Rīgā atvērts uzņēmums, kas kafiju tirgo ar slavenajam "Starbucks" ļoti līdzīgu logo
Patentu valdē atzīst: ja vien "Starbucks" uzzinās par Rīgā notiekošo, tiesvedība būtu vairāk nekā iespējama. Attēlā: no kreisās Rīgas kafejnīcas logo, pa labi - pasaulslavenais zīmols.
Bizness un ekonomika

Rīgā atvērts uzņēmums, kas kafiju tirgo ar slavenajam "Starbucks" ļoti līdzīgu logo

Kasjauns.lv

Nē, Latvija nav kļuvusi par vienu no 62 pasaules valstīm, kur savu produkciju piedāvātu pasaulslavenais "Starbucks". Taču kāda jauna kafejnīcā Rīgā, šķiet, gribējusi iedzīvoties ar šo slaveno vārdu un savā kafejnīcā izmanto ikoniskajam logotipam stipri līdzīgu zīmējumu. Pašā uzņēmumā plaģiātismu gan noliedz, vēsta LTV raidījums "4.studija".

ASV zīmols "Starbucks" pagaidām nav paudis plānus strādāt Latvijā. Tomēr Vecrīgā atvērusies kafejnīca, kas rada jautājumu - vai tiešām "Starbucks" nu ir arī pie mums?

Kafejnīcas interjerā tiek lietots "Starbucks" vārds, un kafijas krūzītes dekorē zaļais logo ar sievieti un kronīti. Tas nedaudz atšķiras no oriģināla, tomēr raisa aizdomas par klaju plaģiātu. 

Arī raidījuma "4.studija" uz ielas aptaujātie cilvēki, redzot abus logo blakus, atzina: līdzība tajos ir, un vietējā firma, iespējams, vēlējusies kaldināt panākumus uz sveša zīmola fona. Tūristu pāris no Vācijas pat pieļāva, ka starp Rīgas kafejnīcu un "Starbucks" koncernu jau noteikti ritot strīds par plaģiātismu.

Uzņēmumā līdzīgais logo izvietots malu malās un redzams kā uz ēdienkartēm, tā kafijas traukiem. Tos pavada sauklis "Starbucks coffie lovers".

Gundega Silniece, kura saimnieko minētajā tējas un kafijas studijā (tā uzņēmums sevi definē) teic, ka logotipi nebūt nav identiski, turklāt norāda, ka kafejnīcas interjerā nekur neesot redzama "Starbucks" klasiskā zaļā krāsa. Tā ir tiesa - kafejnīca ir pelēkos un brūnos toņos, tomēr zaļie logo zib visur. 

Turklāt pēc tam, kad par kafejnīcu sāka interesēties raidījums "4.studija", zibenīgi no turienes pazudis izgaismots reklāmas baneris ar "Starbucks" uzrakstu, kas pirms tam tur gozējies.

Uzņēmuma saimniece teic, ka "mēs esam "Starbucks" gaidās! Ar asociatīvo domāšanu mēs viņus gaidām," pauda Silniece. Līdz šim Rīgas kafejnīcai ar slaveno zīmolu nav izdevusies sadarbība.

Jānis Bērzs no Patentu valdes atzīst: šajā gadījumā tiesvedība ir iespējama, jo kopēšana ir acīmredzama, taču tas ir zīmola īpašnieku pārstāvju kompetencē, bet "Starbucks" nemaz nezinot par to, ka Rīgā darbojas uzņēmums ar tik līdzīgu logo. Vairāk par radušos situāciju skaties sižetā: