Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: modernizētais Hyundai Santa Fe iemācījies ko jaunu

Auto ziņas

Jauns.lv

Ārzemju autopresē par korejiešiem bieži parādās atziņa, ka viņi ātri mācās, lai ilustrētu Dienvidkorejas auto progresu. Un izbraucot ar modernizēto Hyundai Santa Fe, atklājām, ka viņi patiešām ir iemācījušies ko jaunu.

Piemēram, nevilkt garumā ar modeļu modernizāciju. Ceturtās paaudzes Santa Fe iznāca 2018. gadā, un, skat - "feislifts" jau klāt!

“Kad Hyundai pirms dažiem gadiem izlaida jauno Santa Fe modeli, tā dizains daudziem bija pārsteigums. Var saprast, kāpēc. Automašīna izskatījās radikāli citādi nekā pirms tam. Nevarēja saprast, kuri lukturi ir kuri. Arhitektūra saglabāta, bet kaut kas ir samainīts vietām, un automobilis izskatās prestižāk,” stāsta Normunds Avotiņš.

Līdzīga aina paveras, ciešāk papētot jaunā modeļu gada Santa Fe no otra gala.

“Korejas mašīnu dizains kļuvis tik pašpietiekams, ka nav nepieciešamības kopēt citus. Tomēr reizēm gadās. Santa Fe strīpa un lukturi neko neatgādina? Tūlīt ieslēgšu. Mazliet izskatās pēc Audi Q7.”

Un tā tad būtu visa modernizācija? Svarīgākais patiesībā ir apslēpts mūsu skatienam. Viena Santa Fe vietā Skandi Motors tagad var piedāvāt divus jeb, faktiski, pat trīs!

Hyundai iet kopsolī ar laiku. Jaunajam Santa Fe ir 3 dažādi dzinēji. Mums ir dīzelis, bet ir pieejami 2 hibrīdi - pašuzlādes un plug in. Santa Fe tagad var nopirkt arī ar štepseli.

Četru cilindru, 2,2 litru dīzelis ar 202 zirgspēkiem gan joprojām ir cenas ziņā pieejamākais Santa Fe.

Nevar nepamanīt, ka jaunā dzinēju palete stipri atgādina tehniski radniecīgo Kia Sorento. Arī astoņu pārnesumu divsajūgs un neskaitāmi braukšanas režīmi vispirms parādījās citur. Lai izvērtētu, ko Hyundai izveidojis pa savam, jāredz salons.

“Stūre, virtuālais panelis ar apaļām bildēm no aklās zonas kamerām un platekrāna displejs jau ir kaut kur redzēti. Pilnīgs jaunums ir slīpa viduskonsole kā savulaik Audi A8. Zem tās izveidojies plaukts dažādiem sīkumiem. Bet kur tad bezvadu lādētājs? Tas atjautīgi paslēpts vienā no nodalījumiem. Tālrunis ievietojams vertikāli, un lieki neaizņem vietu,” turpina Avotiņš.

Hyundai liek lielu uzsvaru uz fiziskām pogām. Lielais ekrāns nav funkciju piesātināts, un galvenās funkcijas atrodamas šeit. Gribu ielēgt Auto Hold, nav nekur jāmeklē, tas ir šeit. Klimats, radio un - jā - pārnesumkārba.

“To, ka vecie kloķi vairs nav modē, esam sapratuši un pieņēmuši. Bet kas tālāk? Elektroniskas sviras kā Audi, svira uz stūres kā "mersim" vai Kia ripa? Hyundai izvēlas pogas kā elektromobilī! Kopumā nav slikti, tikai taustiņi mazliet kavē, un tas traucē manevrējot stāvvietā.

Tas gan ir interesanti. Jaunais Santa Fe arī labāk brauc. Agrāk mašīna bija uzsvērti mīksta un laidena. Komforts nav pazudis, ir pat klusāka, jo ir dubultie sānstikli. Ja vispār ir kāds korejiešu auto, kam ir pa spēkam nojaukt robežu starp premium un masu SUV, tad šis ir viens no tiem. Jāsaka gan ka šis sasniegums nav gluži par velti.”

Hyundai Santa Fe ar dīzeli maksā starp 45 un 52 tūkstošiem eiro. Hibrīds it kā ir lētāks, taču tikai Comfort komplektācijā, kādas dīzelim nemaz nav.

“Kad pirmā sajūsma pārgājusi, iesaku samainīties vietām, un pasēdēt aizmugurē. Man patīk piekare, un auto patiesi ir komfortabls. Vietas ir daudz, un šeit ir bīdāmi sēdekļi. Ja gribēsim kādu iesēdināt trešajā rindā, tad būs jāpabīdās. Stop, bet kāpēc jaunā Santa Fe salons šķiet platāks elkoņos un aizmugurē ir tik daudz vietas? Feislifta modeļos tā nemēdz būt! Atklāsim noslēpumu - patiesībā šis ir pilnībā jauns modelis. Lai integrētu hibrīda tehniku un citas lietas, Hyundai nācās pārcelt lielo krosoveru uz pilnīgi jaunu platformu,” rezumē Avotiņš.

Verdikts

Modernizētais Hyundai Santa Fe brauc tik forši, ka, ja šajā brīdī būtu jāizvēlas starp Santa Fe un Volvo XC90, vēl neesmu drošs, kā tā lieta beigtos.