foto: No personīgā arhīva
Kaspars Dimiters atklāj, kāpēc viņš un kundze Līga vairs nerādās praidos
Kaspars Dimiters praida dienā sacerējis jaunu balādi. Noklausies!
2018. gada 12. jūnijs, 06:50

Kaspars Dimiters atklāj, kāpēc viņš un kundze Līga vairs nerādās praidos

Jauns.lv

"Ar plakātiem un saukļiem metafizisku ļaunumu vairs apturēt nav iespējams," teic dziesminieks Kaspars Dimiters, kurš nedēļas nogalē Baltijas praidā nebija manāms, tāpat arī viņa sieva Līga tur nebija. Viņš arī izskaidro, kāpēc tā dēvēto "antipraidistu" kļūst arvien mazāk.

Sarunā ar portālu Jauns.lv Kaspars Dimiters norāda, ka "uz ielām valdošā režīma atbalstītai Lesbiešu, geju un biseksuāļu tiesību (LGBT) ideoloģijas manifestācijai protestētāju bija tikpat kā nemaz. Arī manis uz ielas nebija". Tā vietā, lai pret homoseksuāļu gājienu protestētu, mākslinieks lūdzies un dziedājis, rezultātā radot jaunu balādi, kurā ietverto vēstījumu Dimiters vēlas noraidīt līdz dzirdīgām ausīm. Viņš un sieva Līga pret LGBT ļaunumu nolēmuši cīnīties metafiziskā līmenī un atzīmē, ka pastāvošā vara ignorē tautas balsi, proti, absolūtais vairākums Latvijas iedzīvotāju, visticamāk, ir pret šādiem gājieniem. Tomēr tie notiek.

"Ar to jācīnās tikpat metafiziski. Patiesības jeb veco laiku cilvēkiem tā bija lūgšana un dziesma. Man tāpat - lūgšana un dziesma. Esmu patiesības jeb veco laiku cilvēks. Praidus atbalsta valsts vara, kas tautu neatbalsta. Es atbalstu tautu," skaidro dziesminieks.

Kur pazudusi Līga?

Pirms gadiem tieši Līga Dimitere ar savām pretpraida akcijām un performancēm iezīmēja pretošanos geju un lesbiešu "visatļautībai", proti, viņas piedalīšanās šajos pasākumos ierasti bija masu mediju galveno ziņu lapu priekšplānā - tik koši bija izpildījumi. Taču Baltijas praidā šogad Līgas Dimiteres nebija. Sarunā ar Jauns.lv Līga praidu nosauc par "Latvijas posta gājienu" un norāda, ka kopš pirmā praida 2005.gadā nekas nav mainījies. 

"Nu ir pagājuši 13 gadi. Gruzijā ar valsts likumu praids ir aizliegts. Latvijā ar valsts likumu praids nav aizliegts. Visas tautas, kas likuma līmenī necīnās pret Sodomas grēku, iet bojā. Tāpat kā bojā aizgāja Sodoma. Latvijas vadošie politiķi šajos 13 gados nav sapratuši NEKO un pēc savas nāves nesīs milzīgu atbildību Dieva priekšā par veselas tautas apzinātu nodošanu šim Sodomas nāves grēkam," skaidro Dimitere. 

Līgas Dimiteres pēdējo 10 gadu publiskās aktivitātes

gallery icon

"Atgremot pagātni ir kā dziedāt bez skaņas"

Kaspars skaidro, ka pretpraida gājienos vairs neiet tāpēc, ka tauta šajā valstī nekad neko nav panākusi un nepanāks. Viņš uzskata, ka pretpraida protestā būtu jāiet visiem 100 Saeimas deputātiem un tikai tad propagandu varēs ierobežot ar tautas atbalstu. "Izmainīt šo situāciju var tikai globāli forsmažora notikumi. Praids ir modernā boļševisma internacionāle. Ja pret to Latvijā neiet valsts vara un visa tauta, Kaspars, Līga un vēl trīs četri "margināļi" neko izmainīt nespēs - tikai bagātināt bilžu galerijas ap to koķetējošiem portāliem. Arī atgremot pagātni, kurai vairs nav nekādas nozīmes, ir kā dziedāt bez skaņas," uzskata dziesminieks. 

"...Tiem varavīksne plīvo. Tiem neder, ja kā cilvēks tu vēl dzīvo..."

Kamēr 8000 cilvēku devās Baltijas praida gājienā pa bloķētām Rīgas centra ielām, Dimiters savā nodabā radīja jaunu balādi. Dziesma ir gara  - teju 9 minūtes -, taču rīmēs ietverts liels problemātikas laukums. Noklausies! (Atstājam nerediģētu autora tekstu - red.piez.)

Bij aizdomas, bet nu jau zinu tieši: 

pie varas vecie labie 'komjaunieši'. 

Reiz vajāja tie, sludinot: mēs brāļi... 

