Mazām krūtīm, bet pelna labi. Pirmā supermodele miljardiere
Jau septiņus gadus viņa ir vislabāk apmaksātā modele pasaulē. Finanšu žurnāls „Forbes” izskaitļojis, ka viņa varētu būt pasaulē pirmā supermodele miljardiere. Viņa — brazīliete Žizele Bundhena.
Žizele Bundhena „Victoria’s Secret” modes skatēs
Pasaules slavu Žizele Bundhena iemantoja, pateicoties ārējiem dotumiem, taču šai trīsdesmit gadu vecajai sievietei ir arī gudra galva un apskaužamas dotības uzņēmējdarbībā. Daiļā brazīliete ir ne tikai „Versace” un „Dior” reklāmas seja. Viņa radījusi savu juvelierizstrādājumu līniju, ekoloģisku kosmētikas produktu līniju, pludmales sandales un apakšveļu. Bundhenai arī pieder vairāki nekustamie īpašumi, un viņa pelna, ieguldot naudu investīcijās. Supermodelei pieder viesnīca un zemes gabals dzimtajā Brazīlijā, villa Kostarikā un māja Kalifornijā, ko viņa kopā ar vīru, amerikāņu futbola zvaigzni Tomu Breidiju, nopirka par 11 miljoniem dolāru. Jāatzīmē, ka tā ir tikai zemes cena, labiekārtošanas darbos pāris ieguldīs vēl vismaz 20 miljonus dolāru.
Pērn Bundhena reklāmas projektos vien nopelnīja 45 miljonus dolāru. Eksperti jau izskaitļojuši, ka aizvadīto desmit gadu laikā supermodele guvusi peļņu 250 000 000 dolāru apmērā, taču viņas jaunā kosmētikas un apakšveļas līnija šo skaitli varētu palielināt vairakkārt...
Žizele Bundhena
Sadarbībā ar zīmolu „Grendene”, Žizele dizainējusi savu pludmales sandaļu līniju „Ipanema”. Tikai aizvadītajā gadā vien pārdoti 25 miljoni šo apavu pāru. Tas sastādījis 63% firmas kopējā importa.
Žizele dibinājusi arī ekoloģisku kosmētikas produktu līniju „Sejaa Pure Skincare”. „Es vēlējos iemācīt meitenēm mīlēt pašām sevi un rūpēties par savu ķermeni,” stāsta Bundhena par to, kā viņai radusies šī ideja. „Kas ir pirmais, ko jūs redzat ik rītus? Seja! Ko jūs uzklājat uz sejas ik dienas? Krēmu! Esmu izstrādājusi visvienkāršāko, dabiskāko dienas krēmu. Ražotāji sākotnēji bija gatavi mani nogalināt,” smejas modele. „Es vēlējos, lai krēms būtu tikai no organiskas izcelsmes komponentiem. Viņi man izskaidroja, ka tad tas būtu „dzīvs” un to nevarētu uzglabāt ilgu laiku. Produktiem dots nosaukums „dabisks”. Sastāvdaļas ir maksimāli dabiskas un veidotas uz kokosriekstu eļļas bāzes.
Bundhena arī vēlējās kosmētikas līnijā iekļaut dubļu maskas. Īstu dubļu maskas. „Kad biju pusaudze, man bija pūtītes,” atceras supermodele. „Ak Dievs, ikreiz, kad man kāds paskatījās sejā, es nodomāju, ka viņš pēta manas pūtītes. Es liku uz sejas dubļus, lai izsausinātu pūtītes. Man tas palīdzēja.” Žizelei pieder 100% „Sejaa Pure Skincare” kompānijas akciju.
Vienīgā, kas mūsdienās pelnījusi supermodeles titulu
Šogad sadarbībā ar veļas zīmolu „Hope” Bundhena prezentējusi arī savu apakšveļas līniju. Viņas dzimtenē tā jau iemantojusi apzīmējumu — „Victoria’s Secret” brazīliešu versija. Tiek lēsts, ka šī produkcija ik gadus papildinās Bundhenas bankas kontu par vēl 30 miljoniem dolāru, kas pieplusosies jau pastāvīgajiem 45 miljonu dolāru ikgada ienākumiem. Tā vietā, lai pārdotu atļauju kompānijai „Hope” izmantot viņas vārdu, kā to dara daudzas zvaigznes, Žizele pati nodibinājusi savu zīmolu „Intimates”. Supermodelei pieder arī daļa kompānijas akciju, ko speciālisti vērtē kā ļoti gudru soli, par ko reti kura slavenība aizdomājas.
No 2000. līdz 2006. gadam Bundhena bija viena no prestižā apakšveļas zīmola „Victoria’s Secret” modelēm. Pateicoties iemantotajai popularitātei, jau 2004. gadā viņu atzina par labāk apmaksāto modeli pasaulē un sešpadsmito bagātāko sievieti izklaides industrijā.
Tādas 90. gadu supermodeles kā Klaudija Šīfere un Naomi Kempbela uzskata, ka mūsdienās tikai Žizele ir pelnījusi saukties par supermodeli. „Supermodeles, kādas savulaik bijām mēs, vairs neeksistē,” uzskata Klaudija Šīfere. Viņa atzīst, ka vienīgi Žizele varētu būtu pelnījusi šādu godu.
„Modelēm ir jānopelna šāds tituls. Domāju, ka mūsdienās šis termins pārāk bieži tiek lietots bez iemesla,” norāda Naomi Kempbela. „Keita Mosa ir īsta supermodele, taču pēc Žizeles, manuprāt, vairs nav nevienas, kas būtu godam pelnījusi šādu apzīmējumu.”
