlaik kopvērtējumā ieņem desmito vietu, Egle ticis pie sešiem punktiem, kas dod 13.vietu, bet Latviju pārstāvošais Krievijas sportists Vasīlijs Grjazins ar trim punktiem ieņem 17.vietu.

Šajās sacensībās Ketomā, Brīns un Delakūrs ieņēma pirmās trīs vietas S2000 klasē, N4 klasē labākie bija Šveds, Egle un Jētss, bet R4 klasē uzvarēja Puškars. R2 klasē labākais bija somu sportista Risto Immonena ekipāža, bet trešo vietu izcīnīja Latvijas autobraucējs Ralfs Sirmacis.

Kopā Eiropas čempionāta distanci beidza 29 no 37 startējušajiem sportistiem.

Svētdienas sacensību ietvaros tika aizvadīts arī Latvijas autorallija čempionāta sezonas otrais posms, kurā uzvaru izcīnīja Jānis Feldmanis ar stūrmani Anriju Jessi ("Mitsubishi Lancer Evo X").

Sešu ātrumposmu sacensībās Feldmanis/Jesse par 17,5 sekundēm apsteidza Grjazina ekipāžu, bet trešo vietu izcīnīja pilots Mārtiņš Svilis.

Feldmanis bija labākais R4 klasē, Svilis uzvarēja A+ ieskaitē, bet N4 ieskaitē uzvaru svinēja igauņu sportists Rainers Auss. R2 klasē uzvaru izcīnīja Emīla Blūma ekipāža, bet 2WD ieskaitē labākais bija Edgars Balodis.

Kā ziņots, piektdien un sestdien notikušajā Latvijas čempionāta pirmajā posmā uzvarēja Lukjaņuks.

Sacensības Liepāja-Ventspils bija vienīgais īstais ziemas rallijs šī gada ERC kalendārā.

ERC pirmajā posmā, kas janvāra sākumā notika Austrijā, ļoti dramatiskā cīņā uzvarēja Čehijas sportists Jans Kopeckis, tomēr uz Latviju nebija atbraucis gandrīz neviens no sportistiem, kas pirmajā posmā tika pie punktiem.

Kopumā šosezon tiks aizvadīti 13 ERC posmi, un sportisti var cīnīties par titulu, arī nepiedaloties visos sezonas posmos, - tiks ņemti vērā viņu labākie četri rezultāti no pirmajiem septiņiem un arī labākie četri no pēdējiem sešiem sezonas posmiem.

Līdz ar 2013.gadu ERC piedzīvos būtiskas izmaiņas sportiskajā formātā. Ar Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) lēmumu čempionāta rīkošana uz nākamajiem desmit gadiem uzticēta "Eurosport Events". Tie iepriekš izveidojuši veiksmīgo "Intercontinental Rally Challenge" (IRC) projektu, kas tika uzskatīts par otro spēcīgāko rallija čempionātu pasaulē. Šogad šie divi čempionāti (ERC un IRC) apvienoti, par pamatu ņemot tieši IRC formātu, radot spēcīgu un skatītājiem aizraujošu sezonu.

Izmainīts arī ERC sportiskais formāts, kurā vairs nav ierasto koeficientu un zonu. 2013.gada kalendārā iekļauti 13 vienādas nozīmes posmi - septiņi asfalta seguma, četri grants un divi sniega seguma ralliji, kas no janvāra līdz novembrim notiks dažādās vietās Eiropā. Būtiski, ka autosportistiem nebūs jāpiedalās noteiktā minimālajā skaitā sacensību - čempionāta kopvērtējumā tiks ieskaitīti četri labākie rezultāti no pirmajiem septiņiem posmiem un labākie četri rezultāti no pēdējiem sešiem posmiem.

Zīmīgi, ka šī nav pirmā reize, kad Latvijā un arī Liepājā notiek Eiropas čempionāta posms, - 2003.gadā Eiropas čempionāta posma statuss bija rallijam "Kurzeme", tomēr tas bija ar zemu koeficientu, kas neradīja augstu prestižu.

LETA/ Foto: Edijs Pālens/ LETA