Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: iepazīstam modernizēto Jeep Compass

Auto ziņas

Jauns.lv

Nu, draugi, kas tas par auto? Jeep Grand Cherokee. Nu, gandrīz. Patiesībā tas ir Jeep Compass. Granda mazais brālis. Jeep darījis visu iespējamo, lai automašīna izskatītos līdzīga bezceļa leģendai.

Par to gādā tumšināta radiatora reste, platāks bamperis un jauni LED lukturi. Šķiet, ka nav nekas daudz, bet, re, pietiek!

“Braucot ar jauno Compass novērojums bija, ka mašīna vieš vismaz 60% respekta ko raisa lielais Grand Cherokee,Jautājums vai arī zem motorpārsega ir 60 - 70% lielā granda? Es teiktu, ka nē, jo aiz bravūrīgās priekšas atrodas 1,3 l motors,” stāsta Normunds Avotiņš.

Atšķirībā no Cherokee brāļiem, Jeep Compass nav vis Amerikas, bet Eiropas ražojums. Mūsu tirgum paredzētie auto tapuši Fiat rūpnīcā Itālijā, jo Jeep jau daudzus gadus ietilpst koncernā FCA, ko tagad aprijis jauns konglomerāts vārdā Stellantis. Tā kā krosovera pamatā ir viegla priekšpiedziņas platforma, Compass aprīko vai nu ar 1,3 benzīna turbo vai 1,6 dīzeli. Pilnpiedziņa nu pieejama tikai kopā ar lādējamo hibrīdu, un tā ir elektriska.

“Jaunais Compass salonā izskatās pēc veiksmīga imigranta. Ieradies pilsētā, dabūjis labu darbu, un izmetis ārā visas vecās drēbes. Sapircis visu jaunu un pēc pēdējās modes.”

Stūre nu ir gluži kā jaunajam "grandam" un liels ekrāns iecelts pašā goda vietā.

“Tajā pat laikā svarīgākā pogas atstātas šeit un šeit. Klimata iekārtai un radio. Mums ir pat virtuālais panelis, kas to būtu gaidījis no Jeep Compass!”

Paneļa iedalījums zonās un dizains kā tāds arī ir oriģināls, ne kā citiem. Ja ārpusē Compass velk uz labu feisliftu, tad iekšpusē tas faktiski ir jauns modelis.

“Par spīti smalkām vadītāja saskarnēm, Compass joprojām ir ir tāds kā ar cirvi iztēsts, pamatīgs. Te ir atsevišķa ventilācija, šajā klasē tā joprojām ir ne vienmēr abu tipu lādētāji, un pat 220 V ligzda. Var pieslēgt datoru. Jeep Compass perfekti ilustrē apgalvojumu, ka mūsdienās cilvēkiem nevajag zināt, cik liels ir viņu automašīnas motors. Rūc? Iet? Cik patērē? Viss."

Un Compass gan iet, gan rūc. Nē, patiesībā neko daudz nerūc gan. Mazais dzinējs ir diezgan kluss, un skaņas izolācija arī ir līmenī.

“Šādās automašīnas ļoti daudz atkarīgs no pārnesumkārbas. Tā jaunajā Compass ir visai ok. Plūdeni pārslēdzas un atrod pareizo pārnesumu īstajā brīdī.”

Bet - vai Jeep Compass ir arī īstā cena? Šķiet, ka jā. Jeep dīleris Autobrava Motors ziņo, ka ar manuālo kārbu Compass sākas ar 27 000 eiro, ar divsajūgu - ap 29 000. 80 gadu jubilejas modeļi un S modelis kā šis, ir ekskluzīvāki, tādēļ dārgāki. 

“Šāda automašīna ar modīgo pelēko krāsu un visiem televizoriem varētu maksāt nedaudz virs 35 000 eiro. Tikpat cik jaunais Nissan QQ. Nekas traks, tātad.”

Precīzāk, 35 990, kas ir testa automašīnas īpašā cena.

Compass ir liels klīrenss un arī pats tas ir stūrains un būdīgs. Tāpēc priekšējie jumta statņi ir plati un dažkārt ierobežo redzamību, bet sportiskie diski ar zemprofila riepām dažkārt var padarīt gaitu mazliet kokainu. Tāda nu ir maksa par neatkārtojamu stilu.

Secinājumi

Būtībā Jeep varēja izvēlēties jebkādu dizainu. Atcerēsimies eksperimentu ar Cherokee parasto. Tas bija īpatnējs, bet bija, kam patika. Un tomēr Jeep izvēlējās šo. Baby Grand Cherokee. Feislifta versijā mašīna sasniegusi mērķi - izskatās braši!