airBaltic lietā valdību konsultēs "mutatis mutandis" grozījumu autors
Bizness un ekonomika

airBaltic lietā valdību konsultēs "mutatis mutandis" grozījumu autors

Jauns.lv

Valdību juridiskajos jautājumos, kas saistīti ar nacionālās aviokompānijas "airBaltic" likviditātes nodrošināšanu, konsultēs jurists Māris Grudulis. Viņš pats to apliecināja laikrakstam Diena, taču neatklāja ne to, kas viņu grupā pieaicinājis, ne līdz šim lemto.

Par airBaltic likviditātes nodrošināšanu valdību konsultēs slaveno „mutatis mutandis” grozījumu autors Māris Grudulis
Par airBaltic likviditātes nodrošināšanu valdību konsultēs slaveno „mutatis mutandis” grozījumu autors Māris Grudulis

Grudulis savulaik ieguva plašu publicitāti, jo izstrādāja bēdīgi slavenos "mutatis mutandis" grozījumus. Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimā iesniegtie grozījumi 2008.gadā bija paredzēti, lai sašaurinātu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas jēdzienu Kriminālprocesa likumā. Tas izsauca "Jaunā laika" kritiku, ka šādas normas spēkā stāšanās būtu izdevīga ZZS premjera kandidātam Aivaram Lembergam.

2009.gadā Grudulis no ZZS saraksta kandidēja Eiropas Parlamenta vēlēšanās.

Valdības darba grupa turpina meklēt iespējamos risinājumus "airBaltic" likviditātes nodrošināšanai. Lai gan darba grupā runātais netiek atklāts, kā pirmais iespējamais akciju pircējs ir pieteikusies Lielbritānijā bāzētā čarterreisu kompānija "Ocean Sky Aviation" (OSA).

Kā raksta "Diena", OSA ar sākotnējo nosaukumu "Aircraft Zone" dibināta 2003.gadā, kopš 2005.gada tā piedāvā aviopakalpojumus. Sākotnēji orientējusies uz pakalpojumu sniegšanu Krievijas bagātniekiem, taču, pieprasījumam krītot, pievērsās plašāka pakalpojumu spektra sniegšanai - citu čarterkompāniju un privāto lidmašīnu apkalpošanai, to tehniskajai uzraudzībai un pārdošanai. Uzņēmums ātri atguvies, un jau pirms gada uzņēmuma prezidents Stīvs Graims intervijā "Forbes" atklāja, ka OSA mērķis ir iekļūt Eiropas biznesa klases aviopakalpojumu sniedzēju pirmajā trijniekā. Uzņēmējdarbības izvēršana Austrumeiropā esot viens no mērķa sasniegšanas veidiem.

Latvijas aviokompānijas "SmartLynx Airlines" viceprezidents Aigars Jakovels gan uzskata, ka Latvija nav labākā vieta, no kurienes veikt čarterreisus, un "airBaltic" nopirkšana šīs nozares uzņēmumam neko daudz nedotu. "Jau patlaban "airBaltic" konkurē ar čarterreisu sniedzējiem, jo pēdējos gados kompānijas ikdienas reisi ir arī uz to tradicionālajiem galapunktiem," skaidro uzņēmējs.

OSA lielākais akcionārs ir beļģu investors Žans Franko Kardemāns, pārējās kapitāldaļas (pēc 2009.gadā publicētajiem datiem - 49%) pieder Luksemburgā bāzētajam investīciju fondam "Ocean Group". Tā īpašnieks ir Krievijas miljardiera Rašida Šardarova dēls Timurs Šardarovs. Viņš pazīstams arī kā Krievijas jaunās paaudzes miljardieris un riska investors, ieguldot naudu nekustamo īpašumu, lauksaimniecības, korporatīvo finanšu, banku un informācijas tehnoloģiju nozaru uzņēmumos.

Kasjauns.lv/LETA/Foto: Ieva Čīka/LETA