Skaistumkopšanas gigants "L'Oreal" par miljardu eiro pārdod "The Body Shop"
Francijas skaistumkopšanas produktu ražotājs "L'Oreal" otrdien paziņoja, ka parakstījis viena miljarda eiro vērtu līgumu ar Brazīlijas kompāniju "Natura Cosmeticos" par uzņēmuma "The Body Shop" pārdošanu.
"L'Oreal" paziņoja, ka līgums par tai vairāk nekā desmit gadus piederējušās kompānijas pārdošanu parakstīts pēc tam, kad tika saņemts apstiprinājums no uzņēmuma padomes.
Tomēr darījumam vēl jāsaņem konkurences uzraugu apstiprinājums, tostarp Brazīlijā un ASV. To pilnībā pabeigt plānots 2017.gada laikā.
Abas puses 9.jūnijā paziņoja, ka ir sāktas ekskluzīvas sarunas par Lielbritānijā bāzētā "The Body Shop" pārdošanu. 1976.gadā uzņēmējas Anitas Rodikas dibinātā kompānija specializējas dabisko skaistumkopšanas produktu ražošanā un tirdzniecībā. "The Body Shop" ir vairāk nekā 3000 veikalu 66 valstīs, arī Latvijā.
"The Body Shop" popularitāti iemantoja ar saviem ētikas principiem, piemēram, kompānija atteicās no dzīvnieku izmantošanas produktu izmēģinājumos, kā arī piedalījās sociālās un vides kampaņās.
"L'Oreal" šo zīmolu par 940 miljoniem eiro iegādājās 2006.gadā, kad "The Body Shop" bija panākumu virsotnē.
Tomēr kopš tā laika "The Body Shop" sniegums ir vājinājies. Pērn kompānijas apgrozījums saruka par 4,8%, bet rentabilitāte samazinājās līdz 3,7%, kas ir krietni mazāk nekā citu "L'Oreal" zīmolu sniegums, kas mērāms divciparu skaitļos.
"Natura Cosmeticos" ir pārstāvēta septiņās Latīņamerikas valstīs un Francijā. Kompānija uzstāj, ka ir līdere Brazīlijas kosmētikas, smaržu un tualetes piederumu sektorā. Kompānijas mērķis ir "uzlabot vidi un sabiedrību".
1969.gadā dibinātās kompānijas akcijas kotē biržā Brazīlijā. Pērn tās apgrozījums sasniedza 7,9 miljardus reālu (2,2 miljardus eiro).
Kopā ar "The Body Shop" "Natura" gada apgrozījums sasniegs 11,5 miljardus reālu (3,1 miljardu eiro), tai būs 3200 veikalu un 17 tūkstoši darbinieku, informēja Brazīlijas kompānija.