Formīgas un skaistas. Lielo izmēru modeles lauž vecos stereotipus. FOTO
2012. gadā Robina Lovlija pozēja apakšveļas zīmola „Boux Avenue” ražotajā veļā.
Slavenības

Formīgas un skaistas. Lielo izmēru modeles lauž vecos stereotipus. FOTO

Jauns.lv

Līdz ar Keitas Mosas parādīšanos 1991. gada „Levi’s” reklāmā, pasaule ir pārņemta ar tievuma māniju. Modelēm jābūt kalsnām un izdēdējušām. Tikai pēdējo pāris gadu laikā modes pasaulē mazpamazām ienāk atšķirīgas meitenes – lielo izmēru modeles.

Formīgas un skaistas. Lielo izmēru modeles lauž ve...

Aizmirstiet par ideālās figūras parametriem 90-60-90! Prestižā žurnāla „Sports Illustrated” jaunākajā numurā aplūkojamas modeles Ešlijas Grehema fotogrāfijas. Šī jaunā dāma ir apveltīta ar izteikti sievišķīgām formām. Arī prestižā „Pirelli” kalendāra attēlos nu redzama modele, kas nēsā 46. izmēra drēbes – Kendisa Hafina.

Lielo izmēru modeles ir bijušas visos laikos, taču viņu darbības lauks bija ļoti ierobežots, jo pasaulslavenie zīmoli savās skatēs un reklāmas fotogrāfijās vēlējās redzēt tikai izstīdzējuši tievās meitenes. Līdz šim ne reizi uz žurnāla „Sports Illustrated” vāka vai „Pirelli” kalendārā nebija redzama modele, kas atšķirtos no modes pasaulē vispārpieņemtajiem standartiem.

Lielo izmēru modeļu pārliecinošā ienākšana modes pasaulē šobrīd nodēvēta par vidusmēra sieviešu ēru. Dāmas daudz labprātāk redz, ka viņu iemīļotos apģērbu zīmolus reklamētu citas sievietes, kuru auguma aprises vairāk pielīdzināmas viņējām.

Turklāt vārds „lielo izmēru modele” nebūt nenozīmē, ka sieviete ir tik ražena miesās, ka varētu no kalna ripot lejā kā bumbiņa. Patiesībā viņas lielākoties ir ļoti sievišķīgas un formīgas būtnes, kuras neviens neuzdrošinātos saukt par resnām. Viņas tikai nav kārnas un neatbilst standartiem 60-90-60.

Gadiem ritot, sabiedrības tomēr ir spējusi piespiest modes industrijas darboņus apsēsties un apdomāties. Simtiem un tūkstošiem sieviešu sociālajos tīklos pieteikušās sekot savām iemīļotajām formīgajām zvaigznēm. Nu arī reklāmdevēji grib ar viņām strādāt.

17 gadu vecumā meitene uzsāka parastas modeles gaitas, taču nespēja saglabāt izstīdzējuši kārnu augumu un gadu vēlāk parakstīja līgumu ar aģentūru „Bella Model

Management”, kļūstot par lielo izmēru modeli.

Mis Lovlijas slavas gājiens aizsākās 2011. gada jūnijā, kad viņas fotogrāfiju publicēja žurnāls „Vogue Italia”. Robina vāka attēlam pozēja kopā ar citām lielo izmēru modelēm Taru Linnu un Kendisu Hafinu.

Drīz pēc tam viņa saņēma piedāvājumus pozēt arī žurnāliem „Vogue Australia”, „GQ Australia”, „Dazed & Confused” un „Vanity Fair Italia”. Lovlija piedalījusies zīmolu „Evans”, „H&M”, „Ralph Lauren”, „Panache” un „Mango” reklāmas kampaņās.

Sadarbībā ar zīmolu „Bond-Eye Swimwear” Robina izdevusi pati savu peldkostīmu līniju, kas domāta sievietēm, kas valkā 40.-50. izmēra apģērbus. Viņa izdevusi arī savu pavārgrāmatu „Robyn Lawley Eats”.

2012. gadā Robina pozēja apakšveļas zīmola „Boux Avenue” ražotajā veļā.

