Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: starptautiskā autoizstāde Rīgā AUTO 2021 būs

Auto ziņas

Jauns.lv

Covid-19 pandēmijas dēļ pasaulē atceltas un joprojām nenotiek auto izstādes, kas vieš bažas par to nākotni. Jaunākās vēstis liecina, ka ziņas par autoizstāžu nāvi ir stipri pārspīlētas. Jau jūlijā autoražotājus un skatītājus pulcēs pirmā lielā autoizstāde Eiropā - Barselonas motoršovs Spānijā. Pirms nedēļas 2022. gada izstādes datumus izsludināja krahu piedzīvojušās Ženēvas autoizstādes rīkotāji.

Starptautiskajai autoizstādei Rīgā, Ķīpsalā bija jānotiek jūnijā, taču rīkotāji BT-1 izsludinājuši jaunus datumus - plānots , ka šovs norisināsies no 24. līdz 26. septembrim. Vai sarosīsies arī dalībnieki? Autoziņas aptaujāja jaunu automašīnu tirgotājus.

Uģis Dermanis, Skandi Motors, Hyundai zīmola vadītājs: “autoizstādi mēs noteikti gaidām. Ja situācija ļaus, mēs tur būsim. Īpaši Hyundai dēļ, jo tam šis ir vēsturiski nozīmīgs gads. Visa līnija ir atjaunota un gaidām jaunos modeļus. Jābūt Hyundai Bayon un Hyundai Ioniq 5 elektromobilis. Kur vēl labāk tos prezentēt ja ne autoizstādē?

Hyundai zīmola vadītājam piebalso Autobrava tirdzniecības vadītājs Rihards Mežoks, arī solot kādu pirmizrādi.

Rihards Mežoks: “viennozīmīgi plānojam dalību izstādē. Redzam, ka cilvēkiem ir interese. Izmanto iespēju apskatīt, kas tirgū aktuāls un vieglāk izlemtu. Varēsim redzēt Cupra ģimeni. Iespējams, ka varēsim prezentēt elektromobili Cupra Born.”

Izstādes rezerves izlaidumā, ko BT-1 izdevās sarīkot ierobežojumu atslābuma brīdī 2020. gada rudenī, pārsteigumu skatītājiem un dalībniekiem sagādāja Audi atgriešanās vietējā motoršovā pēc gandrīz 10 gadu pārtraukuma. Vai četri riņķi pagodinās Ķīpsalu arī šoruden?

Gatis Balgalvis, Moller Auto Rīga direktors: “pilnīgi noteikti. Ja situācija ļaus mēs piedalīsimies. Pagājušā gadā iemēģinājām ar Audi brendu. Rezultāti bija labi, piedalīsimies.”

Parasti autotirgotājiem tīk pavasara izstādes, taču šoreiz rudens pat būs izdevīgāks laiks, jo varēs sagaidīt jaunos modeļus.

“Ja parasti dīleriem izdevīgāk būtu izstāde pavasarī, tad mums izdevīgāk būs rudens, jo gaidām Audi Q4 e tron, ko mēs noteikti izstādē gribēsim parādīt,” saka Balgalvis.

Premium autoražotāji parasti vēsi izturas pret nacionālajām autoizstādēm. Gatis Balgalvis to uzskata par novecojušu attieksmi.

“Ar premium brendiem mēs paceļam izstādes līmeni, un cik tālu pacelsim, tik mūsu mērķauditorija sāks nākt. Es aicinu citus premium brendus piedalīties. Cik prestižu to uztaisīsim, tik cilvēki to apmeklēs. Premium nav divreiz pārāks cenā salīdzināt ar vidējie modeļiem, un kampaņu modeļos mēs esam ļoti tuvu cenās, aprīkojumā un tā tālāk,” apgalvo Moller Auto Rīga direktors.

Auto 2020 notika sarežģītos apstākļos, un daudzi dalībnieki pēdējā brīdī dalību atteica. Tukšās platības aizņēma citu ražojumu pārstāvji. Pēc pusgada atklājas, ka savā ziņā tas bija pat ieguvums.