Riga Fashion Mood kontrastu kokteilis. Apskats. FOTO
Aizvadīts nu jau devītais Riga Fashion Mood modes festivāls, kurā tika prezentētas 13 dažādu un spilgti kontrastējošu Latvijas modes dizaineru radītas kolekcijas.
Līdzās modes skatēm, šoreiz Riga Fashion Mood festival ietvaros tika atklāta izstāde “Latvijas dizains Latvijai”. Tajā izstādītas fotogrāfijas ar sabiedrībā cienītām un atpazīstamām sievietēm, kuras tērptas Latvijas modes dizaina tērpos un dalās personiskos stāstos par Latvijas modi. Izstādē īpaša ekspozīcija veltīta arī Latvijas dizainu pārstāvošajiem zīmoliem, izceļot mājas lietas un aksesuārus. Protams, pasākuma uzmanības centrā bija modes skates, kurās savas jaunākās kolekcijas izrādīja gan tādi labi zināmi zīmoli un modes mākslinieki kā Natālija Jansone, More Salt, Keita, Taste, Leny Tomy Factory, Artis Štamgūts, Alexander Pavlov, Cinnamons, gan jaunais modes mākslinieks Reinis Ratnieks, kā arī festivāla jaunpienācēji – Nina, I’m Your shirt, Baiba Ladiga.
Dizainera Reiņa Ratnieka radītā kolekcija bija tīra gan krāsās, gan līnijās, kas konstruētas ar arhitekta meistarību, neatstājot vienaldzīgu nevienu klātesošo. Lai gan kolekciju var uzskatīt par samērā avangardisku, tā viennozīmīgi ir valkājama arī ikdienā. Formas un silueta nozīmība šajā kolekcijā ir apbrīnojama, neraugoties uz radīto askētisma efektu.
I’m Your Shirt ir apģērbu un aksesuāru zīmols, kas balstīts uz krekla daudzfunkcionalitāti un dažādām variācijas iespējām, ko sekmē profesionāli izveidotas piegrieztnes. Zīmola dizainere Indra Miklāva šo notikumu atzīst par divtik īpašu, jo reizē ar I’m Your Shirt kolekciju, skatē tika atrādīti arī I’M Your Bag pirmie ādas somu modeļi.
Cinnamons Atelier dizainere Antra Hanna, kas par savām otrajām mājām uzskata Dienvidranciju, ar savu sarkanvīna iedvesmoto kolekciju burtiski apbūra auditoriju. Rudens/ziemas kolekcija radīta biezās un piesātinātās bordo krasās, kā vīni Bordeaux vai Pinot Noire, tiem pievienojot gaiši rozā nokrāsas. Izmalcinātie materiāli, tādi kā zīds, kašmirs, merino vilna un pusvilna, lieliski sasaucās ar lakoniskajām formām.
Dizainera Arta Štamgūta kolekcijā futūrisma sajūta mijas ar bērnībā radītiem pasaku tēliem - fejām un karalienēm. Melnais un baltais kombinācijā ar zīdu bija kā nekautrīga rotaļa ar kontrastiem, nebaidoties tos savienot vienā veselumā. Kolekcijā ieguldīts pamatīgs roku darbs un uztrīkstēšanās, tādēļ to droši var ierintot lux apģērbu kategorijā.
Dizaineres Keitas kolekcija “Sirds” pārsteidza Riga Fashion Mood apmeklētajus ar latviešu kūtrumam tik ļoti neatbilstošo “Es tevi mīlu” vārdu apspēlēšanu. Keitas zīmola pamatkoncepcija ir izvairīšanās no stereotipiem un klasiskajiem likumiem. Kolekcija ir ārkārtīgi viegla, patīkama un asprātīga, gluži kā apdrukas uz krekliņiem “Tu mana elpa” vai “Nerūc”.
Pašiem mazākajiem modes cienītājiem tika veltīta Leny Tomy Factory rudens/ziemas kolekcija. Tā tapusi iedvesmojoties no vēsturiskām filmām ar klasiskām, nezūdošām vērtībām, kas tiek izceltas gan ar tērpu piegriezumiem, gan izmantotajiem materiāliem. Kolekcijas apģērbi savā starpā ir viegli kombinējami, veidojot vienotu un elegantu garderobi.
Nedaudz kontrastējot ar Leny Tomy Factory, bērnu apģērbu zīmolu Hebe piedāvāja ikdienišķāku tērpu kolekciju. Tas ir apģērbs, kurā justies ērti rotaļājoties gan bērnudārzā, gan viesībās. Īpašus akcentus piešķir mākslinieces Līgas Kitchen ilustrācijas, kas rotā mazuļu krekliņus un tapušas iedvesmojoties no pasakām un stāstiem par maģiskiem piedzīvojumiem.
Riga Fashion Mood 2014, skates
Kasjauns.lv/Foto: Uldis Vilks, Artūrs Kondrāts, Jānis Brauns