Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: jaudīgākais ielas modelis, kādu Peugeot jebkad ražojis

Auto ziņas

Jauns.lv

Ko mēs zinām par Peugeot 508? Tas ir trauksmains vidējās klases automobilis, kas vairāk ir sportbeks, jo durvju stiklam nav maliņas. Taču šis ir pavisam īpašs. Tas maksā 65 000 eiro, tam ir 360 zirgspēku un pilnpiedziņa!

Tas ir Peugeot 508 PSE jeb Peugeot Sport Engineered. Debitējis Ženēvas autoizstādē kā 400 zirgspēku konceptauto, tas materializējies ielas automašīnā, ko turklāt ražo divās dažādās virsbūvēs. Tātad arī kā universāli. Automašīnas jaudas piesātinājums ir patiesi drosmīgs. 1,6 litru benzīna turbomotors vien jau attīsta 200 zirgspēkus. Tam pievienoti divi elektromotori, arī katrs pa vismaz 80 kilovatiem jeb krietni virs 100 zirgspēkiem. 508 PSE ir jaudīgākais ielas modelis, kādu Peugeot jebkad ražojis.

“Nu ņemsim kaut vai bremzes. Uz tām rakstīts PSE, ražotājs ir britu firma Alcon, tā ir tikpat pazīstamas savā vidē kā Brembo, tāpēc ka piegādā bremžu mehānismus superkāriem, hiperkāriem un sacīkšu automašīnām,” stāsta Normunds Avotiņš.

PSE bremžu kluči ir tādi paši kā lielajām Jaguar kupejām, turpretim saliktie bremžu diski ar atsevišķu rumbu ir oriģināli.

“Peugeot 508 PSE ir vienīgais man zināmais ielas Peugeot, kam nācies ierobežot maksimālo ātrumu līdz 250 km/h, jo reāli tā tačka iet ātrāk.”

Ikdienas braukšanā vairāk jēgas ir no paātrinājuma - 5,2 sekundes līdz simtam.

“Nu to režīmu gan ir bez sava gala. Šobrīd mēs esam elektromobilis un tāds būsim vēl 18 km. Njā, neaizmirstiet, ka 508 PSE piedevām vēl ir arī spraudņa tipa hibrīds. Palādējam 2 stundas no Wallbox un kilometrus 40 braucam ar elektrību vien! Interesanti, ka super 508 nav nekādu ekstru. Viss jau iekļauts pamatkomplektācijā. Vienīgais, ko var piepirkt klāt, ir stikla lūka.”

Atklāsim noslēpumu - patiesībā ātrākajam Peugeot ir tikai 320 zirgspēki. Pilna jauda pieejama tikai Sport režīmā. Un ir arī 4WD.

“Jūs tracina, ka priekšējie riteņi spolē? Vajag tikai ieslēgt 4WD un šī blakne būs kā ar roku noņemta!”

Un vēl mēs atklājām ko tādu, par ko Peugeot savos bukletos nemin ne pušplēsta vārda.

“Automašīnai ir neticami mazs apgrieziena rādiuss! Tas taču nomināli ir priekšpiedziņas auto! Turklāt ar šitādām riepām, bet griežas burtiski uz vietas!”

Verdikts

Jā, tas nu ir kaut kas. Peugeot iznācis iespaidīgs un traks vāģis. Par rezultātu laikam gan jāsaka nodaļai ar garu, pagaidām nepazīstamu nosaukumu un ļoti lakonisku logotipu. Ja ielas sporta auto izstrādē iesaista autosacīkšu divīziju, tad rezultāts iegūst pavisam citu vilkmi, kvalitāti un, jā, arī cenu. Peugeot tagad ir pašam savs S4.