Kā ar minimāliem līdzekļiem izveidot veiksmīgu zīmolu, kad sāc savu biznesu? 10 soļi
Kad izveidots uzņēmums un sakārtota biznesa tehniskā puse, jāķeras klāt radošajai daļai – jāizveido veiksmīgs zīmols. Tā tu popularizēsi savu rūpalu un veicināsi tā izaugsmi.
Ar ko zīmols atšķiras no uzņēmuma? Zīmols ir tēls, kādu tu par savu uzņēmumu radi klientu prātos. Labās ziņas ir tādas, ka vajadzības gadījumā tādu var izveidot no nulles par pavisam niecīgu naudu, nepieciešama tikai izdoma un atjautība. Tas ir vispārzināms fakts, ka par spēcīgiem zīmoliem pircēji gatavi maksāt vairāk un ir tiem uzticīgāki. Tāpēc zīmola izveidošana ir investīcija, kas nākotnē atmaksāsies. Vietne Weebly.com apkopojusi desmit vienkāršus soļus, kā izveidot veiksmīgu zīmolu, ja budžets ir pavisam neliels!
1. Darbinieku sapulce nepiespiestā gaisotnē. Uzaicini savus darbiniekus un tuvākos draugus uz tēju un cepumiem savās mājās. Jums kopīgi jāizdomā zīmola stāsts, tā galvenās vērtības un ko tas spēj sniegt klientiem. Palūdz katram no diskusijas dalībniekiem nosaukt trīs īpašības vārdus, kas tam saistās ar tavu uzņēmumu. Tas noteikti dos idejas, kā to vislabāk pasniegt klientiem.
2. Piemeklē fotogrāfijas. Vizuālas izpausmes ir ļoti nozīmīga zīmola sastāvdaļa, jo ātri veido priekšstatu par uzņēmumu. Smelies idejas vecos žurnālos un veido kolāžas. Ja tu gatavojies atvērt nelielu konditoreju, savu fotokolekciju vari papildināt ar spilgtu ziedu attēliem, kas labi izskatītos interjerā. Bezmaksas attēlus vari atrast tādās vietnēs kā „iStock” un „Getty Images” (obligāti iepriekš pārliecinies, vai patiešām drīksti tās izmantot!).
3. Iztēlojies savu uzņēmumu kā slavenību. Ja tavs bizness būtu cilvēks, kāds tas būtu? Vai tas ir pārdrošs piedzīvojumu meklētājs kā Ričards Brensons? Bet varbūt tikpat jautrs un draudzīgs kā Dženifera Lorensa?
4. Izveido savu krāsu paleti. Tu esi ieguvusi idejas no darbiniekiem un draugiem, vizuālo identitāti iemieso atlasītie fotoattēli, bet slavenības iztēlošanās ļāva noteikt zīmolam raksturīgākās īpašības. Tagad pienācis laiks domāt par krāsām, kas ir ļoti nozīmīgi tālākajos soļos. Ja tavs zīmols ir uzticams un drošs, izvēlies tradicionālus krāsu salikumus. Bet gadījumā, ja tas ir mūsdienīgs un stilīgs, piemērotākas būs modernas kombinācijas.
5. Izvēlies burtu stilu. Burtu stils jeb fonts rada iespaidu par tavu uzņēmumu tikpat lielā mērā kā krāsas un citi zīmola atribūti. Izpēti „Google” un „Adobe” fontu kolekcijas un atrodi sev piemērotāko. Daži no tiem ir sievišķīgāki, bet citi vīrišķīgāki. Vieni ir konservatīvi, bet citi radošāki. Izvēlies tādu burtu stilu, kas vislabāk saskan ar uzņēmumu raksturojošajiem atslēgas vārdiem, fotogrāfijām, slavenībām un citiem elementiem.
6. Izveido kolāžu. Visas līdz šim nosauktās sastāvdaļas – īpašības vārdus, attēlus, krāsas, slavenību foto un fontus – apvieno vienā kolāžā. Nedaudz atkāpies un paskaties uz to. Vai tev šķiet, ka tavs darbs adekvāti raksturo tavu uzņēmumu un pasniedz to pozitīvā gaismā? Ja tevi kaut kas neapmierina, tad izmaini to un no jauna uztaisi kolāžu.
7. Izveido logo. Logotips ir galvenā atpazīstamības zīme, kas pircējam ļaus identificēt tavu zīmolu, tāpēc to labāk atstāt pieredzējuša profesionāļa vai grafiskā dizaina studenta ziņā. Jo vienkāršāks logo, jo vieglāk to atcerēties, un tieši to tev jācenšas panākt. Sarežģīti logotipi mulsina pircējus, turklāt tos pēc tam grūtāk iekļaut drukātajos vai digitālajos materiālos.
8. Izveido mājaslapu. Mēs dzīvojam digitālajā laikmetā, tāpēc mājaslapa ir jo īpaši svarīga. Daudzi klienti internetā ievāc informāciju par pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem. Bieži vien šim nolūkam tiek izmantoti ne tikai datori, bet arī planšetes un viedtālruņi, tāpēc nežēlo laiku un līdzekļus labi izstrādātai un vizuāli pievilcīgai mājaslapai, kas vienlīdz labi darbojas visās šajās ierīcēs.
9. Izdali vizītkartes. Tas ir nedārgs, taču efektīvs veids, kā nostiprināt attiecības ar klientu. Vizītkartēm jābūt darinātām no labas kvalitātes papīra, ieturētām uzņēmumam aktuālajā krāsu paletē un fontā. Nemēģini uzdrukāt pārāk daudz informācijas, pietiks ar vārdu, amatu, uzņēmuma nosaukumu un svarīgākajiem kontaktu kanāliem.
10. Pārsteidz pasauli! Kad viss gatavs, sāc izmantot visu līdz šim padarīto. Visiem elementiem kopā jāveido vienotu kopumu, kas ir saskaņā ar tava uzņēmuma būtību.
Kasjauns.lv / Foto: All Oves Press