Jauns.lv kļuvis par otru lasītāko ziņu portālu Latvijā
foto: Publicitātes foto
Aprīlī kopējās statistikas topā vietām apmainījušies divi līderi – ar 688 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā uz trešo pozīciju pakāpies portāls jauns.lv.
Bizness un ekonomika

Jauns.lv kļuvis par otru lasītāko ziņu portālu Latvijā

Jauns.lv

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma “Gemius”, informējot starp izmaiņām Latvijas apmeklētāko interneta vietņu topā, norāda, ka uz trešo pozīciju pakāpies ziņu portāls jauns.lv, apsteidzot tvnet.lv, tikmēr apmeklējumā no datoriem uz piekto pozīciju pakāpies portāls delfi.lv. Starp Latvijas ziņu vietnēm Jauns.lv kļuvusi par otru lasītāko. Kopējās statistikas topa vietnēm ar 154 000 “Real Users” (unikālie lietotāji) savukārt pievienojusies bilesuparadize.lv.

Kopējā statistika visās platformās

Aprīlī kopējās statistikas topā vietām apmainījušies divi līderi – ar 688 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā uz trešo pozīciju pakāpies portāls jauns.lv, neskatoties uz to, ka pagājušajā mēnesī sasniedzis par 25 000 mazāk lasītāju nekā martā. Attiecīgi ziņu vietne tvnet.lv, kas līdz šim bija pirmajā trijniekā, ar auditorijas kritumu par 73 000 lasītājiem ieņem ceturto pozīciju topā. Tāpat kā iepriekš, pirmajā pozīcijā pagājušajā mēnesī ir portāls delfi.lv ar 842 000 lietotājiem (par 45 000 mazāk nekā martā), bet otro vietu ieņem inbox.lv ar 755 000 “Real Users” un auditorijas kritumu par 16 000 lietotājiem. Top5 aprīlī, apmainoties vietām ar portālu lsm.lv, noslēdz vietne la.lv ar 643 000 lietotājiem, kas ir par 25 000 “Real Users” mazāk nekā martā.

Pagājušajā mēnesī lielākā daļa topā esošo portālu uzrādījuši auditorijas kritumus, no tiem skaitliski lielākos – ziņu portāli. Bez jau iepriekš minētajiem, par 80 000 lietotājiem mazāk pagājušajā mēnesī sasniegusi ziņu vietne nra.lv, kuru apmeklējuši 559 000 “Real Users”, kas ir skaitliski lielākais kritums kopējās statistikas topā. Tikmēr par 73 000 sarukusi sabiedrisko mediju ziņu portāla lsm.lv auditorija (631 000 lietotāju no visām ierīcēm), bet par 48 000 lasītājiem mazāk pagājušajā mēnesī sasniedzis portāls apollo.lv (493 000 lietotāju). Par 39 000 lasītājiem sarukusi arī vietnes bb.lv auditorija, aprīlī sasniedzot 283 000 lasītāju no visām ierīcēm kopā.

Vairākas vietnes tomēr uzrādījušas auditorijas pieaugumus, no tiem skaitliski lielāko – portāls tv3.lv, sasniedzot 560 000 lietotāju, kas ir par 36 000 lietotājiem vairāk nekā martā, un pakāpjoties par divām pozīcijām uz topa septīto vietu. Tikmēr portāla mammamuntetiem.lv auditorija pieaugusi par 34 000 lietotājiem, aprīlī sasniedzot 215 000 lasītāju. Iestājoties pirmajām saulainajām dienām, par 33 000 pieaudzis laika ziņu vietnes gismeteo.lv apmeklējums, sasniedzot 248 000 “Real Users”, Par 18 000 lietotājiem vairāk pagājušajā mēnesī sasniedzis portāls spoki.lv (287 000 “Real Users”), bet press.lv auditorija pieaugusi par 12 000 lasītājiem (203 000 “Real Users”). Jāatzīmē, ka aprīlī topam pievienojusies vietne bilesuparadize.lv, kuru apmeklējuši 154 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā.

Apmeklējumi no datoriem

Aprīlī visas datoru topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus, no tiem skaitliski lielāko – Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv. Pēc gada ienākumu deklarāciju iesniegšanas pirmā mēneša – marta – pagājušajā mēnesī vid.gov.lv auditorija sarukusi par 190 000 lietotājiem un vietni apmeklējuši 244 000 “Real Users”, zaudējot arī astoņas pozīcijas topā. Tikmēr par 109 000 lietotājiem sarukusi arī swedbank.lv auditorija no datoriem aprīlī, sasniedzot 450 000 lietotāju, vienlaikus zaudējot vietu pirmajā pieciniekā.

