Auto un tehnoloģijas

Kā nenopirkt slīkoni? Pēc vētrām jāuzmanās no lietotiem auto ar "pārāk labām cenām"

Ziņu nodaļa

Jauns.lv

Nedēļās un mēnešos pēc plūdiem ir ieteicams būt īpaši vērīgiem, ja plānos ir pirkt lietotu automašīnu. Pārāk laba cena vai citi auto tirgum netipiski vilinājumi var būt slikta zīme. Kā izvairīties no plūdu skartajām mašīnām, pērkot lietotu auto?

"Ir divas sliktākās lietas – deguša automašīna un slīkuša automašīna. Nekad pie jebkādiem apstākļiem neizvēlaties slīkušu automašīnu. Tā jums izmaksās abnormālu naudu, un jūs nonāksiet tādās problēmās, ka jūs gribēsiet tikt vaļā no tā lūžņa," norāda Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs. Viņš RīgaTV 24 raidījumā "Preses klubs" atklāja, kā lietotu auto pircēji var izvairīties no slīkušas automašīnas iegādes.

Kulbergs norādīja, ka vispirms jāizvērtē, vai auto cena ir atbilstoša tā stāvoklim. "Kaut kas nav kārtībā, ja tu redzi – pārāk mazi kilometri, pārāk labs gads, laba automašīna, bet cena salīdzinoši zema un atraktīva," raidījumā sacīja Kulbergs. Turklāt slīkušā automašīnā varēs novērot vēl virkni citu pazīmju.

Pirmkārt, pircējām jāpievērš uzmanība eļļai. "Ja eļļā ir nonācis ūdens, tad tu to vari redzēt – eļļa ir balta un ar emulsiju. Ja tas tā nav un eļļa ir pārāk svaiga, atkal kaut kas nav kārtībā. Nu kurš tev pirms pārdošanas pēkšņi mainīs eļļu?" Kulbergs norādīja, aicinot izvērtēt automašīnas pārdevēja nodomus.

Vētras nogāzts koks Olgas ielā Āgenskalnā.

Vētra un spēcīgais lietus plosa Rīgu

Vētra un spēcīgais lietus radījis postažu Rīgas ielās.

Otrkārt, mašīnā var novērot ūdens līmeņa atzīmi. "Ja automašīna ir nonākusi plūdos, tā ir bijusi kaut kādā līmenī. Apskaties iekšpusē arkās, no iekšpuses motortelpā. Vai ir redzams, ka bijis kaut kāds līmenis?” aicina Auto asociācijas prezidents.

Treškārt, jānovērtē vadu stāvoklis. "Attaisi vaļā kontaktus, paskaties, vai ir iemetušies tā saucamie “zaļie” jeb oksidējušies vadi," raidījumā pamācīja Kulbergs.

“Vivi” brīdina - iespējama pilnīga un atsevišķos maršrutos reisu atcelšana un vilcienu kavējumi visās dzelzceļa līnijās.

Vētras posts: Rīga, Pierīga un Zemgale

28. jūlija vakarā valsts centrālajos rajonos – Rīgā, tās apkārtnē un Zemgalē sākās stipras lietusgāzes, postošas vēja brāzmas un plūdi. ...

Kulbergs norādīja, ka Latvijā notiekošās dabas stihijas nav problēma. "Mašīnas nepeld pa ielu, nav ūdens līdz stikliem, motortelpa nav aizpildīta. Tas nenotiek pie mums." Viņš aicināja uzmanīties, iegādājoties importa automašīnas. "Ja mēs redzam to, ka Itālijā un Vācijā ir bijuši šādi plūdi, tā ir problēma. Vairākums importa automašīnu mums ir no šiem tirgiem," informēja Kulbergs. Auto asociācijas prezidents arī norādīja, ka starp notikušo stihiju un mašīnas parādīšanos tirgū var paiet vairāki mēneši.

Vētras un plūdu izpostītā Jelgava. 29.07.2024.

Kulbergs atzina, ka Latvijas lietoto automašīnu tirgu varētu skart vētras, kas pēdējā laikā nodarījušas postījumus ASV. Lai arī amerikāņu mašīnu procents Eiropas tirgū esot "niecīgs", procentuāli visvairāk amerikāņu automašīnu importē tieši mūsu kaimiņi - Lietuva. “Tātad ir jāuzmanās no mašīnām, kas nāk no Lietuvas. Bet ir jārēķinās, ka tur ceļš ir divi vai trīs mēneši. Mēs vētras skartās automašīnas tagad neredzēsim. Mēs tās redzēsim tikai pēc kādiem trim, četriem mēnešiem," atgādināja Kulbergs.   

Jau vēstīts, ka svētdien un naktī uz pirmdienu Latviju skāra pamatīga vētra, kas izraisīja plūdus un postažu. Līdz pirmdienas rīta plkst.8 saņemti apmēram 600 pieteikumi uz spēcīgā vēja un lietus radīto postījumu likvidēšanas darbiem, informēja Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestā (VUGD).

Pēdējo divu stundu laikā izsaukumu skaits pieaudzis par 200 izsaukumiem, no tiem visvairāk Rīgā. Kopumā visvairāk jeb apmēram 230 pieteikumu saņemts no Jūrmalas un citviet Pierīgā. Rīgas pilsētā iedzīvotāji sāka ziņot par postījumiem nakts vidū un šobrīd saņemti apmēram 200 izsaukumi.

Zemgalē saņemti apmēram 130 pieteikumi - visvairāk tieši no Tukuma novada, Jelgavas novada, Jelgavas pilsētas un Dobeles novada.

Citos reģionos pieteikumu skaits ir neliels - Kurzemē 15, Vidzemē deviņi un Latgalē divi pieteikumi.

Lielākoties ziņots par kokiem, kas nokrituši uz ceļa braucamās daļas.