"Valmiermuižas alus" šogad plāno 10% apgrozījuma pieaugumu
foto: LETA
"Valmiermuižas alus".
Bizness un ekonomika

"Valmiermuižas alus" šogad plāno 10% apgrozījuma pieaugumu

Jauns.lv / LETA

Alus darītava "Valmiermuižas alus" šogad plāno 10% apgrozījuma pieaugumu salīdzinājumā ar 2018.gadu, aģentūrai LETA sacīja alus darītavas saimnieks Aigars Ruņģis.

Viņš atzina, ka "Valmiermuižas alus" darītavas kopējā jauda ir ierobežota, tāpēc būtiski lielāku produkcijas daudzumu esošajā alus darītavā nav iespējams un arī nav plānots izbrūvēt. Taču apgrozījuma pieaugums šogad plānots, pateicoties akcīzes nodokļa likmju pieaugumam alum, kā arī pircēju izvēlei par labu dārgākam un kvalitatīvākam alum. Tāpat Ruģis šogad prognozē arī kompānijas ražoto bezalkoholisko dzērienu iegādes apmēru pieaugumu, kas arīdzan varētu sekmētu apgrozījuma kāpumu.

Viņš arī pastāstīja, ka šā gada sezona alus darītavai ir iesākusies ļoti ražīgi līdzīgi kā iepriekšējos gados. Cilvēki esot iecienījuši alus darītavas ražoto porteri, dūmalu un klona alu. Tāpat šā gada pirmajos piecos mēnešos lielākā apmērā nekā pērn realizēti zīmola "Gardu muti" bezalkoholiskie dzērieni. Kopš šā gada pavasara "Valmiermuižas alus" sācis zelteri piegādāt lielveikalu ķēdei "Maxima". Pieprasītākas kļūst arī neparastākas alus garšas, piemēram, uzņēmuma ražotais Indijas gaišais eils (Indian Pale ale). "Redzam, ka arī restorānu vai bāru interese par amatalu ir noturīga un augoša, jo šā gada pirmajos piecos mēnešos restorānos un bāros piegādājām vairāk lejamā alus nekā pērn," pastāstīja Ruņģis.

Viņš atzinīgi novērtēja arī "Valmiermuižas alus" produkcijas realizāciju Īrijā, kas notiek pateicoties Īrijā dzīvojošo latviešu entuziasmam vēlmei tur baudīt alus darītavas ražoto alu. Patlaban uzņēmumam jau ir regulāri produkcijas pasūtījumi uz Īriju, un Dublinā šonedēļ notiks Eiropas latviešu kultūras svētki, kur arīdzan būs sarūpēts "Valmiermuižas alus" miestiņš.

Ruņģis pastāstīja, ka šogad alus darītava plāno strādāt pie jaunu garšu alus radīšanas, tostarp šā gada laikā mazos apmēros saražot un izmēģināt apmēram desmit jaunas alus garšas, no kurām iekšējā konkurencē, visticamāk, nākotnē saglabāsies vien divas

Viņš pauda cerību, ka alus darītavai šis gads būs labāks nekā iepriekšējais. Šajā kontekstā, pēc Ruņģa teiktā, ir būtiski pircējus izglītot, ar ko atšķiras Latvijā ražots alus no Latvijas zīmola alus. "Vēlamies arvien vairāk aktualizēt, kas ir Latvijā darīts alus. Ne vienmēr Latvijas nosaukuma alus ir darīts Latvijā, par ko mēs - mazās alus darītavas - ļoti iestājamies," viņš pauda, aicinot pircējus pievērst tam, kur konkrēti ražots attiecīgais alus, ko viņi iegādājas un kas ir tā sastāvā.

LETA jau ziņoja, ka 2018.gadā "Valmiermuižas alus" strādāja ar 5,373 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 16,6% vairāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas peļņa pieauga par 31,8% un sasniedza 168 173 eiro.

Kompānija "Valmiermuižas alus" reģistrēta 2005.gada jūnijā, un tās pamatkapitāls ir 1,397 miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir "Valmiermuižas ieguldījumu fonds", kurā 60% daļu pieder Ruņģim, 24% - Austrijas ieguldījumu fondam "Industrieliegenschaftenvervaltungs AG" (ILAG), bet 16% - Vācijas uzņēmumam "Thinkflink GmbH".