Bizness un ekonomika

"Izzi": Ar vai bez "Baltkom" - mērķis ir konkurēt ar "Lattelecom"

Jauns.lv

Neatkarīgi no tā, vai izdosies drīzumā nopirkt kabeļtelevīzijas un elektronisko sakaru operatoru "Baltkom", "Izzi" mērķis ir kļūt par nopietnu konkurentu "Lattelecom" visās elektronisko sakaru jomās, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" teica "Izzi" valdes priekšsēdētājs Helmuts Kols.

Arī pēc "Baltkom" paziņojuma 7. aprīlī, ka tas atradis sev finanšu investoru un izsaka pretpiedāvājumu nopirkt 100% "Izzi" un nomainīt tā vadību, "Izzi" savu nostāju nemainīja. "Izzi" preses pārstāvis Oskars Lakšēvics pēc "Baltkom" paziņojuma "Nozare.lv" informēja, ka "Izzi" joprojām drīzumā vai arī tālākā nākotnē vēlas nopirkt "Baltkom" un veidot elektronisko sakaru uzņēmumu, kas varētu konkurēt ar "Lattelecom".

Kols jau pirms "Baltkom" paziņojuma sacīja - viņš zinot, ka "Baltkom" esot otrs pircējs vai investors

Kols intervijā pirms šī notikumu pavērsiena teica, ka "Izzi" centīšoties izvērst konkurenci ar "Lattelecom" trīs galvenajās jomās, kurās abi uzņēmumi cīnās par klientiem, proti, maksas televīzijas tirgū, interneta pakalpojumu sniegšanā un balss telefonijā.

"Kā zināms, "Izzi" jau kādu laiku piedāvā "trīs vienā" pakalpojumus (televīziju, internetu un balss sakarus), un šis piedāvājums ir bijis veiksmīgs. Vairums mūsu jauno klientu ir "trīs vienā" pakalpojuma pircēji. Vairs nevar runāt par "veco" televīzijas tirgu un "jauno" internetu. Tie ir viss vienā! 40% esošo klientu no mums pērk vairāk nekā vienu pakalpojumu. 80% jauno klientu ņem trīs vai divus pakalpojumus uzreiz," Kols sacīja. Viņš piebilda, ka jākliedē priekšstats, ka "Izzi" un kompānijas iecerētais pārpirkšanas objekts "Baltkom" ir tikai "kabeļtelevīzijas" operatori.

Kols uzsvēra, ka aiz viņa stāvošo ārvalstu investoru mērķis, pētot Latvijas tirgu un tajā ienākot, ir bijis veidot uzņēmumu, kas spētu veiksmīgi konkurēt ar "Lattelecom", arī būdams daudzreiz mazāks pēc apgrozījuma. "Visi šīs nozares uzņēmumi Latvijā ir pārāk mazi, lai spētu konkurēt ar "Lattelecom" dominējošo teju monopola stāvokli. Tas izraisa spiedienu tirgū. Tādēļ arī "Lattelecom" tik ļoti nervozēja par iespējamo apvienošanos. Apvienošanās ir vienīgā iespēja radīt pat kaut ko tuvu konkurentam! Un arī saliekot kopā "Izzi" un "Baltkom", "Lattelecom" ir desmit reizes lielāks, un tas spēj tērēt desmit reizes vairāk mārketinga vajadzībām," "Izzi" vadītājs sacīja.

Vienlaikus "Lattelecom" ir paziņojis, ka sācis ieviest pakalpojumu "Biznesa TV"', kas ļaus uzņēmumiem veidot savus televīzijas kanālus "Lattelecom" interaktīvā televīzijā un tieši pārdot savas preces un pakalpojumus skatītājiem, kas tās varēs pasūtīt, veicot darbības ar interaktīvās televīzijas dekodera pulti. Kā pilotprojektu "Lattelecom" ieviesis iespēju pasūtīt picu restorānu tīklā "Pica Lulū", izmantojot interaktīvo televīziju.

Latvijas Telekomunikāciju asociācija (LTA) pērn publicētajā pārskatā par elektronisko sakaru tirgu konstatēja, ka "Lattelecom" ar 34% tirgus daļu 2009. gadā stabili noturējies kā lielākais spēlētājs Rīgas interneta pakalpojumu sniegšanas tirgū.

Savukārt maksas televīzijas tirgū 2009. gadā, neiekļaujot tobrīd vēl testēšanas režīmā palaisto virszemes ciparu televīziju, "Baltkom" kabeļtelevīzija bija līdere ar 39,47% tirgus daļu. Otro vietu ieņēma "Izzi" ar 25,58% tirgus daļu, informēja LTA.

Pilnu intervijas tekstu ar Kolu var lasīt "www.nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas".

LETA