Tāpat kā iepriekš, arī aprīlī topu atklāj “Google”, ko lietojuši 1 003 000 “Real Users”, video straumēšanas vietne youtube.com, ko apmeklējis 681 000 lietotāju no datoriem, bet pirmo trijnieku noslēdz facebook.com ar 639 000 “Real Users”. Ceturtajā pozīcijā ierindojas pašmāju inbox.lv ar 569 000 lietotājiem no datoriem, bet Top 5 noslēdz delfi.lv ar 467 000 lasītājiem, pakāpjoties par vienu pozīciju topā.

Aprīlī topā atkal atgriezušās divas vietnes – ar 245 000 lietotājiem starp topa vietnēm 14. pozīcijā atgriezies e-veikals tet.lv, bet 18. vietu ieņem interneta veikals 220.lv ar 224 000 lietotājiem no datoriem. Tikmēr topu pametušas vietnes latvija.lv un twitter.com.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Apmeklējumā no mobilajām ierīcēm aprīlī topu, kā ierasts, atklāj portāls delfi.lv ar 826 000 lasītājiem, kas ir par 43 000 mazāk nekā martā. Tam seko ziņu vietne tvnet.lv, kuras auditorija pagājušajā mēnesī sarukusi par 68 000 lietotājiem, sasniedzot 654 000 lietotājus, tomēr neļaujot zaudēt vietu topā. Tikmēr Top 3 noslēdz portāls jauns.lv, kuru no mobilajām ierīcēm lasījuši par 22 000 mazāk lietotāju – 651 000 “Real Users” aprīlī. Savas pozīcijas topā aprīlī saglabā arī portāls lsm.lv, kura auditorija sarukusi par 65 000 lasītājiem (593 000 “Real Users”), bet pirmo piecinieku noslēdz la.lv ar 592 000 lasītājiem un auditorijas kritumu par 23 000 “Real Users”.

Tāpat kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm liela daļa ziņu vietņu aprīlī uzrādījušas auditorijas kritumus. Arī no mobilajām ierīcēm portāla nra.lv auditorija aprīlī sarukusi starp topa vietnēm skaitliski visievērojamāk – par 77 000 lasītājiem (517 000 “Real Users”). Par 37 000 lietotājiem mazāk aprīlī no mobilajām ierīcēm sasniedzis portāls apollo.lv (468 000 lietotāji), bet par 33 000 “Real Users” sarukusi portāla bb.lv auditorija (240 000 lietotāji).

Tikmēr portāla tv3.lv auditorija no mobilajām ierīcēm – mobilajiem tālruņiem un planšetdatoriem – aprīlī skaitliski pieaugusi par 45 000 lietotājiem, sasniedzot 529 000 “Real Users”, un pakāpjoties topā par trīs pozīcijām uz sesto vietu. Tāpat kā kopējās statistikas topā, par 35 000 lasītājiem pieaugusi arī vietnes mammamuntetiem.lv auditorija (173 000 “Real Users”), bet par 28 000 “Real Users” pieaudzis gismeteo.lv apmeklējums no mobilajām ierīcēm (184 000 lietotāji). Salīdzinot ar martu, par 22 000 lietotājiem vairāk apmeklējuši arī vietni spoki.lv (234 000 lietotāju), par 16 000 pieaugusi portāla press.lv auditorija, bet vietni 1188.lv apmeklējuši 349 000 lietotāju – par 14 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī.

Dati par mediju grupām

Aprīlī pirmo pozīciju starp mediju grupām, tāpat kā martā, ieņem DELFI grupa ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, ko apmeklējuši 872 000 un 59 procenti Latvijas interneta lietotāju, kopējai auditorijai sarūkot par 31 000 lietotāju. Tikmēr TVNET grupa jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām pagājušajā mēnesī sasniegusi 810 000 “Real Users” (par 44 000 lietotājiem mazāk nekā martā) un 55 procentus Latvijas interneta lietotāju.

Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu pagājušajā mēnesī sasniegusi 689 000 “Real Users” un 46 procentus interneta lietotāju, kas ir par 24 000 mazāk nekā martā. Tikmēr, uzrādot kritumu par 26 0000 lietotājiem, la.lv/ TV24 grupa ar vietnēm la.lv, lrtv.lv un tv24.lv februārī sasniegusi 643 000 un 43 procentus interneta lietotāju. Bet, uzrādot vienīgo auditorijas pieaugumu starp grupām – par 26 000 “Real Users” no visām ierīcēm kopā – TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 41 procentu jeb 607 000 Latvijas interneta lietotāju.

Saskaņā ar “gemiusAudience” datiem, “adQuota” tīklā iekļautās interneta lapas aprīlī sasniegušas 1 109 000 un 75 procentus interneta lietotāju. “Mobile” platformā “adQuota” tīkla vietnes pagājušajā mēnesī sasniegušas 1 004 000 “Real Users”, bet PC platformā – 502 000 Latvijas interneta lietotāju.