Bizness un ekonomika
2022. gada 24. oktobris, 19:42

"Tas ir bezjēgā...Nesazvanīsi!" "Latvijas gāzes" klienti izmisumā par esošo situāciju

Jauns.lv

Trīskāršojoties klientu interesei par līgumiem, cenām un valsts atbalstu, uzņēmums “Latvijas gāze” daudziem kļuvis nesasniedzams. Telefona līnija dienas vidū ir aizņemta un zvans tiek atslēgts. Bet klientu apkalpošanas centra durvis Rīgā jau kopš kovida sākuma ir slēgtas pavisam. Tās vaļā vairs netiks vērtas. Uzņēmums pārorientējas uz darbu digitālā vidē, bet klientiem gados un bez datora prasmes tas rada lielas grūtības, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums "Dienas ziņas".

Nespējot sazvanīt centru, cilvēki uz Vagonu ielu dodas paši, bet tur - durvis slēgtas.

"Viss tagad e-pastā, bet man pensionāram interneta nav," stāsta Antons. "Tas ir bezjēgā... Nesazvanīsi," tā par aizņemto līniju saka kungs.

Līdzīgi pensionārei Vizmai, kura mēģinājusi zvanīt jau vairākas dienas. "Man parastais telefons! Ko es tur varu? Es viena pati! Kādam kaimiņam lūgt? "

"Pagājušajā piektdienā es zvanīju, šorīt es zvanīju. Telefoni visi aizņemti!" - stāsta vēl kāds pie slēgtā centra durvīm sastaptais.

Uzņēmumā pastāstīja, ka iepriekšējo 1000 zvanu dienā vietā "Latvijas gāze" tagad saņem no 3000 līdz 4000 zvanu. Cilvēki prasa par saviem līgumiem, par maksājumiem, par valsts atbalstu. Atbildēšanai jau piesaistīts ārpakalpojums, tāpat apmāca jaunus darbiniekus paši.

"Ja ir vairāk nekā 40 cilvēki rindā uz līnijas, sistēma saprot, ka gaidīšanas laiks ir stunda, un atslēdz," pauž "Latvijas gāzes" Mājsaimniecību departamenta vadītāja Diāna Tivča. Viņa norāda, ka no plkst.10–15 ir pīķa stundas, tāpēc iesaka zvanīt no paša rīta vai pēc 15.00.

Apkalpošanas centru klātienē vaļā vairs nevērs, jo pilnīgi visu varot veikt attālināti – gan pārslēgt līgumu, gan nodot ikmēneša rādījumus īsziņā.

Tivča norādīja: "Ir ļoti liels pieraduma spēks. Cilvēki nāk iesniegt rādījumus, bet to var izdarīt, neizejot no mājas. To var izdarīt pat arī ar podziņu telefonu."

Uzņēmumā uzskata, ka daudzi cilvēki vienkārši rūpīgi neizlasa visu viņiem aizsūtīto informāciju. Arī zvani no digitāli prasmīgiem cilvēkiem aizņem līniju. Bet telefons vairāk domāts tiem, kas internetu lietot neprot. Atpakaļceļa gan neesot, "Latvijas gāze" turpmāk darbosies hibrīdvidē, bet klātienē ne.