Auto ziņas: CUPRA Ateca - vilks jēra ādā
Daži parketa džipi izskatās tā it kā radīti siltumnīcas apstākļos. CUPRA Ateca tāds nav. Tas ir no skarbajiem zēniem. Neizskatās? Tā jau arī bija domāts.
Ja Seat logo vietā nebūtu Cupras jaunās zīmotnes, nekas nenorādītu uz kādām ekstraordinārām spējām. Tomēr CUPRA Ateca dzinējs attīsta 300 zirgspēkus. Testa automašīna nenodod sevi pat ar bremzēm, jo grandiozo Brembo mehānismu un kalot disku vietā krosovers aprīkots ar standarta komplektu, kas neprasa vairāku tūkstošu eiro piemaksu.
"Man patīk arī tas, ka parastajā Ateca uzsāktā modernizācija nav pārvērtusies mežonīgos dekoros. Tas izskatās kompetents un atturīgs," saka Normunds Avotiņš.
Skrejošie pagriezienu signāli un citi uzlabojumi sasnieguši Cupru no pamatmodeļa. Kabīne gan iekārtota stingrā sporta zīmola stilā.
"CUPRA Ateca salons ir vairāk lietišķs nekā sportisks. Paņemts labākais no vecā un jaunā," norāda Normunds Avotiņš.
Cupra režīmā automašīna priecē ar uzbudinošu izplūdes skaņu. Kā jau daudzpusīgam auto, Atecai ir arī viegla bezceļa un pat ziemas režīms.
Normunds Avotiņš: "Man patīk tas, ka komforta režīmā auto ir patiesi komfortabls. Nekratās, neraustās, mašīna katrai dienai. Tad var ieslēgt sportu. Tiklīdz beigsies Salaspils, pāriesim uz CUPRA un iespiest pedāli grīdā. Tur kur citiem viss ir slikti, mums ir labi, jo ir 300 ZS un pilnpiedziņa."
Simt kilometrus stundā krosovers sasniedz jau pēc piecām sekundēm, tomēr temperaments vairāk atbilst autostrādēm. Paātrinājums ir straujš, taču plūdens, gluži kā elektromobilim. Degvielas patēriņš ir ap 10 litriem, un CUPRA Ateca maksā mazāk nekā Volkswagen T-Roc R ar tādiem pašiem dotumiem. Vienlaikus ar 38 800 eiro Ateca ir dārgākā no Cuprām, pārspējot pat jauno Formentor.
Verdikts
CUPRA Ateca ir īstais risinājums tiem, kas ikdienā grib braukt ar sportisku automašīnu, kas nepievērš uzmanību. Gandrīz kā Audi S modeļi - vilks jēra ādā.