Auto un tehnoloģijas

Auto ziņas: Seat Tarraco apskats

Auto ziņas

Jauns.lv

Par Seat Tarraco jums jāzina vien pāris lietas. Šī automašīnas ražota Vācijā, Volkswagen rūpnīcā. Tā ir tikpat liela kā Škoda Kodiaq, jo šie auto ir radinieki, un Tarraco arī prot būt septiņvietīgs. Tagad nācis klāt vēl viens fakts - šis ir Seat Tarraco feislifts.

Tā kā pilnai Tarraco modernizācijai ir nedaudz par agru, oficiāli modelis tiek dēvēts par jauno Seat Tarraco FR. Sporta versijai ir citādi bamperi, pieskaņoti moldingi un platāki riteņu diski. Kopā ar BMW cienīgu iznesumu tie padara brašāku ne tikai Tarraco stāju, bet padara saturīgāku un tiešāku arī vadāmību.

Gaišā dienas laikā jaunā modeļu gada Tarraco var atpazīt pēc rokrakstā izgatavotā modeļu uzraksta, savukārt tumsā - pēc Infinite Light aizmugurējiem lukturiem un dinamiskajiem pagrieziena signāliem. Vai kāds tikko pieminēja Audi??

“Piemēram, te ir jaunāks, lielāks un ātrāks ekrāns. Protams, pilnībā skārienjūtīgs, neviena fiziska kloķīša. Mums ir sporta stūre ar nošķeltu apakšu kā jau pienākas FR versijai. Mums ir virtuālais panelis ar 4 dažādiem skatiem un vēl šis. Skārienjūtīga klimata sistēmas vadība ir pilnīgs jaunums un ir mata tāda pati kā jaunajam Tiguan - galu galā abi modeļi ražoti vienā rūpnīcā Volfsburgā. Par spīti sākotnējai skepsei, jāatzīst, ka temperatūras regulēšana un citas funkcijas ir gandrīz tikpat ērtas kā ar tradicionālajiem kloķīšiem,” stāsta Normunds Avotiņš.

“Jūs varbūt būsit pārsteigti, uzzinot, ka šai automašīnai ir priekšējo riteņu piedziņa un salīdzinoši neliels, 1,5 litru benzīna dzinējs. Nu tāds taču nevar iet! Bet pigori ir tādi, ka jaunais 1.5 TSI motors iet ļoti labi. Subjektīvi pat šķiet, kas šis iet labāk nekā ar dilvitru turbo, 190 zirgspēkiem un pilnpiedziņu,” piebilst auto speciālists.

Tas, protams, atkarīgs no apstākļiem. Ja tie iegadās slideni, Tarraco, protams, spolē ar priekšējiem riteņiem. Toties tas ir jūtami vieglāks.

Atbrīvojies no liekajām pusasīm un svara Tarraco lieliski brauc arī ar tik nelielu dzinēju. Benzīna motoriem gan ir lielāks patēriņš, 8,3 - 8,5 litri. Tik lielai automašīnai nav nemaz tik traki. Ja gribas vēl mazāk, jāskatās uz dīzeli.

Tādi Tarraco ir veseli divi, turklāt jaudīgākajam 190 zirgspēku vietā nu ir apaļi 200. Tas, tāpat kā 190 ZS benzīna dzinējs, pieejams tikai ar pilnpiedziņu un DSG. FR un Xcellence komplektācijās divsajūgu kārba obligāti piekomandēta arī mūsu izmēģinātajam dzinējam. Kur tāds Tarraco bija agrāk? Tepat jau vien, taču pārsvarā ar manuālo kārbu.

“Ļoti labs salīdzinājums - mēs nesen braucām ar Volkswagen Tiguan R Line ar šādu motoru un priekšējo riteņu piedziņu. Automašīna ar papildaprīkojumu maksāja 37 000 eiro. Feins auto! Bet Seat Tarraco par to pašu naudu būs divlitru dīzelis un vēl pilnpiedziņa.

Labā ziņa, ka tas nav atstājis postošu ietekmi uz automašīnu cenu. Gluži otrādi, jo šādu Tarraco FR var nopirkt jau sākot ar 32 000 eiro. Ja pietiek ar Excellence izpildījumu - sākot no 31,” saka Avotiņš.

Ar to gan Tarraco pilnveide vēl nav galā. Nākamgad tirdzniecībā nonāks vēl jaudīgāks benzīna modelis ar 245 zirgspēkiem un tikpat stiprs plug in hibrīds.