3 patiesi stāsti: kāpēc viņas tērē tūkstošus par modes zīmoliem
Kurai no mums gan nepatīk labi izskatīties? Bet ne jau katra šo ceļu bruģē ar dārgiem modes zīmoliem. Liene, Inita un Juna to dara - un jūtas laimīgas.
Apmierinu savu ego
Liene Indriksone, veikala „FreyWille” mārketinga direktore:
Liene stāsta, ka mācās pareizi ieguldīt naudu, lai iepirkšanās nekļūst par naudas šķērdēšanu. „Ja zinu, ka braukšu uz Londonu, zinu arī, kādus veikalus tur apmeklēšu. Jau mājās izpētu piedāvājumu internetā un izdomāju, ko pirkšu. Pēdējā laikā man šī iemesla dēļ arvien vairāk patīk iepirkties internetā – varu meklēt, domāt, pētīt materiāla sastāvu, dizainu. Jo drēbes – tā esmu es, tas ir pirmais iespaids, ko par sevi radu. Labas lietas maksā daudz. Nav pasaulē nekā ļoti laba par ļoti mazu naudu.”
Apģērbu un apavu kolekcija patlaban Lienes mājās izvietojas skapī, kas stiepjas triju istabu garumā. Kurpes un zābaku tajā – tuvu simtam. Ja Lienes skapis ietilptu vienā istabā, vai tāpēc viņa būtu mazāk laimīga? „Jā!” izsaucas Liene. „Jo tā apmierinu savu ego. Ģērbjos tikai sev. Vai kāds man var pārmest, ka tāpēc jūtos laimīgāka un par sevi pārliecināta?” Cik Liene tērē savai garderobei?” Ir mēneši, kad atļaujos tērēt vairāk, nekā vajadzētu, bet tad nākamajā mēnesī aprobežojos ar labu restorānu vai SPA. Ja esmu kaut ko ieraudzījusi un nakti nevaru gulēt, tas nozīmē, ka man šo lietu vajag! Tādās reizēs par cenu nedomāju.” Lienes pēdējie pirkumi ir Dolce&Gabbana un Armani veļa. Pirmais – skaistumam, otrais – ērtumam. „Vari mugurā vilkt nez kādu blūzi – ja nav laba grunts, nekas labi nesēdēs. Mani favorīti ir Calvin Klein, Armani un Victoria’s Secret veļa. Šiem zīmoliem kvalitāte ir tik augsta, ka izmest – neiespējami.” .
Lienes top interneta veikali:yoox.com, victoriassecret.com, asos.com un topshop.com
„Man patīk pirkt skaistas lietas un pucēties, jo gribas labi izskatīties, bet man nepatīk nekas, kas ir tradicionāls.”
Kaut Initas garderobē ir neskaitāmi modes zīmoli, viņa tomēr saka – tie nav noteicošie. „Klasiskas lietas nav manējās, man patīk vilkt mugurā kaut ko crazy, tās ir manas izjūtas, un tā es ģērbjos. Garderobe man ir pietiekami liela, un ir bijuši gadījumi, kad pašai aizmirstas, ko esmu nopirkusi. Kurpes un zābaki, visticamāk, ir pāri simtam. Man ir vismaz 10 pāri ziemas zābaku, attiecīgi ir demsezonas zābaki un vasaras zābaki un demsezonas kurpes un vasaras kurpes, brīvdienu, visādas. Manuprāt, tā nav greznība, jo vari to atļauties. Ir taču patīkami attiecīgajam gadījumam uzvilkt skaistus apavus. Esmu kleitu mīļotāja. To manā garderobē ļooooti daudz. Zīmolu kleitas lielākoties pērku pēcsezonā vai arī ārzemēs, tādējādi sanāk lētāk. Un, ja ir tik lēti, man noteikti vajag, jo tādas kleitas taču man nav! Diezgan daudz braukāju pa pasauli, tāpēc jāatzīst, Latvijā iepērkos maz. Bet arī ārzemēs meklēju tos pašus zīmolus, ko esmu iecienījusi savos mīļajos Rīgas veikalos: Sonia Rykiel, Rocco Barocco, Sarah Pacini, Chie Mihara un citus. Man nevajag par katru cenu nopirkt to, kas tagad topā. Bet, ja gribas, iegādājos. Man nav sajūta, ka esmu lieki iztērējusi naudu – tas ir prieks sirdij. Citreiz nodomāju – šomēnes gan neko nepirkšu! Bet tomēr nesanāk. Varbūt tā ir atkarība? Uzvelc kaut ko jaunu, kas patīk, un uzreiz garastāvoklis labāks!”
Initas Rīgas veikalu tops: Trend un Trinity (apģērbs), Madam Bonbon (apavi)
Juna Šauriņa, veikala „Del Gardi” direktore:
Junai patīk kvalitāte un interesanti griezumi, ko piedāvā modes zīmoli. Lietas, ko viņa iegādājas, var valkāt un valkāt, to vērtība nav saistīta ar aktuālajām modes tendencēm. Tajā pašā laikā Juna atzīst, ka māk atrast kaut ko labu arī demokrātiskajā „Zarā” vai „Oasis”, taču šīs lietas nav garderobes pamats, bet tikai papildinājums. „Esmu viennozīmīgi par to, ka aksesuāriem – somām un apaviem – ir jābūt labiem. Ar dārgām drēbēm nevienu nepārsteigsi. Un arī dzīšanās pēc modes ir garlaicīga. Ja gribi izcelties, jāiet soli pa priekšu. Kaut esmu modes fanātiķe, uzskatu, ka drēbēm jāpapildina mani, nevis otrādi. Es pucējos sevis dēļ, man ir prieks no rīta skaisti saģērbties un uzlikt skaistu meikapu. Mana garderobe ir pa pusistabu, bet tur ir tikai sezonas lietas. Pārējo nolieku malā. Ir lietas, ko pat neuzvelku, jo nav iespējams vienam cilvēkam to visu valkāt. Ne velti sievietēm ir teiciens: vilkt nav – ko, pakārt nav – kur. Bet no somiņām man reāla atkarība. Nav noslēpums, ka dizaineru somas maksā vismaz tūkstoti eiro, bet es tās vēl saviem mazbērniem varēšu atstāt.” Viņa vismaz piecas reizes gadā brauc komandējumā uz Milānu un Boloņu, tad vēl kopā ar draugiem ceļo un katrā no šīm reizēm papildina garderobi. „Rīgā iepērkos minimāli, tad labāk net-a-porter.com un yoox.com. Man ir arī daudz dāvinātu lietu, mani lutina. Nav gluži tā, ka pilnīgi visu pērku pati. Tomēr gadījies, ka par kādu lietu atdodu pusalgu.”
Junas top zīmoli: Lanvin, Chloe, Yves Saint Laurent, Balmain, Dolce&Gabbana, Stella Mc Cartney un jaunā krievu dizainere Ulyana Sergeenko (apģērbs), Tom Ford (brilles), Chanel, Loewe, Fendi, Louis Vuitton, Victoria Beckham (somas).