Latvieši ir slinkākie brokastu ēdāji Baltijā
Latvijas iedzīvotāji vakariņām ārpus mājām tērē ievērojami mazāk naudas nekā Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāji, liecina pētījumu kompānijas "Nielsen" veiktais ēšanas paradumu pētījums. Turklāt atklājies, ka biežāk nekā citi baltieši mēdzam izlaist dienas svarīgāko ēdienreizi - brokastis.
Iedzīvotāji vakariņām ārpus mājām Latvijā vidēji tērē 2,6 eiro, tai pat laikā Lietuvā tie ir 6,4 eiro, bet Igaunijā - 8,1 eiro.
Aptaujā arī noskaidrots, ka vairākums Baltijas valstu iedzīvotāju ikdienā vakariņas ēd mājās - 99% Latvijas un 98% Lietuvas un Igaunijas iedzīvotāju.
Latvijā un Igaunijā ir 3% cilvēku, kas vakariņas neēd vispār, pētījumā norādot, ka viņiem nav vajadzības pēc šīs ēdienreizes, kā arī pārāk vēlu ierašanos mājās vai arī pārāk lielu nogurumu. Lietuvā vakariņas kā ēdienreizi izlaiž 4% iedzīvotāju, un viens no galvenajiem iemesliem ir tas, ka trīs pilnvērtīgas ēdienreizes dienā ir pārāk dārgi.
Brokastu slinkākie ēdāji Baltijā ir latvieši, 16% iedzīvotāju tās neēd, jo neredz nepieciešamību pēc šīs maltītes vai tai nav laika. Savukārt Lietuvā un Igaunijā brokastis neēd attiecīgi 4% un 3% iedzīvotāju. Iecienītākā vieta brokastu baudīšanai Baltijas valstīs ir mājas, tomēr, ja maltīti bauda ārpus mājām, tad galvenokārt savā darba vietā, liecina aptauja.
Ar pusdienām mielojas lielākā daļa Baltijas valstu iedzīvotāju - Lietuvā 90%, Latvijā 91% un Igaunijā 92%. Tomēr, ja pusdienas netiek ēstas, tad biežākais iemesls Latvijā un Lietuvā ir laika trūkums, savukārt Igaunijā 45% neizjūt nepieciešamību pēc šīs maltītes.
Pētījumā teikts, ka pusdienām ārpus mājām vidēji Latvijas iedzīvotāji tērē 4,2 eiro, Lietuvas iedzīvotāji - 3,6 eiro, bet Igaunijas - pieci eiro.
Čaklākie maltīšu gatavotāji mājās Baltijā ir latvieši - to dara 96% Latvijas iedzīvotāju, visvairāk laika veltot pusdienu un vakariņu gatavošanai, attiecīgi 60 un 46 minūtes, nedaudz maltīšu gatavošanas regularitātē atpaliek igauņi un lietuvieši - 95% Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāju gatavo mājās. Tāpat kā Latvijā, visvairāk laika veltot pusdienu un vakariņu gatavošanai.
Aptauju pēc ražotāja "Nestle" pasūtījuma veica pētījumu kompānija "Nielsen", tajā piedalījās 1000 respondentu visā Latvijā. Aptaujas veids - apmēram 30 minūšu intervijas ar respondentiem vecumā no 18 līdz 60 gadiem.