foto: Edijs Pālens/LETA
Iepirkums par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi notiks divās kārtās
"Eiropas Dzelzceļa Līnijas" Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.
2017. gada 12. aprīlis, 15:37

Iepirkums par Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi notiks divās kārtās

LETA

SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" gaidāmais iepirkums saistībā ar Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas komplekso apbūvi notiks divās kārtās līdz šī gada beigām, šodien žurnālistiem sacīja "Eiropas dzelzceļa līniju" Projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.

Pirmajā kārtā, kuru plāno izsludināt aprīļa beigās, atlasīs kvalificētus pretendentus otrajai kārtai, kurā kvalificējušies pretendenti iesniegs savu tehnisko un finanšu piedāvājumu.

Vingris prognozēja, ka pirmās kārtas pieteikumi tiks saņemti jūlijā, novembrī sāksies otrā kārta. Plānots, ka projektēšana notiks 2018.gadā, bet būvdarbi – 2020.gadā. Projektam jābūt pabeigtam 2022.gadā.

Informē par projektēšanas un būvdarbu konkursu "Rail Baltica" projektam Latvijā

gallery icon

Pretendentiem tiks izvirzītas komplicētas prasības - aptuveni 100 miljonu eiro vidējais apgrozījums pēdējos trīs gados, ne mazāk kā piecu gadi projektēšanas pieredze, ne mazāk kā septiņu gadu būvniecības pieredze.

"Pretendentam jābūt pieredzei sarežģītu elektrificētu dzelzceļa mezglu, jaunu tiltu, multimodālu pasažieru transporta mezglu un apjomīgu ēku vismaz 100 miljonu eiro vērtībā projektēšanā un būvniecībā. Tāpat būs jānokomplektē augsti kvalificētu ekspertu komandu," stāstīja Vingris.

"Eiropas dzelzceļa līniju" valdes loceklis Dins Merirands piebilda, ka šīs prasības ir ļoti augstas, tāpēc nekādā veidā netiks ierobežota personu apvienību veidošana pretendentiem. "Tādējādi ceru, ka ka kvalificēsies gan spēcīgas starptautiskas, gan nacionālās kompānijas," piebilda Merirands.

"Eiropas dzelzceļa līniju" Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna norādīja, ka iepirkumā būs prasība nodrošināt nepārtrauktu vilcienu kustību Rīgas centrālajā dzelzceļa stacijā.

"Būs brīži, kad kustība tiek ierobežota, bet pārtraukta tā netiks. Vispirms plānots norakt pusi uzbēruma centra pusē, uzbūvēt estakādi, pārcelt uz to visus 1520 milimetru sliežu ceļus. Pēc tam tiks norakta otra uzbēruma puse, uzbūvēta vēl viena estakāde un pa to ies 1435 milimetru Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija," skaidroja Driksna.

Iepazīstina ar metu konkursam par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta un stacijas apbūvi pieteiktajiem darbiem

gallery icon

Jau ziņots, ka Rīgas centrālās dzelzceļa stacijas kompleksā apbūve notiks atbilstoši Dānijas arhitektu (''PLH Arkitekter A/S'' sadarbībā ar ''COWI A/S") metam.

Visus darbus var aplūkot tīmekļa vietnē: ''edzl.lv/lv/aktualitates/metu-konkurss''. Dānijas arhitekti iesniedza darbu ar devīzi R210G1A6.

Attiecīgais metu konkurss tika izsludināts jūlija sākumā. Tā mērķis bija iegūt piemērotāko metu Rīgas centrālajam multimodālā sabiedriskā transporta mezglam un "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tiltam. Teritorija aizņem 14 hektārus (ha), tā ietver Rīgas vēsturisko Centrālo dzelzceļa staciju, uzbērumu no Dzirnavu līdz Krasta ielai, kā arī plānoto "Rail Baltica" dzelzceļa tiltu pāri Daugavai.

Konkursam tika noteikta arī izpētes teritorija, kas ir aptuveni 59 ha, lai metu konkursa rezultātā iegūtu arī konkursa teritorijas kopējā ģenerālplāna attīstības priekšlikumus.