Bērna apdrošināšana ir kā drošības spilvens
Bērnam var ik uz soļa piekodināt uzvesties rātni, bērnu var kārtīgi sabārt un par blēņām nosodīt ar nedēļu bez saldējuma un datora… Ja ar to būs līdzēts, tad seko nākamais jautājums – cik ilgam laikam pietiks ar šīm “zālēm”?
Pieaugušie diendienā izmēģina gan labi pārbaudītus pedagoģiskos manevrus, gan dažādas “inovācijas” bērnu audzināšanā un savaldīšanā? Mērķis ir viens – lai bērns neiekultos nepatikšanās un nenodarītu pāri ne sev, ne citiem.
Taču pat bērnam neskaitāmas reizes atkārtota pamācība, ka kokos rāpties nevajag, jo var nokrist, negarantē, ka mazais tomēr nepamēģinās uzrāpties. Šķiet, ka bez kritieniem un savainotiem ceļgaliem arī neviens bērns sveikā nav ticis cauri. Nobrāzumi sāp, bet tie sadzīst un ātri aizmirstas. Taču, ja atgadās nopietnākas traumas, kas prasa arī ilgstošu ārstēšanu, tad ģimenei visai būtisks ir apdrošinātāja garantēts atbalsts.
Vecāku interese par bērnu apdrošināšanu pieaug
Vecāku aizvien pieaugošā interese par bērnu apdrošināšanu atspoguļojas arī “Seesam” statistikā – 2010. gadā “Seesam” apdrošināja 5684 bērnus, 2011. gadā – 9375 bērnus, bet 2012. gadā – 10 970 bērnus. No pagājušā gada iezīmējusies tendence, ka vairāk tiek apdrošināti bērni, kas nodarbojās ar kādu sporta veidu.
Pagājušajā gadā būtiski pieaudzis arī izmaksāto atlīdzību skaits un kopējais apjoms. Ja 2011. gadā pēc nelaimes gadījumiem, kuros cietuši bērni, “Seesam” atlīdzībās izmaksāja vairāk nekā 44 000 latu, tad 2012. gadā atlīdzību kopējais apjoms pārsniedza 62 500 latu. Kopumā tika izmaksātas 758 atlīdzības. Visbiežāk bērni nelaimes gadījumos bija guvuši brūces, nobrāzumus un sasitumus, kā arī kaulu lūzumus.
Pagājušajā gadā lielāko atlīdzību bērnu apdrošināšanā – 7000 latu – “Seesam” izmaksāja pēc nelaimes gadījuma vienā no Kurzemes reģiona pilsētām, kad septiņus gadus veca meitenīte mājas kāpņu telpā nokrita pa trepēm un guva smagu galvas traumu, pēc kuras iestājās invaliditāte.
950 latu liela atlīdzība tika izmaksāta pēc uzbrukuma 14 gadus vecam zēnam Stacijas laukumā Rīgā. Puisim uzbruka divi nenoskaidroti vīrieši un ar pudeli iesita pa galvu. Mediķi zēnam konstatēja galvaskausa lūzumu.
800 latu lielu apdrošināšanas atlīdzību “Seesam” izmaksāja pēc nelaimes gadījuma, kurā iekļuva 11 gadus vecs zēns – “Rīgas satiksmes” 2. maršruta autobusam strauji bremzējot, zēns kritienā stipri sasita galvu, gūstot galvas smadzeņu kontūziju.
