Latvija izcīna divas balvas prestižā Eiropas reklāmas konkursā
Reklāmas efektivitātes konkursa “Effie Awards Europe-2023” balvas pasniegšanas ceremonijā, kas risinājās 5. decembrī Briselē, divas godalgas piešķirtas Latvijā radītajai sabiedrības izglītošanas kampaņai “Negribi problēmas – samazini atkritumus".
“Effie Awards Europe 2023” balvas tiek pasniegtas kopš 1996. gada. “Effie" žūrija apbalvo mārketinga komunikācijas kampaņas, kuras guvušas panākumus ar pārbaudītu, efektīvu mārketinga komunikāciju. “Effie Europe Awards” pieteiktās kampaņas šogad vērtēja vairāk nekā 140 nozares profesionāļu no 20 Eiropas valstīm. “Effie” šogad startēja tādi starptautiski uzņēmumi kā “Volkswagen”, “Toyota”, “Lacoste”, IKEA, H&M, “McDonalds”, “Coca - Cola” un citi.
““Effie Awards Europe” ir Eiropas reklāmas nozares konkurss, kur galvenais vērtēšanas kritērijs ir efektivitāte, tāpēc “White Label” un “McCann Rīga” ir īpaši pagodināti būt starp Eiropas labākajiem,” informē stratēģijas aģentūras “White Label” partnere Tatjana Baranovska.
Sabiedrībās izglītošanas kampaņa “Negribi problēmas – samazini atkritumus” ir ieguvusi sudraba balvas divās kategorijās: “Positive Change: Environmental Brands” jeb “Pozitīvas pārmaiņas: vides zīmoli” un “Pozitīvas pārmaiņas: sociālais labums” jeb “Positive Change: Social Good – Brands”. Kampaņu “"White Label" un radošā aģentūra "McCann Rīga" izstrādāja pēc "Getliņi EKO” pasūtījuma.
Kategorijā “Vides zīmoli” vērtētas zīmolu aktivitātes, kas ir izmērāmi mainījušas auditorijas uzvedību videi ilgtspējīgākas izvēles virzienā un/vai veicinājušas pieprasījumu pēc ilgtspējīgākiem produktiem un pakalpojumiem.
Savukārt kategorijā “Sabiedriskais labums — zīmoli: “Zīmolu aktivitātes” tiek atzīmētas kampaņas, kas padara pasauli par labāku vietu un vērstas uz “kopēju labumu”.
“Kampaņa “Negribi problēmas – samazini atkritumus" ir vienīgā kampaņa no Baltijas valstīm, kas ieguvusi “Effie” balvu, turklāt vairākās kategorijās. Vides un klimatneitralitātes temati šobrīd ir daudzu Eiropas uzņēmumu dienas kārtībā. Daudzas kompānijas visā Eiropā strādā pie sabiedrības uzvedības maiņas un temata aktualizēšanas, tāpēc profesionāļu novērtējums ir īpaši vērtīgs,” saka Baranovska.
Baranovska skaidro, ka “White Label” bija atbildīga par kampaņas stratēģisko virzienu, savukārt “McCann Rīga” izstrādāja kampaņas radošo risinājumu.
Jāatzīmē, ka iepriekšējo reizi Latvija tika godalgota šajā prestižajā pasākumā pirms desmit gadiem par Stokholmas Ekonomikas augstskolas Rīgā absolventu ziedošanas kampaņu “Let’s beat Stanford” jeb “Uzveiksim Stenfordu”.
“Effie Europe Awards” balvas ir “McCann Rīga” un “White Label” vēl viens panākums starptautisku panākumu sērijā. Jau ziņots, ka sabiedrības izglītošanas kampaņa par atkritumu samazināšanu šogad jau ir saņēmusi vairākas starptautiskas balvas, tostarp zelta apbalvojumu reklāmas konkursā “Golden Drum”, komunikācijas konkursā "Mi:t&Links Baltic Communication Awards 2023", "Baltic Best" un radošās izcilības festivālā “ADwards”. Savukārt “McCann Rīga” sešus gadus pēc kārtas tika atzīta par “Gada aģentūru” Latvijā.