"Subway" ienākšana Latvijā neapdraud "Hesburger" un "McDonald's" pozīcijas
Pirmā "Subway" ēstuve Latvijā darbu sākusi Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 12.
Bizness un ekonomika

"Subway" ienākšana Latvijā neapdraud "Hesburger" un "McDonald's" pozīcijas

Jauns.lv

Ātrās ēdināšanas ķēdes "Hesburger" un "McDonald's" uzskata, ka "Subway" ienākšana Latvijā neapdraud viņu biznesu, informēja šo kompāniju pārstāvji.

"Hesburger" attīstības direktore Baltijas valstīs Ieva Salmela "Nozare.lv" norādīja, ka "Subway" ķēdes atgriešanās Latvijas tirgū apliecina iedzīvotāju pirktspējas pieaugumu un ekonomikas attīstību, tādēļ ātrās ēdināšanas tirgū ir vieta jauniem uzņēmumiem un jaunām ēstuvēm.

"Jaunu ātrās ēdināšanas tirgus dalībnieku ienākšana Latvijā un Baltijas valstīs mūsu uzņēmuma pozīcijas neietekmē, jo "Hesburger" ir spēcīgi nostiprinājis savas pozīcijas šajā reģionā," uzsvēra Salmela.

Savukārt "McDonald's" sabiedrisko attiecību konsultante Baltijas valstīs Linda Anaite norādīja, ka "Subway" jau ir Lietuvā un Igaunijā un, kā rāda pieredze, kaimiņvalstīs tas nav ietekmējis "McDonald’s" biznesu.

"Mēs to skaidrojam ar vairākiem faktoriem - esam investējuši vairākus desmitus miljonus eiro plašā restorānu tīkla attīstībā un rūpējamies par klientu servisu, kā arī piedāvājam maltītes, kas ir pagatavotas no kvalitatīviem produktiem," norādīja Anaite.

Kā ziņots, piektdien, 27.jūnijā Rīgā ir atklāta pirmā ātrās ēdināšanas ēstuvju ķēde "Subway", kas saviem klientiem piedāvās tikai veselīgas un svaigas sviestmaizes, iztiekot pat bez frī kartupeļiem, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja "Subway" pārstāve Inga Latkovska.

Lēmums par "Subway" atvēršanu Rīgā tika pieņemts 2013.gadā, kad nāca labs telpu piedāvājums, stāsta SIA "Submarine Latvia" valdes priekšsēdētājs Aigars Kaugars.

Pirmā "Subway" ēstuve Latvijā darbu sākusi Zigfrīda Annas Meierovica bulvārī 12, telpu platība ir 111 kvadrātmetri, no kā gandrīz trešdaļu aizņem virtuve, savukārt pārējā platība ir paredzēta apmeklētājiem.

"Subway" attīstībā Latvijā ieguldīti 100 000 eiro, kā arī Latvijas iedzīvotājiem jaunā ēstuve nodrošinājusi desmit jaunas darba vietas.

"Subway" Latvijā darbojās īsu laiku arī pagājušā gadsimta 90.gados.

Pēdējo divu gadu laikā "Subway" Eiropā atvēris aptuveni 500 jaunu restorānu gadā, savukārt nākamgad uzņēmums Eiropā plāno atvērt no 800 līdz 1000 jaunu tirdzniecības vietu.

"McDonald’s" darbību Latvijā sāka 1994.gadā, atverot restorānu Vecrīgā. Pašlaik "McDonald’s" ir 11 restorāni (desmit Rīgā un viens Jelgavā) un 650 darbinieki, no kuriem 19 ir cilvēki ar īpašām vajadzībām. Restorānus gadā apmeklē vidēji 9,6 miljoni apmeklētāju.

2013.gadā "Hesburger" apgrozījums Latvijā pieaudzis par 11%, sasniedzot 17,2 miljonus eiro. Kopējais "Hesburger" pārdošanas apjoms pērn visās Baltijas valstīs bijis 45,5 miljoni eiro, no tiem 18 miljoni eiro ir apgrozījums Igaunijā un 10,3 miljoni eiro - Lietuvas tirgū. Savukārt "Hesburger" investīcijas Baltijas reģionā pagājušajā gadā ir desmit miljoni eiro, no tiem 3,7 miljoni eiro investēti Latvijas tirgū.

Kā liecina "Firmas.lv", ķēdi "Hesburger" Latvijā pārvalda 25 uzņēmumi, kas pieder SIA "Rigaburger". Savukārt "Rigaburger" pilnībā pieder Somijas kompānijai "Hes-Pro (Finland) Oy".

LETA/Foto: Evija Trifanova/LETA