Apdrošināšanas programmas tiek pilnveidotas
Pēc apdrošināšanas gadījumu analīzes un klientu aptaujās izteikto ierosinājumu apkopošanas, “Seesam” no pagājušā gada ir papildinājusi bērnu nelaimes gadījumu apdrošināšanas programmu ar iespēju risku segumā iekļaut arī ārstēšanās izdevumus. Pagājušajā gadā, kompensējot izdevumus par bērnu gūto traumu ambulatoru ārstēšanu, “Seesam” izmaksāja gandrīz 10 000 latu. Šajā skaitlī atspoguļojas arī mūsu valsts medicīnas nozares problēmas – neraugoties uz to, ka likumā bērnu veselības aprūpe mūsu valstī ir paredzēta bez maksas, tā ne vienmēr ir pieejama īstajā vietā un īstajā laikā. Līdz ar to vecāki ir spiesti izvēlēties maksas medicīniskos pakalpojumus, lai bērns nepieciešamo palīdzību saņemtu pēc iespējas ātri un efektīvi.
Apdrošināšanas līgumā jāizlasa arī tas, kas rakstīts ar maziem burtiem
“Seesam” pret nelaimes gadījumiem apdrošina bērnus no dzimšanas līdz 22 gadu vecuma sasniegšanai. Statistika liecina, ka vecāki vairāk apdrošina bērnus vecumā no trīs līdz 11 gadiem – laikā, kad bērni apmeklē bērnudārzu un sākumskolu. Pavisam mazus bērnus un vecāko klašu skolēnus vecāki apdrošina retāk.
Runājot ar vecākiem par viņu attieksmi pret bērnu apdrošināšanu kopumā, dominē viedoklis, ka “bērnus vajag apdrošināt, jo tad visdrīzāk nekas slikts nenotiks”. Aptaujātie vecāki arī uzsver, ka viņiem ir ērti un ātri iegādāties bērna nelaimes gadījumu apdrošināšanas polisi internetā – tas prasa tikai pāris minūtes.
Iespēja ātri iegādāties polisi ir liels pluss – laika ekonomija lielākajai daļai no mums ir būtisks pakalpojuma izvēles kritērijs, neatkarīgi no pirkuma specifikas. Pērkam maizi, pienu vai polisi – visu gribam operatīvi un bez kavēšanās. Taču polises iegāde jeb apdrošināšanas līguma slēgšana ir pietiekami specifiska lieta. Un tāpēc ir ļoti svarīgi, lai klients pirms līguma parakstīšanas izlasītu visus noteikumus.
Iegādājoties polisi, klients no apdrošinātāja “nopērk” precīzi nodefinētu risku apdrošināšanas “komplektu”. Un no šī “komplekta”, kā arī līgumā precīzi atrunātajiem limitiem ir atkarīga polises cena. Un tieši tāpēc piespiešanās pirms polises iegādes izlasīt visus līguma nosacījumus un pārjautāt, ja kāds no tiem ir neskaidrs, ir labākais rīcības modelis apdrošināšanas līgumu slēgšanā.
Apdrošināšanas piedāvājums ir plašs un daudzveidīgs, tāpēc ir svarīgi, lai klients, iegādājoties polisi, skaidri zinātu, kādus riskus un par kādiem limitiem viņš apdrošinājis. Ja tas netiek izdarīts, tad, iestājoties apdrošināšanas gadījumam un pretendējot uz zaudējumu atlīdzību, kas konkrētajā gadījumā var neatbilst apdrošinājuma ņēmēja gaidām un cerībām, klienta dialogā ar apdrošinātāju var iezagties nožēla, kā arī rasties pretenzijas. Un visbiežāk apdrošinātājiem adresēto pārmetumu cēlonis ir klientu neizlasīti vai pārprasti apdrošināšanas noteikumi.
Te gan jāpiebilst, ka sabiedrības interese un zināšanas par apdrošināšanas pakalpojumiem kopumā pēdējo gadu laikā ir diezgan jūtami palielinājušās. “Seesam” prakse liecina, ka pirms polises iegādes internetā salīdzinoši liela daļa potenciālo klientu izmanto iespēju saņemt viņus interesējošās atbildes, zvanot uz mūsu konsultatīvo tālruni 67 06 10 00.
Armands Šterns, “Seesam Insurance AS” Latvijas filiāles Mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta direktors
Reklāmas materiāls publicēts sadarbībā ar Seesam / Foto: Shutterstock