Atsauc par protestu banalizēšanu pelto "Pepsi" reklāmu
ASV bezalkoholisko dzērienu ražotājs "PepsiCo" trešdien atsaucis sava dzēriena "Pepsi" jaunāko reklāmas video, kas izraisījis izsmiekla un pārmetumu lavīnu par protesta kustību banalizēšanu.
""Pepsi" mēģināja projicēt vienotības, miera un sapratnes globālo vēstījumu", skaidro uzņēmums. "Mēs, acīmredzot, nesasniedzām mērķi, un mēs atvainojamies."
Reklāmā redzama realitātes šova "Keeping Up With the Kardashians" dalībniece Kendala Dženere, kas pamet fotosesiju, lai pievienotos smaidīgu, jaunu protestētāju gājienam. Protestētāji uzgavilē, kad Dženere pasniedz "Pepsi" skārdeni policistam, kurš tad iedzer vienu malciņu.
Reklāmu bijis paredzēts demonstrēt visā pasaulē televīzijā un digitālajās platformās, skaidroja uzņēmumā.
Kritiķi norādīja, ka reklāmas video brīdis, kad Dženere pasniedz policistam "Pepsi", atgādina pazīstamo fotogrāfiju, kurā protesta kustības "Black Lives Matter" ("Melno dzīvības ir svarīgas") dalībniece Aīša Evansa demonstrācijas laikā pērn Batonrūžā redzama, pienākusi tuvu specvienību policistiem.
Citi kritizēja demonstrantu plakātus, kas bijuši komiski nekaitīgi ar tādiem saukļiem "Pievienojies sarunai", sirds attēliem un miera simboliem.
Kritiķu vidū bija arī Bernīsa Kinga, kas tviterī publicējusi fotogrāfiju, kurā konfrontācijā ar policiju redzams viņas tēvs Mārtins Luters Kings juniors.
"Ja vien tētis būtu zinājis par #pepsi spēku," teikts tvītā.
Šī nav pirmā reize, kad "PepsiCo" nācies atsaukt reklāmu un par to atvainoties.
2013.gadā uzņēmums atsauca dzēriena "Mountain Dew" reklāmu, kas izpelnījās pārmetumus, ka tajā esot attēloti rasu stereotipi, kā arī vieglprātīgi izmantota tēma par vardarbību pret sievieti.