Robina Lovlija

Robina Lovlija

Ešlija Grehema

28 000 Twitter sekotāju

247 000 Instagram sekotāju

57 404 „man patīk” Facebook lapā

Izmērs:

46

Ešlija Grehema ir dzimusi Nebraskas štatā ASV. Viņa nēsā 46. izmēra apģērbus un par modeli stādā jau no 12 gadu vecuma. Viņas fotogrāfijas bijuša publicētas daudzos glancētajos žurnālos, to skaitā par modes Bībeli dēvētajā izdevumā „Vogue”. Taču par modeles karjeras augstāko sasniegumu uzskatāms tas, ka Ešlijas fotogrāfijas nonākušas prestižākajā no prestižākajiem – žurnāla „Sports Illustrated” lappusēs.

Viņa ir pirmā nestandarta izmēru modele, kura pozējusi izdevumam, kas allaž lepojies ar skaistuļu fotogrāfijām peldkostīmos. „Man nav iemesla slēpt savas formas vai no tām kaunēties,” norādījusi Ešlija. „Pasaule ir gatava tam, ka peldkostīmos pozē arī formīgas meitenes.”

Sadarbībā ar kanādiešu zīmolu „Addition Elle” Ešlija ir izdevusi arī savu apakšveļas līniju.

„Man ir celulīts, un es esmu priecīga, ka fotogrāfijās to retušē. Nedaudz fotošopa nenāk par ļaunu, taču man nepatiktu, ja mani padarītu vairs neatpazīstamu,” norāda Ešlija. Modele trīs reizes nedēļā nodarbojas ar sportu, dzer zaļos kokteiļus, bet neatsaka sev gabaliņu picas un maizi ar „Nutella”.

Ešlija Grehema

Kendisa Hafina

4 172 Twitter sekotāju

53 100 Instagram sekotāju

37 237 „man patīk” Facebook lapā

Izmērs:

46

Kendisa Hafina ir pirmā lielo izmēru modele, kuras attēlu savā prestižajā kalendārā iekļāvis slavenais „Pirelli”.

30 gadus vecā Kendisa ir no Vašingtonas, ASV. Modeles karjeru viņa veido kopš 2000. gada, taču visā pasaulē viņas vārds izskanēja 2010. gadā, kad žurnāls „V” izvēlējās modeli savam pielikumam „Size”. Gadu vēlāk Hafina bija viena no figūrīgajām modelēm, kas pozēja 2011. gada „Vogue Italia” numuram.

Kendisas fotogrāfijas bijušas publicētas arī žurnālā kā „Harper's Bazaar”.

Hafina vienmēr aktīvi atbalstījusi lielo izmēru modeles. Pērn viņa kādā intervijā pateikusi tieši:„Lielo izmēru meitenes šajā industrijā ir vienas no veselīgākajiem cilvēkiem, kādas jebkad esmu sastapusi. Nav tā, ka mēs rīkojam tusiņus „McDonald’s” restorānos. Meitenes, ko es pazīstu, visas nodarbojas ar jogu, skrien trīs jūdzes dienā un ēd veselīgu un sabalansētu pārtiku.”

Kendisa Hafina

Kendisa Hafina

Vitnija Tomsone

26 900 Twitter sekotāju

14 400 Instagram sekotāju

19 230 „man patīk” Facebook lapā

Izmērs:

44

Vitniju Tomsoni sabiedrība iepazina pēc tam, kad viņa izcīnīja uzvaru šova „America’s Next Top Model” („Amerikas nākamā topmodele”) desmitajā sezonā. Pēc tās Floridā dzīvojošajai modelei piedāvāja kļūt par kosmētikas firmas „CoverGirl” reklāmas seju. Viņa arī filmējās reklāmā kopā ar popzvaigzni Riannu.

Vitnija sadarbojusies ar tādiem zīmoliem kā „Forever 21”, „Saks Fifth Avenue”, „Converse One Star”, „Fashion Bug”, „Panache” and „JC Penney”.

Līdzīgi kā citas šajā materiālā piesauktās modeles, arī mis Tomsone dedzīgi aizstāv veselīgu augumu un ir ASV Nacionālās ēšanas traucējumu asociācijas vēstnese. 2008. gadā viņa pat bija nominēta balvai „Ietekmīgākā sieviete”.

2014. gada vidū Vitnija kopā ar vīru Ianu Foresteru atvēra savu restorānu Sptingfīldā, Ilinoisas štatā.

