Auto ziņas: kuru marku automašīnas visvairāk rūsē, bet kuras ne?
Visas automašīnas rūsē. Sevišķi Latvijas ziemā un Latvijas braukšanas apstākļos. Vieni auto rūsē ātrāk, citi lēnāk vai gandrīz nemaz. Mūsu autoparka korozijas diagnozi labi pārzina uzņēmums, kas diendienā nodarbojas ar pretrūsas apstrādi - Krown Latvija.
“Latvijas apstākļos grūti noturēties līknē, kur auto nerūsē.Taču mūsu novērojumi ir tādi, ka ļoti spēcīgi tas izteikts japāņu automašīnām. Toyotas, Mazdas, Hondas. Arī korejiešu automašīnām,” stāsta Raivis Alksnis, Krown Latvija pārstāvis.
Ne jau velti savulaik pat izstrādāts īpašs cenas piedāvājums lietotām mazdām. Krown Latvija vadītājs Raivis Alksnis atzīst, ka pēdējos gados "haltūrēt" sākuši arī vācu ražotāji.
“Savukārt no Eiropas modeļiem, kur redzams, ka līkne pagājusi uz leju, ir Volkswagen grupa. Kādreiz folksvāgeni bija stiprāki, tagad rūsa parādās daudz ātrāk.”
Runa, protams, ir par lietotām automašīnām.
“Mēs runājam par automašīnām, kam ir vismaz 7-8 gadi. Ne jau 2 - 3 gadīgas. Skaidrs, ka rūsa parādās uz skrūvēm un piekares detaļām jau pirmajā gadā. Tāpēc mēs sakām, ka jo laicīgāk sāksiet apstrādi, jo ilgāk tā tāda arī paliks. Nevajag sagaidīt rūsas brīdi un tad domāt par apstrādi.”
Bet kuras markas un modeļi tad ir visnoturīgākie pret rūsēšanu?
“Pozitīvais stāsts ir par BMW, kas rūsē ne tik izteikti. Ir problēmas ar sliekšņiem, un stāsts ir par līdz 10 gadus vecām mašīnām. Es nerunāju par 2002. gadu, tur viss ir slikti. Tām mašīnām ir vairāk nekā 20 gadu. Audi, arī Volvo. Premium, protams, kā Porsche. Neesmu redzējis sarūsējuši desmitgadīgu Porsche. Ja skatāmies uz 20 gadīgu, tad arī tur ir rūsa.”
Ļaudis bieži domā, ka apvidus automašīnas automātiski ir izturīgākās pret koroziju. Krown bēdīgā pieredze aprāda, ka tā vis nav.
"Noteikti tie būtu Toyota modeļi - RAV4, LandCruiser. Vakar bija gadījums, ka nācās mašīnu laist lejā no pacēlāja, jo bija caurums grīdā.”