Pirmie divi "SPAR" veikali netiks atklāti Rīgā
foto: Publicitātes foto
Bizness un ekonomika

Pirmie divi "SPAR" veikali netiks atklāti Rīgā

Jauns.lv

Pirmie starptautiskā mazumtirdzniecības veikalu tīkla “SPAR” veikali Latvijā tiks atvērti jūlija otrajā pusē, Saldū un Liepājā. Līdz šā gada beigām tiks atvērtas vēl vismaz trīs tirdzniecības vietas, tostarp arī Rīgā. Uzņēmuma mērķis Latvijā pirmajā darbības gadā ir veiksmīgi ienākt tirgū un piecu gadu laikā atvērt vismaz 200 veikalus, teikts uzņēmuma paziņojumā.

“Šobrīd jauna spēlētāja ienākšanai tirgū ir vairāki labvēlīgi faktori. Pēdējo gadu notikumi ir atstājuši lielu iespaidu uz mazumtirdzniecības nozari. Covid-19 radīto un valdības ieviesto ierobežojumu sekas, jaunu konkurentu ienākšana tirgū, pārrāvumi piegāžu ķēdē un preču pieejamība, pieaugošs darbinieku trūkums, inflācijas ietekme uz produktu cenām un, attiecīgi, pieprasījuma svārstībām - tas radījis milzu spiedienu tirgotājiem meklēt risinājumus kā restrukturizēt savu biznesa modeli un pielāgoties jaunajai realitātei. “SPAR” ienāk tirgū ar spēcīgu zīmolu, piekļuvi plašam sortimentam un savu zināšanu bāzi veikalu pārvaldē. Līdz ar to daudzi uzņēmumu īpašnieki un vadītāji saskata potenciālu izaugsmei un izvēlas pievienoties tīklam,” stāsta “SPAR Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers, piebilstot, ka uzņēmuma ilgtermiņa mērķis ir kļūt par trešo lielāko mazumtirdzniecības spēlētāju tirgū.

Pirmie “SPAR Latvija” tīkla veikali tiks atvērti reģionu pilsētās, Saldū un Liepājā, taču jau līdz gada izskaņai paredzēts atvērt tirdzniecības vietas arī Rīgā.

Artūrs Gabaliņš, pirmo “SPAR” veikalu pārstāvis, norāda, ka lēmums par pievienošanos starptautiskajam veikalu tīklam bijis viegls. “Mēs ticam zīmola vēstījumam, redzam tā spēcīgo izpildījumu pasaulē un vēlamies šo praksi ieviest arī pie mums. Kopīgi strādājot un pielietojot  “SPAR” zināšanu bāzi un pieredzi, piedāvāsim augstas kvalitātes klientu apkalpošanas servisu un jaunu sortimentu. Tādējādi redzam potenciālu mūsu uzņēmumam celt apgrozījumu, attīstīties un paplašināties,” stāsta Gabaliņš.

“SPAR” piekopj vairāku formātu stratēģiju un tīkla veikali atšķiras galvenokārt pēc to lieluma un atrašanās vietas, kā arī sortimenta dažādības. Latvijā sagaidāmi teju visi veikalu veidi. “SPAR Express” ir mazo veikalu formāts, kurā atrodamas ikdienas gaitās noderīgas preces. Populārākais veikalu veids “SPAR”, kas būs arī Latvijā visplašāk pārstāvētais formāts, ir vidēja izmēra piemājas veikals, kurā atrodamas visas ikdienā nepieciešamās preces. Vairāk nekā 1000 m2 plašie “EUROSPAR” veikali pietuvojas lielveikalu formātam, bet hipermārketi “INTERSPAR” Latvijā tiks ieviesti tikai pēc izteikta pieprasījuma tirgū.

Latvijas veikalu plauktos nonāks gan “SPAR” ekonomisko, gan premium,  bio un eco līniju produkti. Uzņēmuma plānā ir sniegt iespēju arī vietējiem ražotājiem piedāvāt savu produkciju “SPAR” veikalos un palīdzēt tiem palielināt produktu īpatsvaru, kā arī būt pirmajiem, kuri savos veikalos piedāvās vietējo ražotāju jaunumus.