Bizness un ekonomika

Auto ziņas: temperamentīgais Cupra Formentor izvelk vadu

Auto ziņas

Jauns.lv

Cupra ir spāņu Volkswagena Seat sporta modeļu divīzija, kas nu jau vairākus gadus ir atsevišķs zīmols. Šī zīmola slavenākais modelis ir Formentor.

Un, kā zināms ir divu veidu Formentori - Formentor VZ ar lieljaudas turbodzinēju, pilnpiedziņu un nopietniem aksesuāriem vai tikpat izskatīgs, taču krietni pieejamāks Cupra Formentor ar priekšpiedziņu un parastu 1,5 TSI dzinēju.

Bet tagad mums ir vēl viens Formentor - un tas ir daļēji elektrisks!

Cupra Formentor e Hybrid ir lādējamais hibrīdauto. Tehniski tas ir līdzīgs Seat Leon e-Hybrid, Volkswagen Golf GTE un Škoda Octavia lādējamiem hibrīdiem. 150 ZS benzīna turbo, 116 ZS elektromotors plus sešpakāpju DSG kārba.

“Jā, tehniskā daļa mums ir pazīstama, taču nebūs lieki atkārtot. 1,4 litru TSI dzinējs kopā ar elektromotoru. 12,8 kWh baterija. No parastas kontaktligzdas to var uzlādēt 5 - 7 stundās. Tātad pilnīgi mierīgi pa nakti,” stāsta Normunds Avotiņš.

Tā kā Fomentor hibrīdu nevar lādēt no ātrās uzlādes iekārtām, skaidri redzams, ka tas paredzēts uzlādei mājās vai no vidējas jaudas iekārtām kādas atrodamas, piemēram, pie IKEA. Pieslēgt automašīnu pie štepseļa mājās noteikti motivē autonoma elektriskā apsilde, kas iespējama tikai hibrīdam. Ziemā tā ir nenovērtējama ērtība.

“Esam redzējuši Formentor visādās krāsās bet šajā vēl nē. Tas ir Blue Petrol Matt. Tumši zila matēta krāsa. Tā ir diezgan dārga, taču paskatieties kā piestāv.”

Un izrādās, ka Cupra izgatavojusi Formentoram arī pieskaņotu sēdekļu apdari.

“Ei, paskatieties kāds salons! Šādu nebiju redzējis. Tas jau vairs nav Volkswagen līmenis, tas jau kā kāds britu premium. Un tik smuki iet kopā ar vara krāsas detaļām.”

Lai gan 245 ZS hibrīds arī skaitās VZ versija, starta poga tomēr nav uz stūres, bet pa vidu konsolē - kā civilajiem Formentoriem.

“Tikai informācijai - patiesībā Cupra Formentor ir pat 2 lādējāmie hibrīdi. Viens ar 204 ZS viens kā šis ar 245. Mums laikam piedāvās tikai jaudīgāko versiju. Daudzi to nezina, bet Cupra Formentor Vācijā un citur pat nopērkama ar dīzeli.”

Paātrinājums ir straujš, taču ne ugunīgs - 7 sekundes līdz simtam. Lai gan hibrīdam velkošie ir tikai priekšējie riteņi, baterijas un citu detaļu dēļ tas ir 100 kg smagāks par topmodeli.

“Kaut arī automašīna orientēta uz komfortu, dzirkstelīte visu laiku ir. Viens piemērs.Mēs braucam Comfort režīmā un viss ir labi. Mēs braucam ar benzīnu un elektrību. Paātrinājums kā jau 245 ZS mašīna ar mazlitrāžas turbo. Bet nospiediet Sport un kļūst skaidrs, ka tas ir darba režīms!”

Cupra režīma klātbūtne galīgi apstiprina, ka elektrifikācija nebojā zīmola sportiskos gēnus.

“Nu nez vai projektēt mašīnu kuras izmēšu fons ir tikai 33 g uz km, inženieri bija domājuši šo:)”

Ja pašuzlādes hibrīdi bieži vien maksā tikpat cik salīdzināmi parasti iekšdedzes dzinēju auto, lādējamie hibrīdi diemžēl ir jūtami dārgāki.

“Kam tāds auto ir vajadzīgs? Tas ir draudzīgāks videi un beigās arī maciņam. Es zinu cilvēkus, kas iemanījušies ar plug in hibrīdiem braukt tā, ka benzīnu lej tikai 2 vai 3 mēnešos.”

Lai to dabūtu gatavu, hibrīds katru dienu jālādē, jo ar elektrību vien spēj veikt līdz 50 kilometriem.

“Cupra Formentor vispār ir īpašs auto. Piedevām katrs Formentor ar citu motoru ir personība. Kā jau teikts, tehnika ir labi pazīstama. Cupra piešķīrusi automašīnai savu raksturu. Tā kā viss velk elektrifikācijas vizrienā, bet Formentor laikam par elektromobili nekļūs, var gadīties, ka šis modelis nākamajā un turpmākajos gados būs liela tēma.”

Ņemot vērā, ka sākot ar 2022. gadu pieejamais līdzmaksājums elektromobiļiem būs krietni sulīgāks nekā lādējamiem hibrīdiem, rodas loģisks jautājums, kāpēc gan uzreiz neņemt elektrisko Cupra Born? Jautājums vietā, taču degvielas tvertne tomēr vairo kā sniedzamību, tā neatkarību no kontaktligzdas.

“Varbūt pamanījāt ka Formentor hibrīdam ir somu numuri. Automašīnu mūsu dīlerim Autobrava izsniedzis importētājs. Automašīna tirdzniecībā gan nonāks tikai 2022. gadā, bet tas jau ir pavisam drīz.”