Auto ziņas: vai pastāv būtiskas atšķirības viena modeļa ietvaros?
Jaunas automašīnas iegāde ir ģimenes lieta. Citreiz jau pastrīdamies, bet beigās jau nopērkam pareizo automašīnu. Šodien mēs ņemsim divus gandrīz vienādus Subaru XV ar dažādiem motoriem un dosimies uz Mazsalacu.
Bet ne jau vieni paši. Mums pievienosies Sandra Siņicina, kas ikdienā ir tirdzniecības vadītāja lielā pārtikas ražošanas uzņēmumā. Šodien Sandrai nāksies izkāpt no dienesta "golfa" un iejusties testa braucējas lomā. Un tā viņai padodas ļoti labi.
“Gaita ir maigāka. Varbūt tāpēc, ka iebraukts?”
Kamēr Sandra brauc, atklāsim, ar ko atšķiras abi Subaru XV, neskaitot krāsu.
Pelēkais jeb cool grey haki ir ne tikai vienkāršākais un lētākais XV variants, bet arī pieejamākais Subaru vispār.
“Ļoti vienkāršs salons, kas man kā klasikas cienītājai, nevajag būt pārgudram ar pogām un papildus funkcijām. Ja man vajag pagrozīt temperatūru, nav jānovērš uzmanība no ceļa. Tas man ir svarīgi un es jūtos droši.”
XV ir 1,6 litru dzinējs, variators un pastāvīga pilnpiedziņa. Core komplektācijā tāds Subaru maksā 22 990 eiro, mazāk nekā vairums jaunāko kompakto krosoveru ar tikai diviem velkošajiem riteņiem.
Sarkanā XV saturu nodod gan uzraksti, gan standarta LED gaismas, gan lielāks ekrāns panelī. Ja neko no tā nepamana, tad kurš gan pateiks, ka te ir par 40 zirgspēkiem vairāk, motora tilpums ir 2 litri, turklāt tas vēl ir hibrīds? Tāds Subaru XV maksā 29 900 eiro, tātad veselus septiņus tūkstošu vairāk nekā pelēkais. Pārsēžoties no viena otrā, graujoša atšķirība gan nav manāma.
“Man patīk, ka nav aklās zonas, Subaru tur ir viennozīmīgi priekšā.”
Pa to laiku Mazsalaca jau klāt. Šeit esam ieradušies ne jau, lai nobildētos pie Ērenpreisa piemiņas sienas vai, lai papriecātos par Skaņokalnu - lai gan arī tāpēc. Sandra nolēmusi parādīt veiklos Subaru savam tētim Mihailam Siņicinam. Mazsalacā viņu pazīst visi, jo Mihails savulaik bijis Mazsalacas vidusskolas direktors, joprojām strādā kā pasniedzējs un lektors, raksta grāmatas un runā, ka reiz pat nominēts Latvijas lepnuma titulam. Ikdienā Siņicina kungs stūrē Latvijas second hand klasiku, lietotu Volvo V70. Par spīti trūcīgai pieredzei ar automātiskajām transmisijām, sarkanajam XV viņa rokās pat grūti sekot.
“Pa zemes ceļu jūt priekšrocības, salīdzinot ar manu mašīnu, Nejūt bedres un grambas, motors kluss, brīžiem liekas, vai nav atslēdzies.”
Vispār tā arī ir, jo pie zemas slodzes e boxer iztiek ar to elektrības mazumiņu, kas uzkrājies gaitas baterijā.