"Philip Morris" līdz 2030. gadam plāno ievērojami palielināt karsējamās tabakas tirdzniecību
foto: LETA
"Philip Morris Latvia" vadītāja Lelde Kļaviņa (no kreisās) un "Philip Morris Latvia" Ārējo attiecību vadītāja Madara Apsalone.
Bizness un ekonomika

"Philip Morris" līdz 2030. gadam plāno ievērojami palielināt karsējamās tabakas tirdzniecību

Jauns.lv

Tabakas izstrādājumu ražotājs "Philip Morris" līdz 2030. gadam plāno palielināt karsējamās tabakas tirdzniecību līdz divām trešdaļām no kompānijas kopējiem ienākumiem, tādējādi samazinot arī tradicionālo cigarešu ražošanas apmērus, trešdien medijiem veltītā pasākumā informēja "Philip Morris" ārējo attiecību vadītājs Ļuds Zakarevičus.

Šī gada pirmajā pusgadā "Philip Morris" ieņēmumi no karsējamās tabakas bija 35% no kopējā apgrozījuma.

Zakarevičus sacīja, ka kopumā, pēc 2020. gada Eirobarometra datiem, Latvijā ikdienā smēķē 32% iedzīvotāju un prognozes liecina, ka šis skaitlis tuvākajā nākotnē ievērojami nesamazināsies. Tikmēr Eiropas Savienībā kopējais ikdienā smēķējošo iedzīvotāju skaits 2020. gadā bija 23%.

Tāpat Zakarevičus akcentēja, ka pieaugušajiem, kas nevēlas atmest smēķēšanu, būtu jāpiedāvā mazāk kaitīgas alternatīvas, kur viena no tām, uzņēmuma prāt, ir karsējamā tabaka. Līdz šim "Philip Morris" smēķēšanas alternatīvu, tostarp karsējamās tabakas, izpētē un attīstībā investējis vairāk nekā 10,5 miljardus eiro.

Zakarevičus minēja, ka "Philip Morris" tiecas kļūt par tabakas alternatīvu ražotāju, taču šī procesa virzību ietekmē vairāki faktori, piemēram, politiskais klimats, sadarbība ar medicīnas nozari un konstruktīvas diskusijas neesamība.

Līdztekus produktu virzību tirgū, viņaprāt, ietekmē arī nodokļu apmēra nesamērīgums starp alternatīvajiem tabakas izstrādājumiem un cigaretēm, kas nereti demotivē patstāvīgos nikotīna lietotājus pāriet uz, iespējams, mazāk kaitīgām alternatīvām. Piemēram, Latvijā pēdējos gados akcīzes nodoklis karsējamai tabakai paaugstināts par 211%, kamēr cigaretēm tikai par 24%

Taujāts par to, kā varētu notikt klasisko cigarešu ražošanas pārtraukšana, Zakarevičus pauda, ka būtiskākais jautājums šajā kontekstā ir par jau esošajām kompānijas rūpnīcām - tās pārveidot par alternatīvo tabakas produktu ražotnēm vai slēgt. Viena no "Philip Morris" ražotnēm atrodas arī Lietuvā.

SIA "Philip Morris Latvia" vadītāja Lelde Kļaviņa pauda, ka kompānijas veiktie aprēķini liecina, ka Latvijā karsējamās tabakas produktu tirgus piecu gadu laikā veido vien 14,1% no kopējā tabakas tirgus. Viņa uzsvēra, ka šo skaitli kompānija cer palielināt, taču problēmas sagādā nodokļu slogs un sabiedrības informētības trūkums.

Viņa norādīja, ka viens no kompānijas mērķiem ir panākt, ka Latvija ir viena no tām valstīm, kurā patērētāji pavisam attiekušies no klasiskajām cigaretēm.

Tabakas izstrādājumu tirgotājs "Philip Morris Latvia" trešdien informēja par Latvijas tabakas nozares tendencēm un aktualitātēm cigarešu alternatīvajā tirgū.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "Philip Morris Latvia" pērn strādāja ar 73,804 miljonu eiro apgrozījumu un 623 106 eiro peļņu. Kompānija reģistrēta 2000. gadā, un tās pamatkapitāls ir 201 924 eiro, bet īpašnieks - Šveicē reģistrētais "Philip Morris Switzerland Sarl".