“Ļoti nopietna situācija!” "Volkswagen" pirmo reizi vēsturē varētu slēgt rūpnīcas Vācijā
Autoražotājs "Volkswagen" apsver, vai slēgt rūpnīcas Vācijā pirmo reizi savā 87 gadus ilgajā pastāvēšanas vēsturē, virzoties uz padziļinātu izmaksu samazināšanu, pieaugot konkurencei ar Ķīnas elektrisko transportlīdzekļu ražotājiem.
Vācijas autoražotājs, viens no pasaulē lielākajiem autobūves uzņēmumiem, izplatītajā paziņojumā norādīja, ka nevar izslēgt rūpnīcu slēgšanu savā valstī. Uzņēmuma vadība pavēstīja, ka atcels vienošanos ar darba ņēmējiem Vācijā, kas nepieļauj piespiedu atlaišanu līdz 2029.gada beigām. Šī vienošanās ir spēkā kopš 1994.gada.
"Eiropas autobūves nozare atrodas ļoti prasīgā un nopietnā situācijā," sacīja "Volkswagen" grupas izpilddirektors Olivers Blūms. “Ekonomiskā vide kļuva vēl grūtāka, un Eiropas tirgū ienāk jauni konkurenti. Jo īpaši Vācija kā ražošanas vieta konkurētspējas ziņā vēl vairāk atpaliek."
"Volkswagen", kas pagājušā gada beigās uzsāka 10 miljardu eiro izmaksu samazināšanas pasākumus, zaudē tirgus daļu Ķīnā, kas ir tās vienīgais lielākais tirgus. Pirmajā pusgadā piegādes klientiem šajā valstī samazinājās par 7%, salīdzinot ar to pašu periodu 2023. gadā.
Grupas darbības peļņa samazinājās par 11,4% līdz 10,1 miljardam eiro. Ķīnas vājais sniegums rodas, uzņēmumam zaudējot vietējiem zīmoliem, jo īpaši BYD, kas arī rada arvien lielākus draudus tā uzņēmējdarbībai Eiropā.
"Mūsu galvenā darbības joma ir izmaksu samazināšana," pagājušajā mēnesī analītiķiem sacīja Blūms, atsaucoties uz plānoto rūpnīcas, piegādes ķēdes un darbaspēka izdevumu samazināšanu. "Mēs esam veikuši visus nepieciešamos organizatoriskos pasākumus. Un tagad runa ir par izmaksām, izmaksām un izmaksām,” viņš piebilda.
"Pašreizējā situācijā, neveicot straujus pretpasākumus, nevar izslēgt pat transportlīdzekļu un detaļu rūpnīcu slēgšanu," norādīja VW.
"Valde prezentēja bezatbildīgu plānu, kas satricina pašus "Volkswagen" pamatus, masveidā apdraudot darbavietas un atrašanās vietas," teikts "IG Metall" sarunu vadītāja Torstena Grēgera paziņojumā. "Šī pieeja ir ne tikai tuvredzīga, bet arī ļoti bīstama — tā riskē sagraut "Volkswagen" sirdi... Mēs necietīsim plānus, ko uzņēmums veido uz darbaspēka rēķina."
"Volkswagen" pasažieru automobiļu izpilddirektors Tomass Šēfers sacīja, ka uzņēmums joprojām ir uzticīgs Vācijai "kā biznesa vietai". "Situācija ir ārkārtīgi saspringta, un to nevar atrisināt ar vienkāršiem izmaksu samazināšanas pasākumiem," sacīja Šēfers.
Starp grupas zīmoliem ir ne tikai "Volkswagen", bet arī "Audi", "Bentley", "Bugatti", "Cupra" , "Ducati", "Lamborghini", "Porsche", "SEAT" un "Škoda".