Latvijas autobraucēji izvēlas desmitgadīgus un vēl vecākus automobiļus
Stereotips? Vēlme izrādīties? Naudas trūkums? Varbūt nekam nederīga banku aizdevumu sistēma? Jābūt taču kādam argumentam par labu “second hand” izvēlei!
Cik bieži, pieminot vienu vai otru jaunu automobili, dzirdam tradicionālo frāzi – par to naudu es varu super labu desmitgadīgu auto nopirkt ar visām ekstrām un ādas salona apdari. Kā liecina nepielūdzamie statistikas dati, tad tie nav tikai tukši vārdi, bet skaudrā realitāte.
Mūsu autovadītājs dod priekšroku desmit un vairāk gadus vecam auto ar šķietami prestižu zīmola nosaukumu un nosacītām “ekstrām”, atsakoties no jauniem spēkratiem ar modernām tehnoloģijām un drošības sistēmām. Turklāt, nereti cenas ziņā izvēle ir gandrīz vai līdzsvarā.
2013. gadā Latvijā pirmo reizi ir reģistrēti 44 574 lietoti vieglie pasažieru automobiļi, kas ir par 14% vairāk nekā 2012. gadā (38986). 2013. gada pirmreizējo reģistrāciju apjoms arī pārsniedz 2003. gada reģistrāciju apjomu (43655), kas Latvijas lietoto auto tirgū bija pirmais būtiskais realizācijas pieauguma gads pēc ilgstošāka stagnācijas perioda.
2013. gadā Latvijā pirmreizēji reģistrēto pasažieru automobiļu vidējais vecums salīdzinājumā ar 2012. gadu ir palicis nemainīgs – 10 gadu.
Degvielas tipa izvēlē izteikti dominē automobiļi ar dīzeļa dzinēju, kas aizņem 79% (35284) no kopējā 2013. gada lietotu auto tirgus.
2013. gadā 91% (40418) no visām pirmo reizi Latvijā reģistrētām pasažieru automašīnām ir iegādājušās fiziskās personas. Lietotu auto tirgū automobiļu zīmolu tops ir izteikti atšķirīgs no jaunu auto pircēju izvēles. Vienīgais kopīgais līderis ir Volkswagen markas auto ar 20% tirgus daļu, kam seko Volvo (14%) un Audi (13%) marku automobiļi, bet ceturto un piekto vietu dala BMW un Opel.