Auto ziņas: Cupra Born pirmais tests
Runājot par elektromobiļiem, pirmajā plānā izlien elektromobilitāte. Tikai pēc tam apspriežam kā auto brauc, kā izskatās utt. Šodien brauksim ar citādu elektromobili, jo vispirms skatīsimies uz tā dizainu, stilu, krāsu salikumiem. Un tikai pēc tam it kā starp citu atminēsimies, ak jā, un vēl tas ir elektrisks.
Cupra Born piedzima kā Seat - vienā no pēdējām autoizstādēm debitēja izcili pievilcīgs konceptauto uz Volkswagen ID.3 bāzes El Born, par godu Barselonas piepilsētai. Pēc tam kataloņiem ienāca prātā ideja pārcelt elektromobili uz tikko neatkarību iemantojušo sporta zīmolu Cupra.
“Bieži jau negadās, ka masu ražotājs noliek tev priekšā gatavu sacīkšu auto. Vismaz vizuāli Cupra Born ir tāds. Kā tikai te nav? Spoileri un spliteri, sliekšni un difuzori. Priekšā, aizmugurē un sānos. Un vēl arī 20" rati. Tūninga firmas un disku tirgotāji raud,” stāsta Normunds Avotiņš.
Priekša ir gana dusmīga lai uzrunātu pavisam citu marku fanus. Efektīga iznākusi arī Born aizmugure.
“Tā labi izskatās gan gaismā formas dēļ, gan tumsā optikas dēļ. Apskatīsim praktisko daļu, jo kādudien jau gribēsim braukt ne tikai vieni paši. Tā, kā to atvērt? Ā, nu jā - Seat un Cupra, pareizi!"
Bagāžnieks nav liels, apmēram kompaktklases auto līmenī, taču Born praktisko daļu iespējams paplašināt, vienkārši nolaižot sēdekļu atzveltnes.
“Nav jau tā ka nekā nav!”
Atkarībā no modeļa Cupra Born aprīkots ar 55 līdz 82 kilovatstundu bateriju. Ar 204 ZS motoru ziemā sniedzamība sasniedz 300 km. Nav daudz.
“Tomēr jāņem vērā pāris lietas, Ja izvēlaties braukt ar Born, parūpējieties par savu lādētāju. Uz infratstuktūru paļauties nevar. Ir vēl kas, un tas nav raksturīgs visiem elektromobiļiem šajā cenu kategorijā - šis auto spēj uzņemt ātrā lādētāja jauda līdz 110 kW. Tas var izrādīties noderīgi.
Ir jau bijuši gadījumu, kad auto no ārpuses ir baigā konfekte, bet salons - nu tā... Cupra Born nav tas gadījums.Te vispār grūti atpazīt modeli, uz kā bāzes Born ražots. Pilnīgi cita līmeņa apdare daļēji izgatavota no pārstrādātiem materiāliem. Sporta sēdekļi ir standartā.”
Viduskonsole šeit ir ar noslēdzamu vāku, bet lielais centrālais ekrāns ir standartā - žēl, ka tas neizceļas ar ātrumu un izšķirtspēju.
“Bet nu viss pārējais kā ierasts - pagriežām kloķīti, ielieka Draivā un braucam. Par Cupra Born ir vairāki jautājumi saistīti ar dinamiku. Vai tas auto arī kaut ko iet? Uz papīra vairāk nekā 200 ZS. Pilsētā reti kurš var turēt līdzi. Ārpusē......es teiktu, ka pietiekami.”
Pat ja paātrinājums "nenones jumtu", Born piemīt tāds temperaments ka prasītos kāda sintētiska braukšanas skaņa.
“Un tā klasiskā piedziņa.Tas ir tik forši. Jautājums Nr 2 - gaitas komforts. Ieraugot tos 20" veltņus ar plānām riepiņām, šķiet, ka viss būs traki. Bet atcerēsimies, ka mums ir darīšana ar elektrmobili - smaga grīda, īpaša amortizācija. Izbraucu pat pa zemes ceļu - nekādu raižu. Born darbojas kā mīti grāvējs. Ir priekšstats, ka ar tādiem auto var braukt pa gludu asfaltu. Turklāt šeit standartā ir pazemināta sporta piekare. Paskat, te ceļa vispār nav - pliks ledus un bedres. Mierīgi! Bet kā Born turas uz ceļa! Kā pielīmēts.”
Stūres pārnesums un pastiprinātāja tīkamais smagums papildina balstiekārtas dotumus un vēl vairāk paspilgtina sajūtas pie Cupra Born stūres.
“Bet visvairāk pārsteidz balstiekārta. Biju gaidījis, ka Curpa Born būs cietāks.Un ja tā būtu es pat neapvainotos, jo tas tak ir sporta modelis! Tā piekare ir blīva, patiesībā Cupras labākajās tradīcijās.”
Lai gan ejošākie Cupra modeļi maksā 40 000 un jaudīgākajā e Boost variantā pat vairāk, elektromobiļa bāzes modelis maksās samērīgus 36 600 eiro, tātad kopā ar subsīdiju tuvu 30.
Verdikts
Cupra Born atgādina Porsche un ne jau jaudas, ātruma vai cenas ziņā. Porsche saka, ka nekas nav tik labs, lai to nevarētu uztaisīt vēl labāku, Volkswagen ID.3 arī nav bijis gana labs, lai to nepārtaisītu par ko atraktīvāku.