Baumo, ka Bundhena pieprasījusi līdz pat 20 miljoniem dolāru par kontraktu un sešus gadus ilgā sadarbība ar „Victoria’s Secret” beigusies, jo vadība nav piekritusi ikgada honorāru palielināt par vēl pieciem miljoniem dolāru. Žizele apzinās, ka viņas vārds ir vērtība. Tas piesaista uzmanību, un attiecīgi arī viņas reklamētās preces vairāk pērk. Kad viņa Brazīlijā noslēdza līgumu ar „C&A” par dalību TV reklāmās, produkcijas noiets veikalos pieauga par 30%.
Savas karjeras laikā Žizele bijusi reklāmas seja vairāk nekā 20 dažādiem pasaulslaveniem zīmoliem un modes namiem, un viņas foto rotājis vairāk nekā 500 žurnālu vāku. Tikai princeses Diānas fotogrāfijas publicētas vairāk. „Žizele ir ļoti fotogēniska,” norāda modes fotogrāfe Eleina Konstantīna. „Tas izklausās nedaudz sekli, taču viņas seja un ķermenis kopumā vienmēr piešķir vēlamo efektu.”
„Ir tūkstošiem modeļu, kas tā arī nekļūst slavenas, — ir jābūt skaistai, enerģiskai un gudrai,” atzīmē itāliešu modes nama „Dolce & Gabbana” dizainers Domeniko Dolče. „Ja smadzenes nedarbosies, tu neizdzīvosi šajā industrijā,” piebilst viņa partneris Stefano Gabana. „Žizele gadu gaitā nav mainījusies: viņa daudz runā, ir jautra un nebaidās teikt to, ko domā.”
13 gadu vecumā, mammas mudināta, Žizele kopā ar māsām Patrīciju un Gabrielu sāka apmeklēt modeļu skolu. Gadu vēlāk meitene devās skolas ekskursijā uz lielo Sanpaulu pilsētu. Tur „McDonald’s” ēstuvē izstīdzējušo pusaudzi ievēroja talantu aģents. „Tā bija pirmā reize mūžā, kad mani kāds uzskatīja par glītu,” norāda modele, kas savulaik sapņojusi par profesionālas volejbolistes karjeru.
Sekoja dalība konkursā „Elite Look of the Year”, kur Žizele izcīnīja otro vietu. 16 gadu vecumā viņa pārcēlās uz Ņujorku, lai veidotu modeles karjeru.
Bundhena izpelnījusies vienkāršas un patīkamas meitenes reputāciju.
Mamma pusotru gadu vecam dēliņam
2009. gada decembrī Žizele kļuva par māmiņu dēliņam Bendžaminam. Viņa ir arī pamāte vīra Toma Breidija un bijušās draudzenes aktrises Bridžetas Moinahanas dēlam Džonam. „Es saprotu, ka viņam ir sava mamma,” norāda Žizele. „Bet es neuzskatu, ka tas ir svešs bērns tikai tāpēc, ka viņu pasaulē laidusi cita sieviete. Es viņu izjūtu kā savējo. Simtprocentīgi!”
Bridžeta Moinahana paziņoja, ka ir mātes cerībās divus mēnešus pēc tam, kad bija izšķīrusies no Toma un viņš uzsācis satikties ar Žizeli.
„Mums ar vīru ļoti patīk ceļot, taču tagad, kad esam vecāki, braukājam retāk nekā agrāk,” norāda Žizele. „Ar bērnu tas ir daudz lielāks izaicinājums. Lai gan karjera pieprasa bieži būt prom no mājām, mēs plānojam dienas režīmu tā, lai būtu kāds laiks, ko ik dienas varētu pavadīt kopā. Nav nekā brīnišķīgāka, kā pārnākt mājās pēc garas darba dienas un redzēt viņus abus.”
„Kad piedzima dēliņš, es vēlējos viņam dot vārdu Rivers (Upe). Es gribēju ko mūžam plūstošu un nemirstīgu. Taču vīrs kategoriski iebilda šādai izvēlei. Mana tēva vārds ir Reinoldo. Dēliņa otrais vārds Reino dots par godu viņam. Arī tas izklausās līdzīgi ūdenim.”
Žizele pati uzaugusi sešu bērnu ģimenē un teic, ka labprāt arī adoptētu kādu bērniņu no savas dzimtās Brazīlijas.
„Kas attiecas uz mums ar vīru, mēs nereti vakaros divatā kur aizejam,” atklāj Žizele. „Dažkārt dodamies kopīgos pārgājienos. Ir tik ļoti svarīgi atrast laiku, ko pavadīt vienam ar otru. Mēs to ļoti novērtējam.” Sabiedrības krējuma ballītes Žizele un Toms apmeklē reti.
arhPiecus gadus kopā ar di Kaprio
No 2000. līdz 2005. gadam Žizeli vienoja romantiskas jūtas ar amerikāņu aktieri Leonardo di Kaprio. Lai gan pāris oficiāli neatklāja šķiršanās iemeslus, sabiedrības kuluāros klīda runas, ka tam par iemeslu bijusi Leonardo flirtēšana ar aktrisi Sjennu Milleri. Arī romantisko attiecību laikā pāris vairākkārt pašķīrās, taču atkal salaba. 2004. gadā Žizele nolēma attiecības pārtraukt, jo draugs pārāk ilgi vilcinājās ar bildinājumu. Pāris arīdzan īslaicīgi pašķīrās īsi pēc iepazīšanās. Tam par iemeslu bija Bundhenas neapmierinātība ar di Kaprio lielo aizraušanos ar ballītēm.
Žizele Bundhena „Victoria’s Secret” modes skatēs
Supermodele Žizele Bundhena
Gundega Oliņa/Foto: Bulls Press