Auto ziņas: Isuzu D-Max. Retāk sastopams visurgājējs ar kravas kasti
Šoreiz TV Auto ziņas iepazīsies ar retāk sastopamu visurgājēju ar kravas kasti, jauno Isuzu D-Max. Dažādi dīleri pie mums tirgojuši D-Max arī agrāk. Pirmā paaudze izcēlās ar neparastu priekšējās piekares konstrukciju un diviem līdzīga apjoma dīzeļiem parastā viena vietā. Tāpat kā iepriekšējie D-Max modeļi, arī jaunais Isuzu ražots pikapu citadelē Mailaizijā.
“Tā jau tas jaunais D- Max ir skaists. Slīpām acīm kā austrumu skaistulei, visādi mazi lukturīši kā uz ķīniešu jauno gadu. Pa vidu tādi kobras zobi, nenāc par tuvu! Atvērsim motorpārsegu un palūkosim, cik spēcīgs ir D Max sakodiens. Vispār D Max pa pasauli savācas visvisādi motori, pat 3 litru dīzelis. Mums no visa tā ir ticis šis motors - 1,9,” stāsta Normunds Avotiņš.
Samazināta tilpuma dīzeli ar maināmas ģeometrijas turbīnu D-Max saņēma jau pirms gadiem pieciem, kad 1,9 aizstāja novecojušo 2,5 litru motoru. Tam ir 163 zirgspēku jauda, 360 Nm griezes moments un iespēja manuālās kārbas vietā izvēlēties sešpakāpju automātu. Ko vēl vairāk vajag?
“Domājat, ka svarīgākais pikapā ir motors un kravas kaste? Nē, galvenais, lai var sēdēt jakā un zābakos. Te tas izpildās. Bet vispār var redzēt, ka šī mašīna ražota cilvēkiem, kas dzīvo otrā pasaules malā, un viņiem patīk pavisam kas cits nekā mums.
Lielākais cirks bez šaubām ir deviņcollu ekrāns topa versijā LSE. Gandrīz katrai pogai un funkcijai iekārtots atšķirīga toņa plinkšķis, un neticamā veidā te ir pat Apple Car Play savienojums, turklāt bezvadu!
Taču ekrāna saturs ir vairāk nekā haotisks. Tur var atrast par pilnizmēra kalendāru, taču nav it nekā par automašīnu, it kā ekrāns un pikaps eksistētu katrs par sevi.”
Toties Isuzu D Max brauc patiešām labi. Trešajā paaudzē pikaps pilnībā atbrīvojies no saiknes ar Chevrolet Colorado platformu, un - voila! - rāmis kļuvis vieglāks un izturīgāks vērpē, bet motors piebīdīts tuvāk kabīnei, un tagad faktiski atrodas, kā saka "bāzē". Mūsu tirgū nebūs daudz pikapu ar tādu izsvarojumu.
Normunds Avotiņš: “šo es pamanīju arī citos apskatos un tāds ir arī mans novērojums. D Max ir gudri noregulēta elektronika, pretizslīdēšana utt. Tāpēc es teiktu, ka bezceļā labāk braukt ar ieslēgtām, nevis izslēgtām sistēmām.
Piekare un amortizācija ir bez pārsteigumiem - priekšā Makfersons, aizmugurē "lāgas". D-Max brauc cienījami un komfortabli pa visa veida segumiem. Riteņu disku slēgtais dizains traucē tos izmazgāt.”
Īsāk sakot Isuzu D Max viss ir tāpat kā citiem pikapiem, tikai viņš pats nav tāds kā citi. Tāpēc cilvēki uz to skatās drusku caur pieri, beigu beigās nosvārstās un saka: es labāk aiziešu pāri ielai un nopirkšu Toyota Hilux! Kā gan atturēt potenciālos pircējus no šī soļa - tikai ar cenu. Oranžais LSE par vairāk nekā 40 000 eiro te nebūs karotājs.
Laimīgā kārtā Isuzu D MAx ir arī lētāki izpildījumi, kur nav nedz jancīgā televizora, nedz vadītāja asistentu, kas te nav vajadzīgi. Kam vajag ceļazīmju lasītāju, braucot pa arumiem? Toties viss pārējais ir, un tas ir patiesi labs. Pieslēdzama pilnpiedziņa, viss vienkārši - 2H 4H un pazeminātie. Ir arī aizmugurējā diferenciālā bloķētājs, ja viss kļūst galīgi slikti, un pilnīgi normāls automāts, kam ir arī rokas režīmi.
Secinājumi
Isuzu D-Max Space Cab Black Edition bez līniju lasītāja un duča citu kaitinošu pīkstuļu maksā sākot ar 28 000 eiro - ar to pašu motoru un vairāk nekā tonnu lielu kravnesību. Aifonu tādam pieslēgt nevarēs, toties nekas netraucēs strādāt.