"Olainfarm" grupa pirmajos četros mēnešos realizējusi par 14% vairāk nekā pērn
Zāļu ražotāja AS "Olainfarm" grupa pirmajos četros mēnešos realizējusi par 14% vairāk nekā pērn šajā periodā, sasniedzot 47,3 miljonus eiro, liecina uzņēmuma provizoriskie konsolidētie 2019.gada pirmo četru mēnešu rezultāti.
"Olainfarm" grupas produkcija četru mēnešu laikā tika pārdota 50 pasaules valstīs. Šī gada četros mēnešos "Olainfarm" grupas lielākie noieta tirgi saglabājušies nemainīgi - Krievija veidoja 30%, Latvija - 27%, Baltkrievija - 14% un Ukraina - 9%. Uzņēmuma lielāko tirdzniecības partneru vidū ir arī Nīderlande, Uzbekistāna, Kazahstāna, Vācija, Tadžikistāna un Lietuva.
Straujākais pārdošanas pieaugums četru mēnešu laikā sasniegts Nīderlandē, kur realizēts septiņas reizes vairāk nekā pērn šajā laikā, un Uzbekistānā, kur pārdošana augusi par 64% attiecībā pret pērnā gada četriem mēnešiem. Par 27% augusi realizācija Krievijā un par 12% Baltkrievijā. No lielākajiem noieta tirgiem realizācijas samazinājums ir vērojams Ukrainā, samazinoties par 5%, Kazahstānā - par 14%, Vācijā - 12% un Lietuvā - 32%.
Nekonsolidētie četru mēnešu rezultāti liecina, ka "Olainfarm" realizējusi produkciju par vairāk nekā 36,6 miljoniem eiro, kas ir par 14% vairāk nekā pērn šai pašā laikā. Atskaites periodā ar plus zīmi strādājuši visi lielākie "Olainfarm" noieta tirgi, izņemot trīs - Ukrainā realizācija samazinājās par 11%, Uzbekistāna - par 23% un Tadžikistāna - par 24%. Četros mēnešos "Olainfarm" realizācija Nīderlandē augusi par 64%, Kazahstānā par 13%, Lietuvā par 55%.
Pēc konsolidētajiem datiem "Olainfarm" aprīlī realizējusi produkciju par 12,6 miljoniem eiro, kas ir par 14% vairāk nekā pērn aprīlī. Savukārt nekonsolidētie rezultāti liecina, ka "Olainfarm" realizācija aprīlī pieaugusi par 15% līdz 10 miljoniem eiro.
Kā norāda uzņēmumā, pieaugumu galvenokārt ietekmēja apjomu pieaugums Krievijā, Nīderlandē un Indijā. Aprīlī realizācijas apjomu kritums par 40% vērojams Ukrainā un par 24% - Baltkrievijā.
Tikmēr konsolidētie rezultāti liecina, ka aprīlī četri lielākie koncerna noieta tirgi nemainīgi ir Krievija, Latvija, Ukraina un Baltkrievija. Krievijā salīdzinājumā ar iepriekšējā gada aprīli realizācijas apjoms pieaudzis 2,1 reizi, bet Latvijā - 2,3 reizes. Ukrainā realizācijas apmērs samazinājies par 38%, bet Baltkrievijā - par 2%.
No desmit lielākajiem noieta tirgiem samazinājums par 22% vērojams arī Lietuvā. Tikmēr visos citos lielākajos noieta tirgos aprīlī sasniegts pārdošanas pieaugums, būtiskas preču piegādes veiktas uz Nīderlandi, Kazahstānu un Vāciju, norāda uzņēmumā.
"Olainfarm" piederošā aptieku tīkla SIA "Latvijas aptieka" realizācija 2019.gada aprīlī sasniedza gandrīz 2,2 miljonus eiro, kas ir par 11% vairāk nekā iepriekšējā gada aprīlī. Šajā laikā darbojās 68 aptiekas. SIA "Silvanols" apgrozījums aprīlī sasniedza 470 000 eiro, kas ir par 3% vairāk nekā 2018.gada aprīļa rezultāts.
Elastīgo medicīnisko izstrādājumu ražotāju SIA "Tonus Elast" un "Elast Medikl" realizācija 2019.gada aprīlī veidoja 800 000 eiro, kas par 2% pārsniedz pagājušā gada aprīļa rezultātu. Savukārt veselības centru "Diamed" un "Olainmed" apgrozījums bija 280 000 eiro. Baltkrievijas meitasuzņēmums "NPK Biotest" aprīlī realizējis produkciju par 250 000 eiro.
Šī gada četros mēnešos "Olainfarm" piederošā aptieku tīkla SIA "Latvijas aptieka" realizācija sasniedza 8,7 miljonus eiro, kas ir par 12% vairāk nekā pērn. SIA "Silvanols" apgrozījums atskaites periodā veidoja 2,1 miljonu eiro, pieaugot par 6%. SIA "Tonus Elast" un "Elast Medikl" realizācija četros mēnešos sasniedza 2,9 miljonus eiro, kas ir par 6% vairāk nekā pērn. Gan veselības centru "Diamed" un "Olainmed", gan "NPK Biotest" apgrozījums četros mēnešos pārsniedza miljonu eiro.
Saskaņā ar "Olainfarm" budžetu uzņēmuma nekonsolidētais apgrozījums 2019.gadā tiek plānots 99 miljonu eiro apmērā, savukārt konsolidētais apgrozījums - 133 miljonu eiro apmērā. Pēc provizoriskajiem apgrozījuma rādītājiem, četros mēnešos sasniegti 37% no šogad plānotā nekonsolidētā apgrozījuma un 35% no gadā plānotā konsolidētā apgrozījuma.