Ziemeļvalstu ikdienas skaistuma tradīcijas un kvalitāte: Latvijā ienāk jauns modes zīmols "ARKET"
Decembra sākumā Rīgā, tirdzniecības centrā “Galerija Centrs”, tika atklāts “H&M” grupas veikals “ARKET”. Kas tajā īpašs, “Pastaigai” stāsta zīmola “ARKET” dizaina un radošās daļas vadītāja Ella Sokorsi (Ella Soccorsi).
Kā jūs dažos vārdos definētu, kas “ARKET” atšķir no citiem modes zīmoliem?
“ARKET” ir mūsdienīgs zīmols, dzīvesveida galamērķis un tirdzniecības vieta, kur vienlaikus piedāvājam modes preces sievietēm, vīriešiem un bērniem, dizaina priekšmetus mājai, kā arī nodrošinām ēdināšanu mūsu veģetārajā kafejnīcā.
Kāda ir “ARKET” dizaina filozofija? Mūsu dizaina filozofija balstās ziemeļvalstu vienkāršības, funkcionalitātes un ikdienas skaistuma tradīcijās, paturot prātā ilgmūžību, izturību un kvalitāti. Mēs vēlamies radīt produktus, ko var lietot un mīlēt daudzus gadus.
Kur jūs gūstat iedvesmu “ARKET” apģērba dizainam? Vai ir īpašas ietekmes vai tēmas, kas tajā pastāvīgi atgriežas? Kad sākam veidot jaunu dizainu, radošajā procesā domājam par mūsu klientiem un viņu dzīvi. Neatkarīgi no tā, kādam notikumam vai situācijai apģērbs paredzēts, vienmēr cenšamies apmierināt klientu vajadzības skaistā un iedvesmojošā veidā. Iedvesmai un pētniecībai vienmēr ir kāds avots. Strādājot ar apdrukām un produktiem, pastāvīgi atgriežamies pie arhetipiem un zīmola arhīviem.
Kā jūs raksturotu “ARKET” klientu? Tas ir cilvēks, kurš ir pārliecināts par savu stilu un izprot kvalitāti plašākā nozīmē, – viņš vēlas veidot ikdienas garderobi tā, lai tā kalpotu ilgu laiku. Mūsu klienta ikdiena ir saspringta, un mēs vēlamies radīt tai piemērotus, daudzpusīgi valkājamus produktus, kas dzīvi padara gan vieglāku, gan skaistāku.
Kā atrodat līdzsvaru starp jaunajām tendencēm un ilgtspējību? Man un “ARKET” komandai ir svarīgi nepārtraukti strādāt pie šā līdzsvara, lai rūpīgi izsvērtu, kuras tendences varam pielāgot zīmolam. Mēs vēlamies radīt apģērbu, kas kalpo ilgu laiku, vienlaikus atstājot vietu improvizācijai – mainoties modes sezonām, dot mūsu klientiem iespēju spēlēties ar materiāliem, krāsām un proporcijām.
Vai “ARKET” seko līdzi patērētāju vēlmēm un tirgus tendencēm nepārtraukti mainīgajā modes industrijā? Protams, mēs vienmēr sekojam līdzi tam, kas notiek dizaina un modes pasaulē, labprāt uzklausām arī mūsu klientu atsauksmes. Taču paliekam uzticīgi sava zīmola DNS, jo esam pārliecināti, ka mūsu uzdevums ir radīt skaistus augstas kvalitātes produktus, kas nav jāmaina katru gadu.
Kā “ARKET” veicina ētisku un ilgtspējīgu praksi modes dizainā? Daudz darām ikdienā, sākot no modeļu piegriešanas tik ekonomiskā veidā, lai radītu pēc iespējas mazāk atkritumu, un beidzot ar 3D paraugu izmantošanu fizisku paraugu vietā. Radot dizainu, paturam prātā cirkularitāti neatkarīgi no tā, vai dizains tiek veidots atkārtotai lietošanai, remontam vai otrreizējai pārstrādei, vai arī tā ir ilgtspējīgāku šķiedru un procesu izvēle.
Vai varat pastāstīt par kādu nesen radītu novatorisku ideju, ar ko “ARKET” izceļas tirgū? Pirms pāris nedēļām uzsākām tālākpārdošanas iniciatīvu “ARKET Arhive”. Tā ir mūsu “second-hand” platforma vietnē arket.com, kur mūsu klienti var piešķirt saviem “ARKET” pirkumiem otro dzīvi. Patlaban tā pieejama tikai Lielbritānijā un Zviedrijā, taču ceram, ka drīzumā būs arī Latvijā. Vēlos izcelt arī veģetārās kafejnīcas “ARKET Café”, kas darbojas mūsu veikalos. Tās unikāli un mūsdienīgi papildina un izceļ “ARKET” dizainu, modi un dzīvesveidu.
Kāda dzīves pieredze vai sastaptie cilvēki ir ietekmējuši jūsu karjeru un dizaina estētiku? Mani ietekmē visas izcilās, radošās personības, ar kurām strādāju ikdienā, bet visnozīmīgākie iespaidi nāk no bērnības – esmu dzimusi Zambijā, tur atklāju radošās darbošanās burvību. Visas manas drēbes šuva mamma, tāpēc jau kopš mazotnes pati biju to dizainere. Savukārt apkārtējo cilvēku dzīvīgums un enerģija, ko redzēju uzaugot, turpmākajā dzīvē man palīdzēja sekot savai sirdij, novērtēt jaunas un pārdrošas idejas un patiesas inovācijas.
Kāda jūsu redzējumā būs “ARKET” dizaina attīstība tuvākajos gados? Vai zīmolam ir izvirzīti radoši mērķi? Man patīk šis zīmols, jo tas ietver ziemeļvalstu jūtīgumu un arhīva koncepciju līdz ar izstrādājumu nevainojamu kvalitāti. Man arī patīk kontrasta tirgus koncepts, tajā ar aizrautību apvienojam dažādas sadarbības. Nākotnē plānoju pilnveidot mūsu sortimentu un turpināt radošus pētījumus šajos ietvaros.
Raksts publicēts sadarbībā ar ARKET