Auto ziņas: auto visvairāk rūsē vasarā, nevis ziemā
Automašīna visvairāk rūsē vasarā. Ziemā rūsēšanas process pie mīnus grādiem nenotiek, nav starpība vai ir mīnus viens, pieci, piecpadsmit vai vēl vairāk.
“Pagājušā ziema bija intensīva un spēcīga ar temperatūras maiņām un stipriem saliem. Arī kaisāmiem reaģentiem, kas atstāj lielu ietekmi uz automašīnas virsbūvi. Mūsu klientiem, kam šķita, ka viņu automašīna nerūsē vai tas vēl nav noticis, šajā vasarā pēc trakās ziemas parādījās spēcīgas korozijas pazīmes. Jo īstenībā automašīna visvairāk rūsē vasarā. Ziemā rūsēšanas process pie mīnus grādiem nenotiek, nav starpība vai ir mīnus viens, pieci, piecpadsmit vai vēl vairāk,” stāsta Raivis Alksnis, Krown Latvija vadītājs.
Ar noteikumu, ka ziemā pa nakti automašīnā nestāv siltā garāžā, kas ir komfortabli pasažieriem, bet stipri neveselīgi spēkrata virsbūvei.
“Tad kad ir silts, pa dienu karsts, vakarā vēsāks, un rodas kondensāts, plus pa ziemu sāļi sadzīti automašīnas apakšā, tieši notiek rūsēšanas process. Ne par velti ir tāds joks, ka tu sēdi klusā vasaras vakarā un dzirdi, kā sētā rūsē tavs auto!”
Garākās rindas uz pretrūsas apstrādi, tāpat kā uz riepu maiņu, veidojas rudenī. Ziemas riepas augustā patiešām vēl nevajadzētu montēt, toties veikt pretrūsas apstrādi - gan.
“Vislabākais laiks, kad apstrādāt auto ir pavasaris vai vasara, jo produkts mašīnai saulītē sasilstot, kļūst molekulāri aktīvs, un spēj ielīst visur, kur ir mitrums un kondensāts.”