2009. gadā viņa izdevusi savu juvelierizstrādājumu kolekciju „Supermodel”.

Lai gan topmodeļu šova laikā Vitnijai par sava auguma aprisēm nācās dzirdēt daudz kritikas, viņa publiski norādīja, ka nedomā aizrauties ar tievēšanas māniju un pakļauties sāncenšu izdarītajam spiedienam. „Ja es vēlos steiku ar kartupeļiem, es to arī pasūtu. Un, kad es vēlos doties paskriet, es to arī daru,” norādījusi modele. „Taču es nekad sev nespiedīšu darīt ko tādu. Dzīve ir pārāk īsa. Es varu iziet ārā, un mani tur var notriekt autobuss, tāpēc es ēdīšu to, ko vēlos ēst!”

Vitnija Tomsone

Tokara Džounsa

127 000 Twitter sekotāju

86 800 Instagram sekotāju

294 470 „man patīk” Facebook lapā

Izmērs:

42

Tokarai Džounsai piemīt vairāki talanti. Viņa ir modele, aktrise, dziedātāja un TV personība. 33 gadus veco modeli ievēroja pēc tam, kad viņa TV šova „America's Next Top Model” trešajā sezonā ierindojās septītajā vietā.

Drīz pēc tam sekoja piedāvājumi pozēt vairākiem žurnāliem. To skaitā „Vogue Italia” un „Ebony”.

Tokara piedalījusies arī neskaitāmās kampaņās un reklamējusi tādu zīmolu produkciju kā „Avon”, „New York & Company”, „Target”, „Alice + Olivia”, „Rocawear” un  „Evans”.

Modele izdevusi savu vingrojumu DVD „Tokaras brīnišķie vingrojumi īstām sievietēm”, kā arī savu apakšveļas līniju formīgām dāmām „City Chic”.

„Mani satrauc, kad dzirdu par lielo izmēru modelēm, kas jūtas neomulīgi par apzīmējumu „lielie izmēri”,” norādījusi Tokara. „Mēs esam īpašas. Mēs pārstāvam vidusmēra amerikāņu sievieti – mēs esam skaistas, drosmīgas un vēl vairāk. Tas taču ir ļoti labi, es nesaskatu nekā negatīva.”

Tokara Džounsa

Tokara Džounsa

Tesa Manstera jeb Tesa Holideja

30 500 Twitter sekotāju

508 000 Instagram sekotāju

762 139 „man patīk” Facebook lapā

Izmērs:

50

Atšķirībā no citām lielo izmēru modelēm, Tesa Halideja patiešām ir ļoti apaļīga jauna sieviete.

Tesas lielais brīdis pienāca 2011. gadā, kad zīmols „A&E” izvēlējās viņu par reklāmas seju dokumentālajai filmai „Heavy” (Smags). Zīmola pārstāvji Tesu bija atklājuši internetā. Pēc šīs sadarbības 29 gadus vecajai Tesai darbu piedāvājušas tādas kompānijas kā „Benefit Cosmetics”, „Domino Dollhouse”, „SWAK”, „Jessica Louise Clothing”, „Evil Pawn Jewellery” un „Black Cat Bikinis”.

2013. gadā „Vogue Italia” nosauca viņu par vienu no top’6 vadošajām lielo izmēru modelēm pasaulē.

Tesa aktīvi iesaistās dažādās kampaņās, kas slavē pozitīvu attieksmi pret ķermeni. Viņa apceļo Amerikas Savienotās Valstis un vada diskusijas par pašpārliecinātību par savu ķermeni.

Pirms mēneša aģentūra „MiLK Model Management” parakstījusi ar Tesu līgumu par dalību kampaņā „Curves” („Formas”). Aģentūras pārstāvji norāda, ka izraudzījušies Tesu, galvenokārt pateicoties fenomenālajai interesei par viņu sociālajos tīklos, īpaši „Instagram”. „Tas ir nebijis pavērsiena punkts,” atzīst Tesa. „Nekad nespēju iedomāties, ka es varētu būt šeit.”

"Plus size" modeles Tesas Holidejas dzīves ainiņas

"Plus size" modeles Tesas Holidejas dzīves ainiņas

"Plus size" modeles Tesas Holidejas dzīves ainiņas.


Kasjauns.lv/Foto: Vida Press