Nu brālību šo kūrē liberāļi. 

Nu planetāra viņu 'kompartija’. 

Daudz globālāka, nekā Kremlim bija. 

Ir viņiem viņu 'komjauniešu' masa, 

kas domāt liek, kā 'kompartija' prasa. 

Ne sarkanais - tiem varavīksne plīvo. 

Tiem neder, ja kā cilvēks tu vēl dzīvo. 

Tiem maksā uzņēmēji, politiķi lobē. 

Tie zin, ka vergi neprotestēs skrobē.

Tie zin, ka katram liels vai mazs ir kredīts. 

Ka parādnieks - kā līķis neapbedīts. 

Ka tautas pretošanās dzīvā jauda 

dziest elka priekšā, kura vārds ir Nauda. 

Tiem kalpo Linkedin-i, Google-s, Instagram-i - 

vispubliskākie masu prieka nami. 

Ne Ņujorku vien, Londonu vai Rīgu - 

tie visu visur dara vienveidīgu. 

Tiem komponisti, mākslinieki klanās. 

Ir Satori Lv, kur tādi ganās. 

Ir galma rakstnieki šo dibenbrāļu pusē. 

Par viņiem raksta, guļ ar tiem un tusē. 

Kopš Atmodas šo plānu kūrē cieši 

gan padlaiku, gan jaunie 'komjaunieši'. 

Un tauta pati visos sasaukumos 

no jauna ievēl mīkstos, zilos, glumos. 

Ja varētu, tie tikai praidos ietu 

un godā celtu tikai vienu vietu. 

Bet jābalso par tiem būs atkal taču. 

Tik tāpēc valstī svētku daudz, lai mazāk traču. 

Lai gan nekas te nepieder vairs pašiem, 

lai gan viss tirgots tiek par Jūdas grašiem, 

lai gan pat Lats guļ kapiņos, kā zinām, 

ik gadu Neatkarību sev atgādinām. 

Ne senču tikumam, ne Dievam kalpot spējam. 

Sen visu to tik svētkos imitējam. 

Pēc Mežaparka asariņas, vaida, 

tiek masas lēmētas, lai jaunu praidu gaida. 

Sēž korķos tauta, svešās zemēs ganās. 

Mīt WhatsApp-ā, jo mūžam jāsazvanās.

Ir sēru, gaviļu un sporta dienas,

bet Feisbuks galā visus liek pie sienas.

Sen tautas domas plašsaziņa stellē. 

Liek internets tai aizmirsties šai ellē. 

Liek Sodomā tai justies pozitīvi. 

Lieki baudīt atkarības, dēvējot par dzīvi.

Liek bērnus audzināt ar dēmonisku vaļu. 

Lai tetovē un pīrsingo kā gaļu. 

Lai pārguļ agri, bojā iet lai jauni. 

Lai stulbina tos elki, modes klauni.  

Ir krāsainība pārcelta zem jostas. 

Nu zonas intīmās tiek pušķotas un postas. 

Ir vīri femīni, bet sievas maskulīnas.

Ir gejiem bārdas, pensionārēm - džīnas.

Viss nodots, degradēts par miesas kāri.

Klāj geju varavīksni eirotautām pāri. 

Pat Latves simtgadi mums, latviešiem, par spīti 

simt dienas apgānīs nu sodomīti. 

Smīn bārdās baņķieri, smīn ierēdņi no VID-a, 

smīn Saeimas naciķi un Vienotības fida. 

Jo viss būs tā, kā 'komjaunieši' kūrēs - 

caur Sodomu uz elli Latvi stūrēs. 

Bet ja nu pēkšņi mainīsies te vara, 

ja būs kas līdzīgs, kā te bij pie cara? 

To arī zinu precīzi un tieši - 

to apkalpos tie paši 'komjaunieši'. 

Ja citi karogi būs varas mastiem, 

ja zīmēties te liegts būs pederastiem, 

tie paši vecie 'komjaunieši' brāļi 

būs dedzīgākie tradicionāļi. 

Pat kultūrļaudis nemuks projām alpos, 

tie jaunai varai piemēroti kalpos. 

Bet pagaidām viss tā, kā min to dzeja: 

100 dienu praids un dibens - laika seja.

Sen piegriezies man sociāli rīmēt. 

Sen gribētu vien japāniski zīmēt. 

Bet Latves karogs, tik daudz sāpēs tērēts, 

nu simtgadē ar praida mēsliem smērēts. 

No apgānītās varavīksnes briesmām 

Mums bērnus neizglābt ar plakātiem un dziesmām.

Kaspars Dimiters  (9.06.2018)

"Baltic Pride 2018" dalībnieki dodas gājienā

Sestdienas pusdienlaikā dažu desmitu protestētāju pavadīti vairāki tūkstoši cilvēku devušies "Baltic Pride 2018" gājienā pa Rīgas ielām. Pasākumā piedalījās daudzu ...

gallery icon