Auto ziņas: krāsa un temperaments. Atjauninātā Mazda CX-5
Gan jau būsit pamanījuši, ka jaunu automašīnu tirgū valda lielāks vai mazāks deficīts. Īpaši pieprasītajos segmentos kā kompaktie krosoveri. Dažas automašīnas jāgaida pat līdz nākamajam gadam. Japāņu Mazda izmantojusi iespēju paspīdēt ar CX-5 "feisliftu", tātad modernizāciju.
2022. modeļu gadā populārais Mazda krosovers iejoņojis ar pilnībā jaunu optiku, citādi sakārtotiem un pārdēvētiem aprīkojuma līmeņiem, kā arī agrāk neredzētu krāsu Zirkon Sand.
Normunds Avotiņš: "Interesanta krāsa, vai ne? Kaut kas no augstajiem plauktiem, tomēr tā ir Mazda. Ir taču interesantāk nekā ierastais pelēkais vai tumši sarkanais."
Var just, ka modernizāciju veicinājis arī jaunais Mazda flagmanis, pilnizmēra krosovers CX - 60. Kaut arī senāks modelis, CX - 5 vismaz vizuāli nedrīkst no tā atpalikt!
Normunds Avotiņš: "Jaunais lukturu zīmējums priekšā un aizmugurē piešķir Mazdai CX-5 agrāk neredzētu eleganci, un iztālēm padara to līdzīgu Mercedes Benz GLC. Sarkanais akcents priekšā gan neko nenozīmē, toties piešķir "jaguārisku" izteiksmi, jo krāsa ir kā Jaguar SVR logo."
Newground, Blackout, Signature - nē tie nav ekskluzīvi Manhetenas bāri, tās ir dažas jaunā CX - 5 komplektācijas. Tā kā esam pilngadīgi, drīkstam tās apskatīt arī no iekšpuses.
Normunds Avotiņš: "Nav svarīgi, vai Mazda ir liela vai maza, elektriska vai benzīna, interjers vienmēr būs sportisks. Jaunais CX-5 nav izņēmums. Sporta stūre standartā, plata viduskonsole, sēdpozīcija ar attieksmi, jaunais multimēdiju panelis . Tas ir platformāta, nav liels bet tajā visu ļoti ātri var atrast."
Salona apdares materiālos Mazda joprojām ir sava ceļa gājēja. Signature modelim ir mīksti Nappa ādas sēdekļi, bet šajā Blackout - ar sarkanām vīlēm apdarināti melni atzveltņi.
Normunds Avotiņš: "Katram gadījumam pārbaudīsim CX-5 aizmuguri. Durvis kas veras 90 grādu leņķi, ir. Vieta kājām ir. Vieta virs galvas ir. Nav 3 zonu klimatkontrole. Tāda mūsdienās gan prasītos."
"Sajūtas pie stūres nav mainījušās. Japāņi spītīgi turas pie atmosfēriskajiem benzīna motoriem. Negrib pāriet uz mazlitrāžas turbo, kur viņiem ir sava daļa taisnības," norāda Normunds Avotiņš.
Lai gan CX- 5 2,2 litru dīzelis vēl ir dzīvs, pagaidām mums piedāvāta izvēle starp diviem četrcilindru benzīna dzinējiem, kuru jauda attiecībā pret tilpumu ir salīdzinoši augsta - 165 vai pat 194 ZS.
Normunds Avotiņš: "Tas nozīmē, ka braucot ar CX-5 motors jātur apgriezienos, un vislabāk tas padodas "sportā"."
Braucot aktīvi, jārēķinās ar pastāvīgu dzinēja skaņu, ko gan nedaudz slāpē divslāņu sānstikli. Mazda CX - 5 joprojām ražo gan ar priekšējo, gan visu riteņu piedziņu.
Normunds Avotiņš: "Bet Mazda CX-5 ir citāds kompaktais SUV. Pēc izmēriem tas jau ir vidējā klasē kā Audi Q5. Un ar savu temperamentu un raksturu. Skaidri redzams, ka tā ir japāņu automašīna. Un skaidri redzams, ka to mašīnu taisījuši cilvēki, kam mašīnas patīk, nevis darbs tāds trāpījies. Ir sava odziņa!"
Tad nu atliek noskaidrot, cik šī smilšu krāsa odziņa maksā. Mazda nesen pārskatījusi cenu politiku, tāpēc atslēgas modeļiem tās atgriezušās saprotamā līmenī.
Normunds Avotiņš: "Pilnībā aprīkota automašīna maksā ne vairāk par 38 000 eiro. Šis auto ar visu, kas tam ir, ieskaitot jaunos lukturus, melnos diskus utt, maksā zem 35 000."