Kā atrast sadarbības partnerus attālināti
Ja vēl pavasarī pāreju uz digitālo vidi daudzviet uzskatījām par pagaidu vai krīzes laika risinājumu, tad nu jau, līdz ar Covid-19 otro vilni, ir skaidrs – attālināta strādāšana ir uz palikšanu. Turklāt digitālajā vidē jāprot orientēties tiktāl, lai ne tikai izdzīvotu, bet arī augtu un attīstītos.
Kur meklēt jaunus noieta tirgus un sadarbības partnerus ārvalstīs?
Ņemot vērā esošo situāciju, attālināts kļuvis ne tikai ikdienas darbs, bet arī virkne citu lietu tiek pārnestas uz digitālo pasauli. Tai skaitā arī uzņēmējdarbībai veltītas izstādes un kontaktbiržas. Ja vēl pirms gada tiešsaistes pasākumi, bija vairāk vai mazāk rīkotāju brīva izvēle, tad pandēmija bija kā dzinējs, kas lika pārmaiņas ieviest nekavējoties un visiem.
Viens no vērtīgākajiem biznesa rīkiem mūsdienās ir kontaktu dibināšana un uzturēšana. Lai uzņēmums ar sevi iepazīstinātu, satiktu iespējamos sadarbības partnerus un dzirdētu citu pieredzi, vērtīgs instruments ir kontaktbiržas. Ja pirms pandēmijas tīklot varējām klātienes izstādēs, konferencēs un semināros, tad šobrīd kontaktu dibināšana notiek virtuālajā vidē. Tās ir īpaši organizētas uzņēmumu pārstāvju tikšanās, kurās uzņēmējs sev atvēlētajā laikā prezentē savu kompāniju, produktu, tikšanās mērķi un, abpusējas intereses gadījumā, tiek organizētas papildus tikšanās. Tas viss pieejams arī patlaban – tikai attālināti.
Digitālā vide – plusi un mīnusi
Piedaloties kontaktbiržās, galvenie uzņēmēju ieguvumi ir iespēja satikt potenciālos sadarbības partnerus vienā pasākumā un ar katru potenciālo partneri parunāt individuāli, pēc iepriekš sastādīta grafika.
Laiks ir mūsu dārgākais resurss, un tas ir virtuālās pasaules lielākā priekšrocība – ieekonomēts laiks, kas citādi tiktu pavadīts, piemēram, ceļā. Tāpat tiešsaistes pasākumi nereti ir bezmaksas vai ievērojami lētāki, jo gluži vienkārši to organizēšanas izmaksas ir daudz mazākas. Bez tam virtuālajā pasaulē vienuviet ir iespējams sapulcināt dalībniekus kaut vai no visas pasaules, kas klātienē parasti mēdz būt laikietilpīgi un sarežģīti.
Diemžēl digitālā vide nespēj nodrošināt personīgu, tiešu saskarsmi, kas nenoliedzami ir būtisks faktors. Tomēr, ja uzņēmums vēlas augt un attīstīties – ir jādibina attiecības un jābūt aktīviem vidē, kur ir potenciālais tirgus.
Atdeve var nebūt tūlītēja!
Veidojot biznesa attiecības, jārēķinās, ka rezultāts visbiežāk netiks sasniegts vienas vai dažu sarunu laikā. Jārēķinās, ka uzticība rodas laika gaitā. Turklāt digitālajā vidē ilgtspējīgu un produktīvu komunikāciju izveidot ir vēl grūtāk, jo iztrūkst tiešais kontakts.
Kur meklēt informāciju par aktuālajām digitālajām izstādēm un kontaktbiržām?
Lai uzņēmums varētu piedalīties tiešsaistes izstādē, visbiežāk tam jāizveido savs virtuālais stends, ietverot tajā informāciju par saviem pakalpojumiem un vēlamajiem sadarbības veidiem.
Uzņēmēji, kas meklē noieta tirgus ārvalstīs, var izmantot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) sniegtās iespējas eksporta veicināšanai – arī patlaban digitālajā vidē dibināt jaunus kontaktus, piedalīties virtuālajās izstādēs un kontaktbiržās, un apmeklēt tiešsaistes eksporta seminārus.
Vispusīgu informāciju par uzņēmējdarbību Eiropas Savienībā attālināti var iegūt ar Eiropas Biznesa (EEN) attīstības tīkla palīdzību, kas darbojas LIAA ietvaros.
Lai piedalītos kontaktbiržā, uzņēmumam pārstāvim pieteikuma anketā ir rūpīgi un izsmeļoši jānorāda informācija gan par savu uzņēmumu, gan par potenciālo partneri, lai organizatori varētu nodrošināt tikšanās, kas precīzi atbilst uzņēmuma vajadzībām.
Informāciju par tuvākajiem tiešsaistes pasākumiem var atrast LIAA mājaslapā, sadaļā- pasākumi. Vai EEN mājaslapā.
Reklāmas raksts sadarbībā ar LIAA.