"YouTube" pirmajā balvu ceremonijā par gada mākslinieku kronēts Eminems
Video koplietošanas vietnes "YouTube" pirmajā balvu ceremonijā par gada mākslinieku kronēts reperis Eminems, taču vairums pārējo balvu tika mazāk pazīstamiem mūziķiem. Balvu pasniegšanas ceremonija izcēlās ar vairumu neparastu uzstāšanos, kas tika pārraidīta "YouTube" vietnē.
Šovu pārraidi aizsāka kanādiešu indīroka grupa "Arcade Fire" ar uzstāšanos kopā ar meiteņu kori Ņujorkas zālē "Pier 36". Šovu vadīja aktieris Džeisons Švarcmens un mūziķis Redžijs Vatss, bet ceremonijas radošais režisors bija Spaiks Džounss, kas norādīja, ka vēlas pieturēties pie video koplietošanas vietnes eksperimentālajiem pamatiem.
90 minūšu ilgā ceremonija gan izraisījusi dažādas atsauksmes interneta lietotājos, no kuriem daļa sūdzējās, ka brīžiem tiešraide cenzēta, to pārtraucot.
Par gada izrāvienu atzīts repa dueta "Macklemore" un Raiena Luisa singls "Same Love", kā videoklips uzņemts par 5000 dolāru un ievietots "YouTube" vietnē, pēc kā sekoja grupas panākumi.
Karsti tīkotajai labākā videoklipa balvai bija nominēts vairums slavenību, kā Džastins Bībers, korejiešu dziedātājs "Psy", Mailija Sairesa un Lady Gaga, tomēr šis gods tika "Girls' Generation" dziesmai "I Got a Boy".
Lai arī dienvidkorejiešu popgrupa "Girls' Generation" Rietumos nav pazīstama, Āzijā tās dalībnieces ir superzvaigznes. Jauna grupas ieraksta iznākšana ir nozīmīgs notikums, ko plaši atspoguļo mediji. Tomēr amerikāņu auditorija grupu uzņēma ar šķidriem aplausiem.
Gada labākā videoklipa balvai nominētās dziesmas pirms svētdienas šova "YouTube" vietnē skatītas vairāk nekā 1,9 miljardus reižu.
Savukārt vijolniece Lindsija Stērlinga, kura kļuva atpazīstama, pateicoties "YouTube", tika apbalvota kategorijā "Gada atbilde". Tā paredzēta remiksu un parodiju autoriem.
Uzvarētājus noteica mūzikas fani, koplietojot nominēto izpildītāju videoklipus sociālajos tīklos "Facebook", "Google+" un tviterī.
Gada mūziķa titula pretendentu video gada laikā skatīti gandrīz desmit miljardus reižu.
Pagājušā gada augustā kompānijas "Nielsen" aptaujā atklājās, ka 64% amerikāņu izmanto "YouTube", lai klausītos mūziku. Salīdzinājumam - radio klausās 56% aptaujāto.
LETA, AFP, Foto: Getty Images / Alloverpress