Apģērbu ražošanā izmantos tekstilizstrādājumu atkritumus
Pasaulē ik gadu tiek saražoti vairāk nekā 92 miljoni tonnu tekstilizstrādājumu atkritumu un lielākā daļa no tiem nonāk poligonos vai sadedzināšanas iekārtās. Tajā pašā laikā pieaug pieprasījums pēc tekstilšķiedrām, tāpēc privāto zīmolu ražošanai modes platforma Zalando plāno izmantot pārstrādātas tekstilšķiedras (infinna). Textile Exchange lēš, ka līdz 2030. gadam pasaules tekstilšķiedru tirgus augs par 34% līdz 146 miljoniem tonnu no 109 miljoniem tonnu 2020. gadā.
Lai iegūtu šo izejmateriālu, uzņēmums, kura produkcija vairākus mēnešus pieejama arī Latvijā, investējis aprites modes un tekstila tehnoloģiju grupā “Infinited Fiber Company”. Tās izstrādātā tehnoloģija spēj pārvērst dažādas ar celulozi bagātas atkritumu plūsmas par tekstilšķiedrām. Šis risinājums var novērst atkritumu izšķērdēšanu un samazināt tekstilrūpniecības kaitīgo ietekmi uz planētas ierobežotajiem dabas resursiem. Pārstrādātās tekstilšķiedras – infinna ir unikālas, augstākās kvalitātes reģenerētas tekstilšķiedras ar dabīgu, mīkstu un kokvilnai līdzīgu izskatu. Infinna ir bioloģiski noārdāma, nesatur mikroplastmasu un pēc tās lietošanas apģērbu var pārstrādāt kopā ar citiem tekstilizstrādājumu atkritumiem tādā pašā procesā.
Abi uzņēmumi ir parakstījuši priekšlīgumu, kas paredz, ka Zalando turpmāk piegādās izejmateriālus uzņēmumam “Infinited Fiber Company” un Zalando izmantos pārstrādātas infinna šķiedras privāto zīmolu ražošanai. Investīcijas saistītas ar Zalando ilgtspējības mērķi - līdz 2023. gadam pagarināt vismaz 50 miljonu modes izstrādājumu kalpošanas laiku. Tās noslēdz finansējuma kārtu, kuru nesen vadīja H&M Group, un kurā piedalījās arī Adidas un BESTSELLER investīciju grupa FWD A/S. “Infinted Fiber Company” izmantos ieņēmumus, lai sagatavotos galvenās rūpnīcas celtniecībai Somijā. Rūpnīcu plānot būvēt, jo pasaulē pieaug pieprasījums pēc tekstilšķiedru pārstrādes.
Savas ilgtspējības stratēģijas ietvaros Zalando ir apņēmies piemērot aprites ekonomikas principus un pagarināt kalpošanas laiku vismaz 50 miljoniem modes izstrādājumu, nodrošinot klientiem iespēju izvēlēties aprites ekonomikas produktus un virzot savu darbību uz aprites ekonomikas produktiem un pakalpojumiem. Viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem, lai sasniegtu Zalando aprites ekonomikas mērķi - pilnībā kļūt par aprites uzņēmumu - ir sadarbība ar ekspertiem un partneriem, lai analizētu un pielāgotu aprites pakalpojumus un risinājumus, kas atbalstītu sistēmiskas izmaiņas šajā nozarē.
Zalando līdzdirektors Deivids Šneiders (David Schneider) skaidro: “Mēs vēlamies būt daļa no ilgtspējīgākas modes industrijas risinājuma. Ar investīcijām “Infinited Fiber Company” mēs uzsākam sadarbību ar aprites tehnoloģiju novatoru, lai palielinātu modes nozares īpatsvaru tekstilizstrādājumu pārstrādes jomā, kas šobrīd ir tikai 1%.”
Kas ir “Infinited Fiber Company”?
“Infinited Fiber Company” ir modes un tekstilmateriālu tehnoloģiju grupa, kuras misija ir atgriezt prieku un cerību drēbju skapja saturam, padarot aprites ekonomiku par ikdienas realitāti. Inovācija pārvērš ar celulozi piesātinātus materiālus, piemēram, nolietotas drēbes, lietotu kartonu un kviešu salmus, par infinna - augstākās kvalitātes tekstilšķiedru ar kokvilnai līdzīgu dabīgu izskatu un mīksto tekstūru. Infinna ir bioloģiski noārdāma, nesatur mikroplastmasu un pēc tās lietošanas apģērbu var pārstrādāt tādā pašā procesā kopā ar citiem tekstilizstrādājumu atkritumiem. Uzņēmuma galvenā mītne atrodas Espoo, Somijā. Uzziniet vairāk vietnē: https://infinitedfiber.com
Kas ir Zalando?
Zalando ir Eiropā vadošā modes un dzīvesstila tiešsaistes platforma. 2008. gadā Berlīnē izveidotā platforma, piedāvājot apģērbus, apavus, aksesuārus un skaistumkopšanas preces, nodrošina ar visu nepieciešamo 45 miljonus aktīvo klientu 23 tirgos. Mūsu klāstā ir gan pasaulslavenu starptautisko zīmolu, gan vietējo zīmolu preces. Mūsu platforma ir modei veltīta vieta, kur vienkopus mīt iedvesma, inovācijas un mijiedarbība. Mēs kā Eiropā modernākais tehnoloģiju uzņēmums cītīgi strādājam pie tā, lai atrast digitālus risinājumus ikvienam modes ceļojuma aspektam – mūsu klientiem, partneriem un ikvienam Zalando stāsta vērtīgajam dalībniekam. Mūsu vīzija ir būt par modes sākumpunktu un ilgtspējīgu platformu ar pozitīvu tiešsaistes ietekmi uz cilvēkiem un planētu.