Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: pirmais brauciens ar Mazda jauno flagmani Mazda CX-60

Auto ziņas

Jauns.lv

Ieskatoties jaunu automašīnu reģistrā kāds varētu aizdomāties - kas noticis ar japāņu zīmolu Mazda? Lai pārliecinātos, ka ar to viss ir kārtībā, Auto ziņu ekspertam nācās braukt līdz pašai Portugālei.

“Ar Mazdu viss ir kārtībā. Jāatceras, ka tas ir neliels ražotājs, un modeļu līnija nav plaša. Mazda CX-60 ir pirmais PHEV jeb lādējāmais hibrīds,” stāsta Aldis Zelmenis.

Vēl vairāk - tā ir visu laiku jaudīgākā sērijveida Mazda. 2,5 litru benzīna dzinējs kopā ar 100 kW elektromotoru attīsta vairāk nekā 300 ZS jaudu.

“Ja paskatīsimies uz virsbūvi, ieraudzīsim kaut ko gan no BMW, Infiniti un Jaguar dizaina.”

Tas tāpēc, ka CX-60 platforma pārstāv "motors priekšā, velkošie riteņi aizmugurē" principu. Skaidrs, ka krosoveram ir pilnpiedziņa, taču SUVi, kas balstīti uz pakaļpiedziņas allaž izskatās elegantāk un sportiskāk. Mīnuss varētu būt vieta aizmugurē - bet ne Mazdā.

“Pirmais, kam jāpievērš uzmanība, durvis atveras platā leņķī ir viegli iekāpt uz izkāpt. Man ir ap 1,9 m, pietiek vietas un atzvetlnes leņķis der garākiem gabaliem. Vietas ir daudz.”

Vēl vairāk vietas ir priekšā. Ja kādam vēl saglabājušās atmiņas par reiz eiropeizēto amerikāņu Mazdu CX-9, jūs esat uz pareizā ceļa.

“Visur ir mīkstie paneļi. Te ir hroma elementi. Multifunkciju stūre viena no skaistākajām. Ergonomika arī pārdomāta. Braukšanas vaina!”

Un brauc jaunā Mazda nevainojami. CX-60 ir garš automobilis, tāpēc pārvietojas plūdeni un cēli.

“CX-60 ir liels auto, braukšana ir plūdena, pārliecinoša. Lai gan ir  vairāki braukšanas režīmi, tostarp Sport, tas drīzāk paredzēts lai izjustu, ko spēj 330 ZS un 500 Nm.”

5,8 sekundes līdz "simtam" nav slikts pieteikums. Vēlāk CX-60 ražos ar rindas sešu cilindru benzīna motoru un tādu pašu 3,3 litru dīzeli. Zili brīnumi, vai ne?

“Kā jau minēju, salons labi nostrādāts. Labi aprīkots. Multimēdiju sistēmai labs ekrāns. Daudz elektrisko ierīču, ventilējami sēdekļi, apsildāma stūre....”

Ekstrēmi īsā pirmajā braucienā, turklāt ar pirms ražošanas eksemplāru izdevās pamanīt tikai vienu sīku trūkumu pārnesumkārbas darbībā.

“Tā ir jauna, 8 pārnesumi, darbojas labi, Bet uzsākot braukšanu pēc tam tā nav tik pārdomata. Liekas kustības pa labi, pa kreisi, lai nonākto līdz parking režīmam, vai uzsāktu braukšanu.  Būs jāpierod.”

Latviju Mazdas CX-60 varētu sasniegt jūlija beigās, kad nāksies pierādīt un attaisnot premium ambīcijas - tostarp arī cenu lapās.

Skaidrs, ka Mazda CX-60 nebūs lēts. 50  - 60 t eiro. Pats galvenais, ka atstāj ļoti labu iespaidu. Salonā  ir premium sajūta, un tas Mazda zīmolam ir vērtīgi. CX-60 noteikti kļūs par Mazda flagmani.