Konkurences padome atļauj "Bauskas alus" kapitāldaļu pārdošanu "Cido grupai"
Konkurences padome (KP) nolēmusi atļaut apvienošanās darījumu, ar kuru dzērienu ražotājam SIA "Cido grupa" piederošais uzņēmums SIA "Lāčplēša alus" iegūst izšķirošu ietekmi pār alus ražotāju SIA "Bauskas alus" un tā ražotnes notekūdeņu savākšanas un attīrīšanas pakalpojumu sniedzēju SIA "Rūta M", noskaidroja KP.
Izpētes rezultātā KP secināja, ka pēc apvienošanās abu uzņēmumu kopējā tirgus daļa alus vairumtirdzniecības tirgū dažādos mazumtirdzniecības kanālos palielināsies nelielā apmērā, nepārsniedzot 5%, kas vērtējams kā nebūtisks pieaugums. Savukārt "Bauskas alus" tirgus daļa bezalkoholisko gāzēto dzērienu ražošanas un vairumtirdzniecības tirgū ir ļoti maza, tāpēc padziļināti KP nepētīja bezalkoholisko gāzēto dzērienu tirgu.
Padziļināti novērtējot situāciju alus vairumtirdzniecības tirgū viesnīcu, restorānu un kafejnīcu sektorā, KP nekonstatēja, ka "Cido grupai" piederošais "Lāčplēša alus" kopā ar "Bauskas alu" būtu iespēja izmantot savu tirgus varu pret esošiem tirgus dalībniekiem, ierobežojot vai kavējot potenciālo tirgus dalībnieku ienākšanu tirgū. Izvērtējot tirgus dalībnieku sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secināja, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, kā arī neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis nevienā no ietekmētajiem tirgiem.
Tā kā KP nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tā nolēma darījumu atļaut.
Abu uzņēmumu pārstāvji aģentūru LETA informēja, ka patlaban norit juridisko jautājumu sakārtošana un darījumu paredzēts pilnībā noslēgt pāris mēnešu laikā. Iecerēts, ka "Bauskas alus" turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, ražojot, virzot un pārdodot produktus tirgū un tai būs iespēja izmantot "Cido grupas" tirdzniecības un izplatīšanas tīklu, kas sekmēs produkta pieejamību patērētājiem un "Bauskas alus" attīstību.
"Cido grupā" informēja, ka līdzšinējais "Bauskas alus" īpašnieks Vladimirs Barskovs turpinās darbu uzņēmumā līdz darījuma pilnīgai pabeigšanai, savukārt pēc tam konsultēs uzņēmumu pēc nepieciešamības, tādējādi nodrošinot pēctecību - tradicionālās receptūras ievērošanu un turpmāku augstas kvalitātes produktu ražošanu.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "Bauskas alus" ir noslēdzis darījumu par 100% kapitāldaļu pārdošanu "Cido grupai". Puses darījuma summu neatklāja.
Tāpat ziņots - lai nepieļautu būtisku konkurences samazināšanos uzņēmumu apvienošanās rezultātā, apvienošanās darījumiem, kas atbilst Konkurences likumā noteiktajiem kritērijiem, nepieciešama KP atļauja. Tādējādi KP nodrošina valstisku kontroli pār tirgu koncentrēšanos, lai neveidojas tādas strukturālas izmaiņas, kuru rezultātā patērētājiem ilgtermiņā tiek ierobežotas izvēles iespējas vai preces un pakalpojumi jāiegādājas par nekonkurētspējīgu cenu.
"Bauskas alus" pārstāvji iepriekš informēja, ka alus darītava turpinās darbu kā neatkarīga alus darītava, ražojot, virzot un pārdodot produktus tirgū. Tajā pašā laikā tai būs iespēja izmantot "Cido grupas" loģistikas tīklu.
2018.gadā "Bauskas alus" 2018.gadā strādāja ar 7,423 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 42% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga 2,1 reizi - līdz 1,338 miljoniem eiro. Pēc "Firmas.lv" datiem, "Bauskas alus" vienīgais īpašnieks pagaidām joprojām ir Latvijā reģistrētā kompānija "BA Holdings", kuras īpašnieki savukārt ir Vladimirs Barskovs (50%), Boriss Raigorodskis (25%) un Jurijs Šancovojs (25%). "Bauskas alus" ir reģistrēts 1999.gadā, un tās pamatkapitāls ir 786 996 eiro.
Notekūdeņu attīrītājs "Rūta M" ir reģistrēts 1997.gadā, un tā pamatkapitāls ir 145 068 eiro. Uzņēmuma lielākais īpašnieks ir Barskovs (50,01%), bet atlikušās kapitāldaļas uz pusēm pieder Šancovojam un Raigorodskim. 2018.gadā kompānija strādāja ar 172 051 eiro apgrozījumu un 29 479 eiro peļņu.
Savukārt "Cido grupa" ir reģistrēta 1994.gadām, un tās pamatkapitāls ir 1 117 054 eiro. "Cido grupas" kapitālā 99,99% pieder Dānijas "Royal Unibrew". Uzņēmuma produktu portfelī ietilpst sulas, nektāri un sulu dzērieni, kā arī minerālūdens, dzeramais ūdens un alus zīmoli "Lāčplēsis", "Līvu" un "Lielvārdes". "Cido grupa" 2018.gadā strādāja ar 66,434 miljonu eiro apgrozījumu un 5,017 miljonu eiro peļņu.
Kompānija "Lāčplēša alus" ir reģistrēta 2008.gadā, un tās pamatkapitāls ir 2828 eiro. "Lāčplēša alus" vienīgā īpašniece ir "Cido grupa". 2018.gadā "Lāčplēša alus" ieņēmumus no pamatdarbības neguva.